Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar barna på organisert idrett/akt. halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 11:37   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Lillebror skal på svømming i dag og er dermed borte fra 18.30 til 20, midt i god knasp-eller-knep-tid. De skal ikke gå til andre enn naboen uansett, så det går greit.

Gammel 31-10-13, 11:39   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg er skikkelig forbanna over at teater i kveld er avlyst pga Halloween.

Hvorfor det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 11:45   #23
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor? Bortsett fra at jeg synes Halloween er noe forbasket tull fatter jeg ikke hvorfor en offentlig teaterskole avlyser øvelse for store barn fordi det er Halloween. De kan fint gå etter øvelse, vi betaler en betydelig sum for at barna våre går der, kun en øvelse i uka og de følger skoleåret så ikke mange øvelser osv osv.

Fryktelig forbanna når jeg tenker meg om.

Gammel 31-10-13, 11:46   #24
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Jeg synes det er hensynsfullt jeg da, så slipper ungene å havne i en skvis. Uavhengig av hva du måtte mene om feiringen så har det jo litt en betydelig markering også i Norge.

Gammel 31-10-13, 11:49   #25
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Min gutt skal selvsagt på fotballtrening i dag! Det blir rett hjem og en snau time med lekser hvis det er nødvendig før det er tid for fotball. Etterpå er det plenty tid til middag og evt. spesifikke Halloween-aktiviteter. Nå skal ikke vi arrangere noe selv i år, klassen har allerede feiret Halloween og fotball er det eneste ene, så vi har ikke vurdert noe annet.

Gammel 31-10-13, 11:52   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jøss. Jeg synes det er hensynsfullt jeg da, så slipper ungene å havne i en skvis. Uavhengig av hva du måtte mene om feiringen så har det jo litt en betydelig markering også i Norge.

Jeg ser på det som en tjeneste jeg har kjøpt. Teaterundervisning til mitt barn. Hvis de avlyser pga noe så banalt som Halloween feiring så får de sette opp en alternativ øvelse de kan delta på. Hadde de avlyst en øvelse pga begravelse eller vannlekkasje hadde det selvfølgelig vært noe annet.

Barn fra 10-12 år kan fint ha øvelse OG feire Halloween etter klokka 18.

Gammel 31-10-13, 11:53   #27
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke aktiviteter på torsdager, men det de ellers går på, er på tidspunkt som ville gjort det mulig å få med seg begge deler.

Admini er oppriktig sjokkert over at det ikke er helligdag i dag, at han må på skolen og sånn. Han har hatt nedtelling til Halloween siden mai, og synes alle burde ha fri fra alt i dag. (Og jeg tenker at planleggingsdagen neste fredag, godt kunne vært i morgen. )

Gammel 31-10-13, 11:53   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trening i dag ble avlyst, men her har veldig mange klassefest på Halloween.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 11:54   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

For oss har Halloweenfeiring blitt en tradisjon hvor fettere, tante, onkel og bestemor kommer for å feire, Frøkna har aktivitet fra 18.30-21, denne slipper hun i kveld.

Vi skal feire!

Gammel 31-10-13, 11:58   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvorfor? Bortsett fra at jeg synes Halloween er noe forbasket tull fatter jeg ikke hvorfor en offentlig teaterskole avlyser øvelse for store barn fordi det er Halloween. De kan fint gå etter øvelse, vi betaler en betydelig sum for at barna våre går der, kun en øvelse i uka og de følger skoleåret så ikke mange øvelser osv osv.

Fryktelig forbanna når jeg tenker meg om.

Enig! Hva blir det neste? Droppe fotballtreningen fordi det er thanksgiving i et land ganske langt borte fra oss. Duste-"høytid."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:00   #31
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes godt vi kan begynne med thanksgiving her i Norge også.

Gammel 31-10-13, 12:04   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste skal på kampsport som hun pleier og hooker opp med venninnene etterpå.

Gammel 31-10-13, 12:08   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene skal på kulturskole som normalt og på halloweenfest etterpå. I for var det korpsøvelse samtidig med Halloween og da droppet korpset øvelse og laget en flott halloweenfest i stedet. Det ble så bra at de hadde halloweenfest i år også som ble arrangert i går.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:10   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes godt vi kan begynne med thanksgiving her i Norge også.

Da kan vi kanskje holde oss til høsttakkefest, som jo er en tradisjon i Norge.

Jeg har ingenting i mot Valentin eller Halloween, selv om jeg ikke kan si at jeg feirer noen av delene. Men Thanksgiving handler om en spesifikk hendelse i amerikansk historie (indianerne som reddet engelske innvandrere fra sultedøden). Og det synes jeg er litt sært å feire i Norge.

