Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner i burka...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 22:18   #21
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner i burka...

Send en mail og spør!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:20   #22
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Du, atte, jeg melder meg som "burkakonsulent" hos dere", kan jeg si det?

Jeg har mailet mange ganger når det har vært snakk om burka istedenfor niqab, altså, og nå leter jeg faktisk etter mail til de som står bak filmen, for å si de noen sannhetens ord.

Jeg sa ifra til en journalist som gjorde noe ala samme feilen for en stund siden, men hun sa at det var det de fikk opplyst på butikken der de kjøpte hijab og niqab, og at de hadde en ex-muslim med seg, så de visste at de hadde gjort det riktig...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:24   #23
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Burkamodell!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:27   #24
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en burka for enhver anledning liggende her.

Gammel 11-05-07, 21:12   #25
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Freaky....
Jeg ble "forfulgt" av ei somalisk ei i en slik "burka" med åpning for øyne for et par uker siden, og jeg løp som jeg hadde fanden i hælene.
Det eneste hun nok ville var å få seg en venn, eller søke kontakt. Men jeg er ikke med på ideen å løpe etter folk og si halloooo halloooo etter å ha ventet utenfor butikken for at de skal komme ut...
Jeg ble så paff og nervøs at jeg sprang. yse:

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 21:14   #26
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner deg godt.

Gammel 11-05-07, 21:24   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner i burkha...

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Må innrømme at selv om jeg er liberal i forhold til andre kulturer så tenker jeg også litt sånn. Da jeg skulle i fly for en tid tilbake kom det noen som så muslimske ut (kunne godt være buddhister også). Da streifet tankene på at tenk om de er terrorister Det bare streifet altså... 11. september har virkelig skadet mye.....

Ehm, hva mener du med å se muslimsk ut? Og kunne like gjerne vært buddhist...de går da ikke i burkaer eller niqab?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 21:30   #28
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Freaky....
Jeg ble "forfulgt" av ei somalisk ei i en slik "burka" med åpning for øyne for et par uker siden, og jeg løp som jeg hadde fanden i hælene.
Det eneste hun nok ville var å få seg en venn, eller søke kontakt. Men jeg er ikke med på ideen å løpe etter folk og si halloooo halloooo etter å ha ventet utenfor butikken for at de skal komme ut...
Jeg ble så paff og nervøs at jeg sprang. yse:

Jeg opplevde det denne damen opplevde med deg, en gang. Vell, ikke helt det samme, men jeg ropte forgjeves på ei kjerring som bare mumlet noe og stakk (jeg hadde på meg hijab og lang kåpe).

Det ga meg masse ekstraarbeid med å finne ut hvem mobilen tilhørte da, men... Jeg kunne fått meg en mobil, om jeg var uærlig, eller om jeg hadde blitt sur på henne.

Gammel 11-05-07, 21:31   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ehm, hva mener du med å se muslimsk ut? Og kunne like gjerne vært buddhist...de går da ikke i burkaer eller niqab?

Jeg skriver jo at det også kunne være buddhister. Det jeg prøver å si er frykten for muslimske terrorister. Jeg trodde at dere skjønte den konteksten....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 21:39   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver jo at det også kunne være buddhister. Det jeg prøver å si er frykten for muslimske terrorister. Jeg trodde at dere skjønte den konteksten....

Altså, det var det jeg ikke skjønte. Hvordan ser en muslim ut (men du tenker kanskje på at de hadde niqab eller burka?) og hvordan kan de eventuelt forveksles med buddhister?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 11-05-07, 21:41   #31
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Mannen min er muslim, men ser ikke ut som en muslim, bortsett fra skjegget, men han kan like godt være en Ola Nordmann som liker å ha skjegg.

Gammel 11-05-07, 21:56   #32
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Altså, det var det jeg ikke skjønte. Hvordan ser en muslim ut (men du tenker kanskje på at de hadde niqab eller burka?) og hvordan kan de eventuelt forveksles med buddhister?

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tenker på stereotypier av det jeg oppfatter som en muslim. Det tror jeg vi alle har...... Jeg vet utmerket godt at mange muslimer ikke ser ut som muslimer. Jeg kjenner en del av dem

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 22:00   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tenker på stereotypier av det jeg oppfatter som en muslim. Det tror jeg vi alle har...... Jeg vet utmerket godt at mange muslimer ikke ser ut som muslimer. Jeg kjenner en del av dem

Ah, da forstår jeg. Jeg trodde et øyeblikk du faktisk trodde på stereotypene og mente at muslimer og buddhister kunne forveksles. Jeg er enig, vi har vel alle våre mer eller mindre fordommer og tanker.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 11-05-07, 22:01   #34
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Apropos muslimer og klesstil. Her jeg bor er det mange somaliere og jentene/kvinnene går med lange skjørt og hijab (og har gjerne joggebukse under på idrettsdagen slik at de kan trekke opp skjørtet og løpe fortere). I dag så jeg den hitil beste tilpasningen til norske forhold. Jeg syklet forbi ei jente med knallrødt skjørt og masse russegreier festet på. Må si jeg humret litt for meg selv. Hun var utrolig stilig!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 22:11   #35
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg opplevde det denne damen opplevde med deg, en gang. Vell, ikke helt det samme, men jeg ropte forgjeves på ei kjerring som bare mumlet noe og stakk (jeg hadde på meg hijab og lang kåpe).

Det ga meg masse ekstraarbeid med å finne ut hvem mobilen tilhørte da, men... Jeg kunne fått meg en mobil, om jeg var uærlig, eller om jeg hadde blitt sur på henne.

Den er grei den. Hadde det vært bare at hun ropte på meg. Men hun tok kontakt inni butikken, så satt hun og ventet på meg på en mur 30 meter fra butikken og så sprang etter meg. Jeg hadde vært livredd om det var en norsk en også jeg altså! Antageligvis enda mer, siden jeg ikke har kulturen å "skylde" på da.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.