|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Vil du fremdeles la barna sove alene på et hotelrom? | |||
Ja, selvsagt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Muligens, det spørs på hvor og når |
14 | 20,59% |
Kun om det ikke er vinduer å ta seg inn e.l. |
0 | 0% |
Nei |
54 | 79,41% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I mål
|
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalNei, aldri gjort og ville aldri gjort det i fremtiden, uavhengig av dette. Kidnapping er jo det absolutt skrekkscenariet, meget lav sannsynlighet, men dog. Jeg tenker hovedsakelig på brann og innbrudd, samt ganske enkelt at barnet våkner og blir redd (vet ikke om de brukte babycall der nede? Det høres ikke sånn ut). Jeg ville heller ikke gjort det selv om babycallen rakk til restauranten, det kan utmerket godt skje ting selv om den er på. Den kan jo også skrus av dersom noen tar seg inn. Sist redigert av apan : 09-05-07 kl 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalEtter en totalvurdering av sikkerheten, både utfra kidnapping og ikke minst brann. Og jeg ville nok ikke latt ungen sove foran et usikret vindu i første etasje, jeg ville ikke lagt meg til å sove slik selv heller.
![]() |
#23 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalDet kommer an på hvor jeg hadde sittet selv. Jeg kunne gjort det hvis jeg satt på verandaen, eller i en hage umiddelbart utenfor. Også kommer det an på størrelsen på hotellet og hvordan det var bygget, det vil si om rommet hadde vært i en korridor langt oppe i en etasje, eller på grunnplan med dør inn fra der hvor jeg satt. Jeg hadde aldri gått så langt unna at døra til rommet hadde vært utenfor synsvidde. Og uansett ville jeg hatt babycall.
![]() |
#24 |
I mål
|
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalAltså, jeg har stemt "nei", men jeg kaller ikke det å sitte på veranda rett utenfor for å "gå fra dem" på rommet, så hvis det er det burde jeg stemt annerledes - jeg klarer å gå ut av rommet de sover i... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: I lys av hendelsen i Portugal
Spørsmålet var ikke å "gå fra dem", men å la dem sove alene på et hotellrom. Så jeg tolket det som ikke å oppholde seg i samme rommet som barnet sover.
![]() |
#27 |
I mål
|
Ja. Det var det jeg så etterpå, at det var sånn det var formulert. Jeg tolket det i utgangspunktet som ”gå fra” på den måten at man er et annet sted og har lukket av rommet, ikke ha det under oppsyn, tilsvarende det i Portugal. Da er mitt svar nei. Dersom det å gå fra innebærer sitte på veranda eller i et rom som deler veranda med rommet barnet sover i, slik at man kan ha alt åpent og har en luftlinje på under 5 meter, må jeg også si muligens. Jeg synes det er ganske annerledes enn å lukke av og gå for å spise for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalNiks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ræv med ører
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalAldri. Helt uavhengig Portugalsaken.
![]() |
#32 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalNei - til nød hvis det var et hotell som hadde en god sikker og velrennomert barnevakttjeneste, type noen andre enn deg sitter på rommet og passer på mens man er ute (men må innrømme at jeg nok aldri kommer til å la det skje heller, kjenner jeg får helt vondt i magen av å tenke på det også.)
Pamina & ![]() Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 09-05-07 kl 15:43. Årsak: måtte si litt til |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
*Happy*
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalNei!
![]() |
#34 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Aldri. Vi har også gjort på denne måten. Tatt barna med eller være hjemme og slik kommer vi til å fortsette å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalEg synes det er totalt uforsvarleg å gå frå både sovande og vakne småbarn uansett, så det ville eg aldri ha gjort. Verken heime eller på ferie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalMuligens. Om vi var like ved, med døren under oppsyn og med babycall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: I lys av hendelsen i PortugalJeg kunne kanskje ha gjort det før, om jeg hadde sittet i nærheten av rommet, men nå hadde jeg nok ikke turt det gitt.
![]() |
|
|