Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er klassiske smykker safe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du likt og brukt øreringene?
Ja, fin gave! 52 46,02%
Ja, ok gave 9 7,96%
Nja ... ville brukt dem for høflighets skyld 7 6,19%
Nei, ville byttet 45 39,82%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 13:11   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klassiske smykker safe?

Jeg bruker ikke gull, diamanter eller ørepynt.
De smykkene jeg liker best er laget i jern og skinn og tinntråd. Eller plast.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:14   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke diamanter eller "diamantlignende" smykker nødvendigvis er stygt, det kan være fine smykker, men jeg er usikker på hva som er tiltrekningen med at det faktisk ER diamanter og ikke en annen stein. På knøttsmå øredobber eller ringer ser ihvertfall ikke jeg umiddelbart forskjellen.

Og så har jeg jo fått med meg "diamonds are forever"-greiene som et symbol på evig kjærlighet og det der, men det har bare aldri vært noe som har hatt en verdi for meg. Og det sier jeg ikke bare fordi jeg er snurten for at ingen har gitt meg diamanter, altså. Det ville uansett vært litt bortkastede penger akkurat til meg. Det er ikke fordi jeg er så himla asketisk heller, eller er motstander av luksus og fine gaver. Jeg ville bare blitt mye mer glad for et smykke som var valgt mer ut fra personlig stil, farge og utseende, enn akkurat det at det var en diamant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:15   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis eg får garantert fairtradediamantar tar eg i mot med eit smil.

http://www.amnestyusa.org/our-work/i...flict-diamonds

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:20   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi kan konkludere med at det er intet som er safe. Det beste er å kjenne mottakeren og mottakerens stil godt nok til å kjøpe riktig smykke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:21   #25
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes bling er fint og har mye bling både i klokker og smykker, 99,9% er zirkoner eller swarovski som holder "glansen".

Og dere som ikke liker gult gull og syntes det er "kjerring" - da får jeg føye meg inn i kjerringrekkene, jeg elsker mine nye gullsmykker og ikke minst gullklokken min. Jeg regner med at de fleste av dere hadde steilet om dere så meg med min store vulgære gullklokke med masse bling.

Gammel 06-12-13, 13:23   #26
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, de hadde blitt helt feil på meg.

Gammel 06-12-13, 13:25   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Generelt tror jeg det er safere med klassiske smykker enn ulike typer artige kunsthåndverk i ymse materialer
Man MÅ jo ikke kle seg etter klassiske smykker heller, da. Jeg hadde fint brukt øredobbene i HI til jeans og vanlige klær.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:26   #28
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De er sikkert klassiske, men ikke enkle slik jeg definerer enkle smykker. Jeg hadde helt sikker brukt dem.

Gammel 06-12-13, 13:27   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Generelt tror jeg det er safere med klassiske smykker enn ulike typer artige kunsthåndverk i ymse materialer
Man MÅ jo ikke kle seg etter klassiske smykker heller, da. Jeg hadde fint brukt øredobbene i HI til jeans og vanlige klær.

Enig!

Gammel 06-12-13, 13:29   #30
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

De er sikkert klassiske, og jeg liker enkelt og klassisk, men disse hadde jeg ikke brukt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:30   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Enig. Jeg har ikke så sterke stilpreferanser at jeg ikke kunne gått med så nøytrale øredobber som i HI til de vanlige klærne mine. Jeg liker godt store smykker, men jeg liker også å ha mer diskrete ting innimellom, og ting jeg har fått i gave har en tendens til å bli ganske kjære for meg. Jeg eier ikke så mange "skikkelige" smykker.

Jeg forventer heller ikke at alle som "kjenner meg godt" vet om jeg foretrekker sølv, hvitt gull, gult gull eller whatsnot. Så ensartet er jeg ikke i stilen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:38   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vil ikke ha diamanter? Man sier da ikke nei takk til diamanter!

Diamantindustrien er en av de absolutt skitneste industriene. De utvinnes i krigssoner, finansierer krig, finansierer brudd på menneskerettighetene. Det er jævlige arbeidsforhold, ulykker, barnearbeid osv. osv. osv.

Sertifiseringssystemene er foreløpig ikke gode nok.

Så joda, jeg sier nei takk til diamanter.

Gammel 06-12-13, 13:38   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg forventer heller ikke at alle som "kjenner meg godt" vet om jeg foretrekker sølv, hvitt gull, gult gull eller whatsnot. Så ensartet er jeg ikke i stilen.

Men hvis en skal kjøpe et (dyrt) smykke til noen, så kan det jo være greit å gjøre litt research på forhånd og finne ut nettopp det?

Gammel 06-12-13, 13:45   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvis en skal kjøpe et (dyrt) smykke til noen, så kan det jo være greit å gjøre litt research på forhånd og finne ut nettopp det?

Ja, til noen som foretrekker det ene eller det andre, men ikke til meg. Jeg ville brukt alle tre variantene om de var så enkle som i HI.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:48   #35
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ville ikke likt de, men sånne enstens øredobber ville jeg likt.
Kjøpte etpar sånne du viser, fra Dyrberg&Kern, de er like fine som ekte synes jeg.

Gammel 06-12-13, 13:56   #36
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Diamantindustrien er en av de absolutt skitneste industriene. De utvinnes i krigssoner, finansierer krig, finansierer brudd på menneskerettighetene. Det er jævlige arbeidsforhold, ulykker, barnearbeid osv. osv. osv.

Sertifiseringssystemene er foreløpig ikke gode nok.

Så joda, jeg sier nei takk til diamanter.

Man kan ta en kikk på filmen "blood diamonds", så får du et lite innblikk. Jeg har et par diamanter, men har ikke kjøpt etter at jeg så den filmen.

Gammel 06-12-13, 13:59   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ha brukt slike, om de var i sølv, men jeg hadde foretrukket at de var glatte.

Uansett, jeg er enig med de som sier det er lurt å gå for noe klassisk, framfor noe mer kunstferdig, om du ikke helt kjenner stilen til vedkommende som skal få smykket.

Gammel 06-12-13, 14:00   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Noen jeg kjenner er redd for å gjøre feil med smykker/ringer/øredobber i gave. Mens jeg tenker at noe enkelt, pent og klassisk ikke kan være feil.

Så for å teste teorien min, så lurer jeg på; Hadde du blitt glad for et par små øreringer som disse her, feks? (Eller noen enklere uten stener.)

I gult gull så, men hadde de vært i hvitt gull så ville jeg ha byttet. Så ja, det kan være en fin, klassisk gave, men det kan også bli feil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 14:28   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig klassisk - bruker enten ingenting - eller store smykker. Jeg har nok brukt de lite - men for de som liker "enkle smykker" så er det nok en god deal.

Gammel 06-12-13, 14:29   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde blitt veldig glad for desse og hadde brukt dei daglig. Dei kræsje på ingen måte med "stilen" min hverken på jobb eller privat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.