|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pynter huset og setter på lysa, gutta er med og pynter treet. Men jeg har visst lært de godt for treet ble riktig så fint uten min hjelp i år.
|
|
|
|
#3 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pynter treet her. Ikke fordi jeg VIL pynte det alene, men fordi gutta alltid har synes at det er gøy i maks 2 minutter før de finner på andre ting.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg har forresten tradisjon med å pynte treet etter middag (som er grøt) lillejulaften. Den klarer vi ikke hjemme hos oss selv. For vi ikke er hjemme og vi alle tre vil ha juletre.
|
|
|
|
#5 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Her pynter vi sammen. Lysene setter gjerne jeg på, men det er ungene som pynter det meste. De er veldig glade i det. Stolt viser de meg rundt i huset hvor de har pyntet også.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pynter det sammen med barna. Med litt estetisk veiledning av meg til barna blir det veldig bra. (Tre hjulekuler på samme grein kan bli litt mye)
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pynter, som regel sammen med LilleVenn. LøveMannen fikser lys og sånn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
både her og der
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Her har ungene pyntet juletreet i alle år, og jeg forandrer ikke på noe etterpå. De første årene ble det kaos og det meste av julepynten havna nederst.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Ungene er med på pyntinga. Toåringen henger sikkert alt på én plass, men det er jo ikke noe i veien for å rydde litt opp i det etter at ungene er i seng.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg pyntet oppe og barna nede. Ca halvparten hver. De har vært utrolig flinke- som jeg skulle gjort det selv faktisk. Ganske utrolig egentlig- det hadde jeg ikke trodd. Hadde stålsatt meg for å måtte leve med mye pynt sentrert på et punkt av treet og bestemt meg for å tåle det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Barna koste seg i går, det gikk som en lek. Og det ble en koselig stund, selv om noen julekuler ble nokså klyngete. Fikset det problemet etter barna sovnet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvem pynter juletreet?Vi pynter sammen. Stor stas for Sønnemannen og vi kjører uansett maksimalisme på juletrepynten. Ble fint i år også
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem pynter juletreet?Mannen setter på lys og jeg og ungene pynter. Nå er jo ungene store, men de har vært med siden de var små om de ønsket. Ikke alltid alle tre har lyst.
|
|
|
#14 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvem pynter juletreet?De voksne, etter barneleggetid den 23. Det er den eneste juletradisjonen kona har vært helt bestemt på at hun ønsket å videreføre - at treet er pyntet og med lysene på når barna står opp julaften.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvem pynter juletreet?Litt hipp som happ, alt etter hvem som er hjemme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Vi voksne tar lys og glitter, resten tar ungene (vi er med).
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 22-12-13 kl 17:33. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvem pynter juletreet?Jeg er forresten så vill og gal at jeg lar ungene pynte med julepynten også. Så lenge det ikke går helt over stokk og stein, så prøver jeg å ikke blande meg. De koser seg jo sånn med det.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvem pynter juletreet?Her pynter ungene og jeg, i den rekkefølgen. Jeg lar meg ikke stresse av et juletre, enten det nå ser sånn eller slik ut. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvem pynter juletreet?Her pyntet treåringen nesten alene, det synes.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvem pynter juletreet?Mannen setter treet på fot og hjelper til med lysene, eldste og jeg pyntet det i år. Jeg er ikke opptatt av design og har gjerne et rotete tre med all slags pynt. |
|
|
|
![]() |
|
|