Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Advents-/julefilmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 15:19   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advents-/julefilmer

Blir det 24 da? Da vi jo nesten utvide.

Før rakk vi å se alle - men nå ser vi det vi føler for. Det blir jo fler og fler for hvert år, sånn er det når man både er julenerder og filmnerder. (Jeg har i tillegg noen andre filmer som jeg må se i romjula, blant annet de tre om Lisbeth Salander. )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 15:23   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Arturs julegaverace
Hjemme alene
Polarexspressen
Mens vi venter på julen
Astrid lindgrens jul
Love actually
Skomakergata

Er filmer vi ser før jul

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:41   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her sees alltid disse:
Polarekspressen
The Holiday
Love Actually
Diverse Disney-filmer
Skomakergata
Home Alone
The nightmare before Christmas
Tre nøtter til Askepott
A Christmas carol

...etterhvert også disse:
Arthurs julegaverace
New Years Eve
The Family Stone

Filmer som dukker opp fra tid til annen:
All I want for Christmas
Jack Frost

+ sikkert en haug jeg ikke kommer på i farten.

Gammel 30-11-13, 23:59   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutta mine liker heller ikke Polarekspressen. Blånekter å se den igjen.
Vi pleier å se disse Santa Clause filmene og Hjemme alene filmene.

Gammel 28-11-13, 15:24   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Christmas Story!

(Kilde: youtube.com)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 15:31   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

A Christmas Story!

- Oh my god, I shot my eye out!!

-Deck the harrs with boughs of horry, fa ra ra ra ra, ra ra ra ra.
-No, no! Sing something else.
-Jingre bers, jingre bers, jingre arr the way. Oh what fun it is to ride in a one-horse open sreigh!

Gammel 28-11-13, 15:35   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

- Oh my god, I shot my eye out!!

-Deck the harrs with boughs of horry, fa ra ra ra ra, ra ra ra ra.
-No, no! Sing something else.
-Jingre bers, jingre bers, jingre arr the way. Oh what fun it is to ride in a one-horse open sreigh!

Jeg fant en sånn lampe på internettet i fjor. Jeg har så lyst på.

http://www.redriderleglamps.com/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 16:05   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg fant en sånn lampe på internettet i fjor. Jeg har så lyst på.

http://www.redriderleglamps.com/

Skulle sendt en slik til min svigerinne og bror...men jeg vet ikke HELT om det hadde blitt tatt så godt imot.

Gammel 28-11-13, 15:35   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vurderer ellers stadig å omsider få sett It's A Wonderful Life.

Det synes jeg du så absolutt burde.

Polarekspressen hører med og Hjemme alene 1 og 2.

White Christmas er litt fin den også, på en litt klissete, sentimental måte, men da passer den jo til jul.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 15:42   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Bad Santa
The Ice Harvest (svart, svart humor, og laber julefaktor - men jeg elsker den!)
Enemy of the state (den er jo aktuell som aldri før, mye juletrær og julepynt, må sees!)
Jingle all the way
Prancer og Prancer Returns er utrolig søte julefilmer, spesielt den første er helt nydelig for små barn. Den er på engelsk, så den må forklares underveis.
Black Christmas. Julenissen er egentlig ond Svart komedie for voksne
Gremlins
Die Hard og Die Hard 2. Sistnevnte er obligatorisk, det blir ikke jul uten Bruce Willis!

Gammel 28-11-13, 15:48   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som synes at Polarekspressen er grønnjævlig? Kjedelig historie, fæle sanger og ungene ser jo så kunstige og usjarmerende ut at jeg gir blanke i om de får en god jul eller ikke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 16:07   #12
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det bare jeg som synes at Polarekspressen er grønnjævlig? Kjedelig historie, fæle sanger og ungene ser jo så kunstige og usjarmerende ut at jeg gir blanke i om de får en god jul eller ikke.

Gammel 28-11-13, 16:13   #13
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Mulig at du ikke er den eneste, men jeg er så uenig at jeg kan ikke få sagt det nok!

Gammel 28-11-13, 18:16   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*sletter fra FB* Neida, men hallo! Det er den kjekkeste, koseligste, mest fantastiske julefilmen som noensinne er laget. Jeg elsker ALT ved den. Musikken, historien, alt! Vi ser den fast hver eneste 23. desember på kvelden, det blir ikke jul uten. I fjor gikk strømmen på lillejulaften og var borte i flere timer på kvelden, jeg satt og grein og var hysterisk fordi vi ikke fikk sett Polarxpressen. Men den kom tilbake i 21-tiden og da satte vi den på.
Med en gang introen kommer, senker julefreden seg hos oss, jeg må frem med Kleenexen og alt er bare kos.
Elsker den filmen! Elsker den!

Gammel 28-11-13, 19:00   #15
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Santa Buddies. Den med de søte valpene.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:27   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg kan jo legge inn alle de filmene VI har, så ser du om det er noe av interesse:

