|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?
Ja, enig. Ferie er et knapt gode om man ikke skal fylle det med plikt-ting man egentlig ikke har lyst til.
![]() |
#22 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Det er mange steder i Norge mine barn- og jeg-ikke har sett, men vi har hatt Norgesferier noen år, mest i tilknytning til besøk av slekt og venner andre steder i landet. Selv om Molde og Fredrikstad ikke er så forskjellig fra der vi bor, har jo byene en annen historie, andre severdigheter og kanskje til og med noen andre matretter enn det vi er vant til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Viktig og viktig. Jeg syns det er FINT å gi dem norske naturopplevelser, fordi det viser dem litt om hvordan man kan bruke norsk natur til rekreasjon. Var det forståelig? Jeg syns jo Norge er et absolutt fabelaktig land, med rent vann, fantastisk natur, store, fritt tilgjengelige skog- og fjellområder, og syns det er et privilegium å bo midt oppi det og kunne bruke det.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Vesla har enda ikke kommet over "Pølse med vaffel" etter at hun var på cup i Sarpsborg et år. Eksotiske greier med maten der borte i Østfold.
![]() |
#25 |
Halloen!
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Pølse med vaffel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Borte
|
Eksotisk! I tell you!
![]() |
#27 |
kan tilsettes alkohol
|
Denne kan jeg skrive under på. Det er opplevelsene i Norge vi verdsetter. Norge er faktisk et kult land, det er så mye spennende man kan gjøre. Det å gå fjellturer på Sunnmøre er noe ganske annet enn fjellheimen på Østlandet, men begge deler er veldig flott. Jeg liker at ungene får med seg dette og at de lærer seg å benytte seg av mulighetene der de er. Jeg tenker ikke over at vi skal besøke hele Norge, men jeg vil at de skal bli glad i bruke Norge.
![]() |
#28 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg nekter å se på ferier som en plikt. Enten det er Norge eller andre land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Nja, tja. Jeg vil gjerne at de skal oppleve Nord-Norge, og Svalbard. Sør- og Vestlandet er nogenlunde i boks, og vi har tilgang på hytte på "fjellet" og ved sjøen, så litt norges-ferie har det blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg har ikke noe bevisst forhold til det, men vi har også vært både på Norgesferie og i Norden, og i Syden. Noen år har vi reist rundt til venner og familie i ulike deler av landet, andre år går ferieturen til utlandet. Norge har atraksjoner og severdigheter som er helt på høyde med det man finner i utlandet, og som ganske enkelt topper strandliv på Tenerife.
![]() |
#31 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Man trenger jo ikke å bruke hele ferien på et pliktløp i Norge da. Hva med å reise til en konsert eller festival ei helg? Besøke noen studievenner i en annen by i høstferien?
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg tenker det kan være fint å oppleve Norge som ferieland også, ikke bare utlandet. Vi er ganske flinke til å bruke de delene av Østlandet vi har tilknytning til (deler av Østfold, Akershus, Buskerud, Hedmark og Oppland), men vi har ikke vært på Sunnmøre hvor jeg også har tilknytning.
Vel, jeg kan komme på en hel del.
Sist redigert av Tallulah : 04-11-13 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Det handler mye om hva vi har lyst til, ja. Og jeg innrømmer glatt at jeg er komfortabel nok med det barna får sett av Norge her vi bor, og på hytteturene. Litt fjell og snø på vinteren og skjærgård på sommeren.
![]() |
![]() |
#34 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Nå synes jeg tråden tar en annen og ventet vending.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Jeg er helt enig i dette. Men jeg syns i tillegg det er viktig at barnet mitt får se mer av Norge, og jeg tror man oppnår endel av det du skriver over, ved å også reise i Norge. Men Norge prioriteres ikke like ofte, og det er ikke noe jeg har veldig dårlig samvittighet for å nedprioritere.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg synes det er viktig, men det er jo lett for oss å si, som har slekt og venner spredd rundt i hele Sør-Norge. Min eldste datter har vært i alle fylkene syd for Troms, og tilbrakt lengre tid i flere av de. Vi er også glad i bilturer, og er litt rastløse av oss. Det betyr at vi gjerne tar oss en helge- eller dagstur også, i tillegg til ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg tenker ikke på at det er viktig at barna får med seg ferier i Norge.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Jeg er ekstremt avhengig av sol i feriene mine. Jeg har fått streng beskjed av legen om å sørge for å få masse sol på kroppen i mine ferier (hun spurte først litt forsiktig om det var noe vi hadde råd og anledning til). Så vi tar ikke hovedferien i Norge.
![]() |
![]() |
#39 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?For meg er det ganske viktig, men alt til sin tid. Vi prøver å tilpasse feriene våre til barna, slik at de skal ha det gøy og oppleve morsomme og spennende ting.
![]() |
#40 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?Nja. Norgesferie blir ikke prioritert her i heimen, men vi (eller min mor) har hytte på fjellet som blir hyppig benyttet vinterstid. Itillegg ser jeg for meg flere helgeturer med fokus på uteaktiviteter nå fremover som LilleVenn blir større. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|