|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner i burka...Send en mail og spør! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kvinner i burka..."Du, atte, jeg melder meg som "burkakonsulent" hos dere", kan jeg si det? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Teller ned
Sv: Kvinner i burka...Burkamodell! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kvinner i burka...Freaky.... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Kvinner i burka...Jeg skjønner deg godt.
|
|
|
|
#27 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kvinner i burkha...
Ehm, hva mener du med å se muslimsk ut? Og kunne like gjerne vært buddhist...de går da ikke i burkaer eller niqab?
|
|
|
#28 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kvinner i burka...
Jeg opplevde det denne damen opplevde med deg, en gang. Vell, ikke helt det samme, men jeg ropte forgjeves på ei kjerring som bare mumlet noe og stakk (jeg hadde på meg hijab og lang kåpe). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Jeg skriver jo at det også kunne være buddhister. Det jeg prøver å si er frykten for muslimske terrorister. Jeg trodde at dere skjønte den konteksten.... |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nek er allrighte dyr
Altså, det var det jeg ikke skjønte. Hvordan ser en muslim ut (men du tenker kanskje på at de hadde niqab eller burka?) og hvordan kan de eventuelt forveksles med buddhister?
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tenker på stereotypier av det jeg oppfatter som en muslim. Det tror jeg vi alle har...... Jeg vet utmerket godt at mange muslimer ikke ser ut som muslimer. Jeg kjenner en del av dem |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Ah, da forstår jeg. Jeg trodde et øyeblikk du faktisk trodde på stereotypene og mente at muslimer og buddhister kunne forveksles.
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinner i burka...Apropos muslimer og klesstil. Her jeg bor er det mange somaliere og jentene/kvinnene går med lange skjørt og hijab (og har gjerne joggebukse under på idrettsdagen slik at de kan trekke opp skjørtet og løpe fortere). I dag så jeg den hitil beste tilpasningen til norske forhold. Jeg syklet forbi ei jente med knallrødt skjørt og masse russegreier festet på. Må si jeg humret litt for meg selv. Hun var utrolig stilig! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kvinner i burka...
Den er grei den. Hadde det vært bare at hun ropte på meg. Men hun tok kontakt inni butikken, så satt hun og ventet på meg på en mur 30 meter fra butikken og så sprang etter meg. Jeg hadde vært livredd om det var en norsk en også jeg altså! Antageligvis enda mer, siden jeg ikke har kulturen å "skylde" på da. |
|
|
|
![]() |
|
|