• Eve's Christmas (Elisa Donovan, Cheryl Ladd) Helt ok film..feelgood. Voksne/store barn
  • A Christmas Romance (Olivia Newton John, Gregory Harrison) Enda en feelgood film. Voksne/store barn
  • most wonderful time of the year (Brooke Burns, Henry Winkler, Warren Christie) Feelgood. Voksne/ større barn
  • The Ultimate Mickey Mouse Christmas Collection Barn
  • a Carol Christmas (Tori Spelling, Gary Coleman, William Shatner) Litt dårligere Scroogevariant, men går an å se til julebruk. Voksne/større barn
  • One Magic Christmas (Mary Steenburgen, Harry Dean Stanton mf.) Feelgood, barn (ikke de minste)
  • Jeg så mamma kysse nissen (Corbin Bernsen, Connie Sellecca) Småfestlig. Barn (ikke de minste)
  • A Christmas Carol (Jim Carrey) God film
  • White Christmas (Danny Kaye, Bing Crosby, Rosemary Clooney, Vera-Ellen) Musikal. Min all-time-favorite!
  • Jeff Dunham a very special Christmas (buktaler) Hysterisk morsomt. Men man bør like Jeff Dunham el.l. Voksen!
  • Santa Clause (1, 2, 3) (Tim Allen) Liker godt 1, men 2 og 3 er ok. Voksen/store barn
  • A Boyfriend for Christmas (Kelli Williams, Patrick Muldoon) Feelgood. voksen
  • the night they saved Christmas (Paul Williams, Art Carney, Jaclyn Smith) Familiefilm
  • Fred Claus (Vince Vaughn, Paul Giamatti) Komedie. voksne/store barn
  • It's a wonderful life (James Stewart, Donna Reed) Klassiker. Fin film! Voksne/store barn
  • Disney Christmas Favorites Barn
  • Winter Wonderland (Disney) Barn
  • Christmas With the Kranks (Tim Allen, Jamie Lee Curtis) Komedie, morsom! Voksne/ store barn
  • A Christmas Story (Peter Billingsley, Melinda Dillon, Darren McGavin) Komedie. Ustyrtelig festlig!! Voksne/ store barn.
  • Skomakergata (Henki Kolstad) serie. nostalgi. barn/ barnslige voksne
  • The night before the night before Christmas (Jennifer Beals, Rick Roberts) ok feelgood film. Voksen/ større barn
  • An Avonlea Christmas Veldig koselig. Større barn/ voksne
  • Noel (Penélope Cruz, Susan Sarandon, Paul Walker, Alan Arkin) Koselig film. Voksne
  • Mrs. Santa Claus (Angela Lansbury) Barn
  • Twice upon a Christmas (John Dye, Kathy Ireland, Mary Donnelly Haskell) Feelgood Større barn
  • Home Alone 1 og 2 (Macaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel Stern, John Heard) Morsomme filmer! Barn/ voksen
  • Home Alone 3 (Alex D.Linz, Haviland Morris) Dårlig etterfølger. Barn/voksen
  • Miracle on 34'th street (1994 versjonen) (Elizabeth Perkins, Richard Attenborough, Dylan McDermot) En av mine favoritter. Barn/voksne
  • Tante Pose (Henny Skjønberg, Hans Bille, Eva Lunde m.fl.) Klassiker, herlig film! Voksne/større barn
  • Nøtteknekkeren (Elle Fanning, Nathan Lane) Nøtteknekkeren i alle versjoner er en favoritt her i huset. Barn/ voksne
  • If you Belive (Ally Walker, Tom Amandes, Hayden Panettiere) Feelgood. Større barn/ voksne
  • Mikkes Magiske jul, Innesnødd i Musehuset. Barn
  • Surviving Christmas (Ben Affleck, James Gandolfini, Christina Applegate, Catherine O'Hara) Morsom! Voksne
  • The Holliday (Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black) En must i førjulstiden. Voksne
  • Polarekspressen Fin animert film. Barn/ Voksne
  • Julenatt i Blåfjell Koselig familiefilm
  • Timmy Tid, Timmys Jul Barn
  • National Lampoons Christmas Vacation (Chevy Chase, Beverly D'Angelo, Randy Quaid) Hysterisk morsom og går aldri av moten her i huset! Voksen/ større barn
  • A Christmas Princess (Katie McGrath, Sam Heughan, Roger Moore) Koselig familiefilm.
  • A nanny for Christmas (Emmanuelle Vaugier, Dean Cain, Richard Ruccolo) Koselig familiefilm
  • CBeebies The ultimate Christmas Collection Barn
  • Fantorangens Jul Barn
  • Nå er det jul igjen (Disney tegnefilmer) Barn
  • Donald Ducks Julefavoritter Barn
  • A different kind of Christmas (Barry Bostwick, Shelley Long) Familiefilm
  • Jakten på den forsvunne Julenissen Familiefilm
  • A Muppet Christmas Carol Morsom Muppetversjon av Scrooge
  • Scrooged (Bill Murray, John Forsythe, Karen Allen m.fl.) Gammel, men utrolig festlig film! Voksne
Jeg har noen flere også...men er ikke sikker på hvor de er. (Jeg har samlet i løpet av mange mange mange år. ) Men her har du noe å velge i i alle fall.

Sist redigert av Taien : 29-11-13 kl 13:55. Årsak: la til noen flere
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:42   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hå nei, vi er flere som synes det.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:07   #18
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, du er ikke alene! Begynte å se den en gang etter å hørt positiv omtale om den her inne faktisk, men måtte slå den av etter en kort stund.
Du beskrev veldig godt hvorfor. :ler enda:

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 11:43   #19
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Åh, endelig, eg trudde eg var den einaste sidan alle skryt slik av den.
Eg hadde kanskje skyhøge forventningar sidan eg hadde høyrt den var så bra, men det var noko av det kjedeligaste og minst engasjerande eg nokon gong har sett. Mindre pent laga var den og, bleh!
(Eg ser heller ikkje fascinasjonen med Love Actually, og tykkjer den er gørrkjedelig.)

Den gamle Narnia serien derimot! Julestemningen sin det!

Gammel 12-12-13, 16:19   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den for første gang i går, og er ekstremt enig med deg. Ungene syntes den var sååååå fiiiin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.