Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av hendelsen i Portugal

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vil du fremdeles la barna sove alene på et hotelrom?
Ja, selvsagt 0 0%
Muligens, det spørs på hvor og når 14 20,59%
Kun om det ikke er vinduer å ta seg inn e.l. 0 0%
Nei 54 79,41%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 13:12   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av hendelsen i Portugal

Nei, aldri gjort og ville aldri gjort det i fremtiden, uavhengig av dette. Kidnapping er jo det absolutt skrekkscenariet, meget lav sannsynlighet, men dog. Jeg tenker hovedsakelig på brann og innbrudd, samt ganske enkelt at barnet våkner og blir redd (vet ikke om de brukte babycall der nede? Det høres ikke sånn ut). Jeg ville heller ikke gjort det selv om babycallen rakk til restauranten, det kan utmerket godt skje ting selv om den er på. Den kan jo også skrus av dersom noen tar seg inn.

Vi har nettopp vært i Syden selv. Der satt vi inne i naboleiligheten noen kvelder fordi det var for kaldt på verandaen (vennepar bodde ved siden av, de hadde også barn, vi byttet på å være hos hverandre); dvs ca 4 meter i luftlinje fra senga til S på 2 år som lå inne i vår leilighet – vi delte veranda så vi hoppet bare ut en verandadør og inn en annen og hadde begge ulåste, satt rett ved verandadøra inne i stua. I tillegg hadde vi babycall, men det var absolutt det lengste jeg kan strekke meg. Hadde jeg hørt om denne kidnappingssaken før vi dro er jeg ikke sikker på om jeg hadde turt det en gang, strengt tatt KUNNE en person sneket seg inn vår verandadør som i tillegg var åpen - eller brutt seg inn den andre døra, men det er klart det skulle mye til at vi ikke hadde hørt noe eller fått det med oss – jeg føler likevel nå i ettertid at jeg var i overkant dristig til å være meg. Noen ting må man likevel kunne gjøre av denne typen, for helt sikker på noe blir man jo aldri.

At noen tør å gå fra for å gå på restaurant klarer jeg ikke begripe, men det er sikkert fordi jeg er ekstremt nervøs på slikt.

Sist redigert av apan : 09-05-07 kl 13:36.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 13:29   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter en totalvurdering av sikkerheten, både utfra kidnapping og ikke minst brann. Og jeg ville nok ikke latt ungen sove foran et usikret vindu i første etasje, jeg ville ikke lagt meg til å sove slik selv heller.

Men man kan ikke la slike enkeltstående hendelser få for mye innflytelse på hva man gjør og ikke gjør. Hvis man må forholde seg til summen av alle jævlige, enkeltstående hendelser opp gjennom tidene blir mei-tai til fylte 18 det eneste sikre alternativet. Helgardering er umulig.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 13:37   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvor jeg hadde sittet selv. Jeg kunne gjort det hvis jeg satt på verandaen, eller i en hage umiddelbart utenfor. Også kommer det an på størrelsen på hotellet og hvordan det var bygget, det vil si om rommet hadde vært i en korridor langt oppe i en etasje, eller på grunnplan med dør inn fra der hvor jeg satt. Jeg hadde aldri gått så langt unna at døra til rommet hadde vært utenfor synsvidde. Og uansett ville jeg hatt babycall.

Det har ikke forandret seg etter hendelsen i Portugal.

Gammel 09-05-07, 13:38   #24
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg har stemt "nei", men jeg kaller ikke det å sitte på veranda rett utenfor for å "gå fra dem" på rommet, så hvis det er det burde jeg stemt annerledes - jeg klarer å gå ut av rommet de sover i...

Gammel 09-05-07, 13:40   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Altså, jeg har stemt "nei", men jeg kaller ikke det å sitte på veranda rett utenfor for å "gå fra dem" på rommet. På hytta kan jeg også sitte i hagen utenfor.

Spørsmålet var ikke å "gå fra dem", men å la dem sove alene på et hotellrom. Så jeg tolket det som ikke å oppholde seg i samme rommet som barnet sover.

Hvis det gjelder å gå så langt fra dem at man ikke lenger har inngangen til rommet innenfor synsvidde er svaret nei for meg også.

Gammel 09-05-07, 13:41   #26
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, men det gjorde jeg aldri før kidnappingen i Portugal heller.

Gammel 09-05-07, 13:47   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Spørsmålet var ikke å "gå fra dem", men å la dem sove alene på et hotellrom. Så jeg tolket det som ikke å oppholde seg i samme rommet som barnet sover.

Hvis det gjelder å gå så langt fra dem at man ikke lenger har inngangen til rommet innenfor synsvidde er svaret nei for meg også.

Ja. Det var det jeg så etterpå, at det var sånn det var formulert. Jeg tolket det i utgangspunktet som ”gå fra” på den måten at man er et annet sted og har lukket av rommet, ikke ha det under oppsyn, tilsvarende det i Portugal. Da er mitt svar nei. Dersom det å gå fra innebærer sitte på veranda eller i et rom som deler veranda med rommet barnet sover i, slik at man kan ha alt åpent og har en luftlinje på under 5 meter, må jeg også si muligens. Jeg synes det er ganske annerledes enn å lukke av og gå for å spise for eksempel.

Gammel 09-05-07, 13:51   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nei ville ikke gjort det

Gammel 09-05-07, 14:20   #29
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Niks.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:28   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Aldri. Helt uavhengig Portugalsaken.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:22   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Aldri. Helt uavhengig Portugalsaken.

Enig!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:40   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Nei - til nød hvis det var et hotell som hadde en god sikker og velrennomert barnevakttjeneste, type noen andre enn deg sitter på rommet og passer på mens man er ute (men må innrømme at jeg nok aldri kommer til å la det skje heller, kjenner jeg får helt vondt i magen av å tenke på det også.)

Sist bestilte vi en leilighet med balkong, satt og koste oss ute på den om kvelden og leste og drakk vin.

Sist redigert av Pamina : 09-05-07 kl 15:43. Årsak: måtte si litt til
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:44   #33
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei!

Gammel 09-05-07, 20:24   #34
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det samme som før, tatt barnet med, arrangert barnevakt eller spist på verandaen.

Aldri. Vi har også gjort på denne måten. Tatt barna med eller være hjemme og slik kommer vi til å fortsette å gjøre.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:27   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det samme som før, tatt barnet med, arrangert barnevakt eller spist på verandaen.

:enig:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:29   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde aldri falt meg inn. Hverken nå eller tidligere.

Gammel 09-05-07, 20:29   #37
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synes det er totalt uforsvarleg å gå frå både sovande og vakne småbarn uansett, så det ville eg aldri ha gjort. Verken heime eller på ferie!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:33   #38
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muligens. Om vi var like ved, med døren under oppsyn og med babycall.

Jeg har ikke endret syn på dette etter det som har skjedd.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:34   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke latt barna mine sove alene på et hotellrom uansett - så svaret mitt ble nei.

Gammel 09-05-07, 20:36   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne kanskje ha gjort det før, om jeg hadde sittet i nærheten av rommet, men nå hadde jeg nok ikke turt det gitt.
Hadde nok ikke tatt sjangsen på å trodd at dette ikke ville skjedd meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.