|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?
Ja, vi kjøper da både toalettpapir og småkaker av unger som kommer på døra. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Jeg synes jo alle skal bidra, men jeg tenker jo også at idrettslagene skal "tilby" flere måter å arbeide for klubben/laget på. I dette konkrete tilfelle synes jeg feks at det å betale 600,- kroner inn til laget hadde vært et veldig greit alternativ.
Kjøpte dopapir i denne uken.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Nå sier guttemamma at hun stiller opp på alt av dugnader, selger lodd osv. Jeg syns det å selge ting med en så høy utsalgspris ekskluderer svært mange. Vi har stor familie som sikkert kunne kjøpt noe (det er slik vi løser mesteparten av loddsalget), men jeg hadde aldri i verden spurt kolleger og venner til å kjøpe noe til en slik pris.
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg hadde gått sammen med andre foreldre og laget stand på nærmeste offentlige handelssted. Hadde levert usolgte varer tilbake til styret.
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg syns også det var snakk om så mye penger at det kan ha en ekskluderende effekt. I vårt idrettslag er salg av effekter frivillig. Forøvrig så har laget et kjempearrangement hvert år med haugevis av dugnadstimer nedlagt. Dette arrangementet skaffer nok penger i kassa til at det nå snart bygges flunk ny flerbrukshall. Det går an å få inn nok penger på ren dugnad uten å pålegge foreldrene å kjøpe unyttige ting til tusenvis av kroner.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Det var et ekstremt lite utbytte for klubben, og en veldig teit ting å selge syns jeg. Dette hadde jeg tatt opp med klubben.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Å selge 4 par sokker til 300,- rundt i nabolaget høres temmelig umulig ut. Til velvillige besteforeldre kanskje, men ikke til perifere naboer.
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Hvis det er ullsokker så tror jeg at det hadde gått greit å selge det også, altså.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Hvis idrettslaget tjener så lite, er det jo helt sinnsvakt å skulle belaste folk med å selge et slikt produkt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
snur
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg vet at vi kommer til å bli pålagt å selge toalettpapir flere ganger i året fra neste år da jentungen blir 13 år. Nå er ikke det det samme som å selge sokker, men jeg vet fra de som har solgt toalettpapir tidligere at de ikke har hatt noe problem å få solgt. Men klubben blir sikkert glad for alternative måter til å tjene penger på om du har tips. Evt. så kan du tilby deg å betale kun den fortjenesten klubben har på salget uten å selge produktet.
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Så i praksis må alle medlemer betale klubben det beløpet de får oppgitt? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Sokkene er ikke av ull, men skal være av god kvalitet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg syns du leser Guttemamma vrangt, Java. Jeg forstår henne som at hun bruker ordet kreve fordi hun ikke vil ha mulighet til å få solgt produktet, og er redd for at hun da må punge ut med 2000 fra egen lomme. Ikke som at idrettsklubben "krever" at de stiller opp. Det sier hun faktisk at hun gjør.
|
|
|
#15 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Guttemamma stiller opp, jeg har ikke sagt noe annet. (Irritasjonen min kom mest over Taiens innlegg.) Men slik jeg leser det så er dette en dugand for å få inne EKSTRA penger. Ikke for å holde idrettslaget "ved like", slik som de vante aktivitetene og dugnadene er en del av. Da må alle bidra ekstra, utover det de gjør ellers.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sorry, jeg leste ikke hva Taien skrev. Helt innforstått med at dette er ekstraarbeid, men som Noen syns jeg det må være fornuftig. Ikke slite ut folk for en tullete liten inntekt for å selge et snålt produkt.
Absolutt.
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg synes det høres ut som en pussig ting å selge og skjønner frustrasjonen over summen. Alle vet jo at det kreves mye for å drifte et lag eller en forening, men 2000,- i en omgang synes jeg ble drøyt. Vi har solgt ullplagg for barnas forening, men da har vi selv bestemt hvor mye vi skal selge (ala 'vi har så mye familie og kan forvente å få solgt x plagg). Jeg synes det er en bedre løsning.
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Hvem er det som eier hallen? Hvis det er kommunen, er det ikke idrettslaget som nødvendigvis skal stå for oppgraderingen. Og har dere fått vite hvilke/hvor høye kostnader idrettslaget skal dekke gjennom dugnadssalg?
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Her skal korpset, hver enkelt, selge vaskemidler for 3000 kr. Pengene skal betales inn 14 dager senere.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg kjenner at jeg synes loppis virkelig er helt greit når jeg leser om dette. Vi tjener velidg mye penger på det også, og små utgifter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|