Jeg er jo bergenser og for feiring av alt mulig, med så mange som mulig. Og jeg er enig i at vi godt kunne hatt noen flere fester om høsten. Men jeg ville nok heller kalt det en høstfest eller noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:32   #35
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi har to aktiviteter i dag for yngstemann og for at han skal få gå med kamerater som ikke går på samme aktivitet, så går han på den første timen som omhandler lagtrening. Den andre aktiviteten (samme greie egentlig, men mer teknikktrening) får vente til neste uke. Jeg er instruktør på den aktiviteten som han ikke skal gå på, men jeg blir igjen og instruerer alle de herlige barna som ikke feirer Halloween.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:33   #36
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I fjor ble håndballtrening avlyst, av trener, for at barna skulle kunne gå halloween.

Gammel 31-10-13, 12:36   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De deltar ikke. Tror ikke dansinga forventer at så mange kommer. De hadde visst snakket om det forrige gang. Tror det er trening, men få kommer.

..og utrolig mye folk klarer å bli sure for. Det er liksom hele tiden noe her inne. Hele barnekulturen er det noe galt med. Hver ting man kan pille på som ikke er som det var. Men man kan faktisk bestemme litt selv hvordan man tar ting. Er alt negativt, en trussel, en hån, et problem, et.c, eller er det bare det det er, og kan man gjøre det til noe positivt, ok og greit?

Jeg vil ikke være sånn surkjerring-mor, som vi kaller slike hjemme. Virkelig. Jeg vil være den som hauser opp alt som hauses kan. Det positive skal få flyte fritt. Glede, forventninger, GODTERI!!

hilsen
den alltid irriterende motvekten

Sist redigert av Dronningen : 31-10-13 kl 12:59.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:39   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er virkelig humørløse.

Det finnes svært få feiringer som omfavner barn på samme måte som Halloween, i Norge oppfattes den også som religionsuavhengig, noe som er inkluderende og fint.

Høsttakkefest er det tradisjoner for i Norge, og det går fint an å feire det også. Å feire at europeerne inntok Amerika er litt spesielt om man ikke har bånd til landet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:44   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween var ikke noe vi feiret da jeg var barn, men det er helt tydelig at det er viktig for dagens unger. Derfor har mine fått prioritere dette fremfor trening. Vi har en litt organisert "knask eller knep"-runde i nabolaget (ungene går bare til hverandre, og ikke til masse andre leiligheter).

I fjor var det en nabofamilie som sa at de syntes denne feiringen var i overkant kommersiell og at deres barn ikke skulle delta. De deltar i år, og jeg tror det er etter ekstremt påtrykk fra barna.

Hadde jeg betalt for et dansekurs (eller teaterundervisning) som bare skjer en gang i uka i en relativt kort periode (10-12 uker), så hadde jeg forventet at det var mulig å møte opp også når det var halloween, men jeg hadde ikke forventet at det ar mange andre unger der.

Gammel 31-10-13, 12:49   #40
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Da kan vi kanskje holde oss til høsttakkefest, som jo er en tradisjon i Norge.

Jeg har ingenting i mot Valentin eller Halloween, selv om jeg ikke kan si at jeg feirer noen av delene. Men Thanksgiving handler om en spesifikk hendelse i amerikansk historie (indianerne som reddet engelske innvandrere fra sultedøden). Og det synes jeg er litt sært å feire i Norge.

Jeg er jo bergenser og for feiring av alt mulig, med så mange som mulig. Og jeg er enig i at vi godt kunne hatt noen flere fester om høsten. Men jeg ville nok heller kalt det en høstfest eller noe.

Thanksgiving var allerede en tradisjon før den spesifikke hendelsen, men den hendelsen ligger som en "grunnfortelling" for den amerikanske feiringen.

Thanksgiving har mange tradisjoner i mange land, og som du sier også i Norge.
Her var den en sammenblanding av takknemlighet for høsten og feiring av St Mikael. Utrolig mange spennende elementer i norsk tradisjon for den festen.

For meg som hadde sterkt amerikansk innslag i oppveksten så er turkey og thanksgiving noe som henger sammen, men det hadde vært litt morsomt å få opp en større bevissthet om de gamle norske tradisjonene for mikkelsmess,om ikke annet enn for kuriositetens skyld.

Et fokus fra den gamle norske tradisjonen som absolutt kunne vært fokusert er det med at man skulle gi mikkelskorn til de fattige. Innhøstningen skulle markeres og takkes for, men samtidig skulle det deles.

Slåttegraut og harramat, mikkelskake og øl.. Masse morsomt å hente fram.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.