|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie 2014Vi skal til Spania 14 dager, noen i familien har hus der. Barna vil være 1, 3,5 og 8 år.
2006-2010-2013 Sist redigert av Millen : 30-10-13 kl 21:36. Årsak: La til noe |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sommerferie 2014Flybilletter til Roma er bestilt, vi skal ha 17 dager totalt i Italia. En uke rundt Napoli/Amalfikysten et sted, og en uke ved Lago di Bolsena, nord for Roma. De tre resterende dagene vet vi ikke helt enda. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie 2014Vi er bare på hytta i vestfold om sommeren. Mannen min hater å reise.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Sommerferie 2014Vi reiser med to vennefamilier for tredje år på rad. Var i Frankrike ifjor, Italia i år, neste år blir det Spania. Flyr ned, leier bil, har leid stort hus med basseng. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Sommerferie 2014Nå tok jeg utgangspunkt i de som svarte at de leier feriehus sammen med venneparet/venneparene, og det blir helt annerledes. At man er gode venner betyr ikke at man er like med tanke på hvordan man vil tilbringe ferien sin og hva man gjør i forhold til barna. Det kan være helt enkle ting som hvor løsslupne man er med f.eks. leggetid, tilgang på is og snop eller kjøp av leker og ting i ferier. Jeg er veldig glad i vennene våre, men synes likevel at det er best når vi får gjøre som vi vil uten å måtte forholde oss til andre mennesker og deres vaner. Å befinne seg på samme feriested til samme tid, men bo hver for seg og innimellom dra på en aktivitet eller spise middag sammen er noe helt annet enn å bo i samme hus.
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Sommerferie 2014
Jeg sa ingenting om å ikke dele hus. Vi delte leilighet i 2,5 uker med de vi dro med. Problemstillinger du skisserte over her kom faktisk ikke opp.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig i at dette er områder det er greit å være noenlunde på linje når man deler hus. Når vi er på tur blir vi enige om slikt underveis, men vi er noenlunde på samme linje i utgangspunktet så det er ikke vanskelig å bli enige. Man må jo være litt fleksibel selv også, men det er klart at det er vrient å dele hus med noen man absolutt kan møte på disse områdene. Det hadde ikke jeg ønsket heller. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Helt enig. Derfor har vi nå begynt å bare bestille tur dit vi vil og så informerer vi diverse vennepar om at vi befinner oss i X-by i X-land på X-tidspunkt og så kan de som er interesserte henge seg på. Vi bestiller hus/ leilighet til fire, så de som blir med, må finne hus selv. Noen ganger blir folk med, kjempehyggelig, andre ganger har vi dratt alene, også veldig hyggelig. Selv om man er verdens beste venner, kan det være store forskjeller på akkurat de tingene Myria nevner. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sommerferie 2014Mine blir 9 og nærmere 7 neste sommer og vi planlegger langtur. Det gjenstår bare å se hvor den langturen blir. Foreløpig står California eller Vietnam høyt på lista, men i dag slang mor inn jokeren "transibirske jernbane fra Moskva til Beijing via Novosibirsk og Ulan Bator". Mannen lurer på om det er litt tidlig, men han skal gå tenke litt på saken.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie 2014Vi skal til Spania. Leier hus 3-4 uker og har leiebil og drar på dagsturer. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Sommerferie 2014Vianne Rocher:
|
|
|
#13 |
|
Kamerat Pære
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Du må finne xians cruisetraume her inne - fornøyelig lesing.
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sommerferie 2014For oss så har det fungert fint når vi har bestilt leilighet der det er felles stort bassengområde. Gutta er veldig sosiale og tør fint å prate engelsk med de de blir kjent med.
|
|
|
|
#16 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sommerferie 2014Jeg tror at det blir Spania-ferie på oss til sommeren. Sannsynligvis fly til Malaga og leid hus/leilighet et eller annet sted langs kysten
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie 2014Vi drar 3 uker til California i juli neste år. Flybillettene er i boks. Skal bestille hotell og feriehus/leilighet etterhvert.
|
![]() |
|
|