Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte" liv på sosiale medier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 10:00   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg ser jo stadig artikler som denne om dagen: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...s-3303093.html, om hvordan folk føler seg mislykkede og opplever press på grunn av andre sine tilsynelatende perfekte liv på face.

Så blar jeg meg kjapt nedover min egen fb-feed, og her er hva jeg finner for det siste døgnet, så langt som jeg gidder å scrolle nedover:

4 bursdagshilsner
8 statuser om været (det blåser)
15 linker til diverse andre nettsted, med morsomheter, arrangement, kampanjer av ulike slag, nyhetsartikler, blogginnlegg m.m. (blant annet to til denne jeg linker til over her)
8 delte musikkvideoer
1 som savner sin avdøde far
1 som venter på sin far som skal komme på besøk
3 statuser med bilder fra noen som er på reise
1 bilde av en død potteplante
1 som forteller at hun er hjemme med sykt barn på tredje dagen
1 deler bilde av sin brennende bil
2 som leser til eksamen
1 som klager på kollektivtrafikken
1 som er på vei til jobb
1 innbydende kaffekopp
1 er forbanna på hesten sin, som visstnok slo seg vrang under en luftetur, og vurderer å selge den
2 bilder av koselige adventslysestaker som er klare og venter på søndag
1 har skiftet profilbilde (vanlig, pent bilde av en 37 år gammel kvinne, helt uten trutmunn)

og 1, EN av mine 387 venner har trent.

Og dette er ganske representativt for hva som vanligvis finnes der til daglig. Er det jeg som har sære venner, eller er dette fb-perfekte-liv-presset en smule overdrevet? Jeg ser nemlig ikke noe rosa lykkeland når jeg åpner fb. Jeg synes hverken dårlig vær, syke barn, eksamenslesing eller visne potteplanter er spesielt glamorøst.

Sist redigert av My : 28-11-13 kl 10:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.