|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Jostein Gaarder: Sofies verden og Appelsinpiken?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 06-02-14 kl 02:53. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Hva med Henrik Langeland? Jeg kan anbefale både Wonderboy og Verdensmestrene.
|
|
|
#24 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Noe av Anne Karin Elstad. Innhaugfolket er mine favorittbøker of all times! Jeg leste de første kopiene i filler, og har nå kjøpt nye.
|
|
|
|
#25 |
|
ctrl+z
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Saabye Christensen og Elstad leste jeg også mye som 13-åring.
|
|
|
#26 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Roy Jacobsen eller Per Petterson kan kanskje være noe?
|
|
|
#27 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Godt forslag med Saabye Christensen, synes jeg. Det finnes jo også flere norske forfattere som skriver for både barn, ungdom og voksne. Heidi Linde og Linn T. Sunne for eksempel.
|
|
|
#28 |
|
geskjeftig
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Jeg ville tatt Hilde Hagerups Spøkelsene på Frostøy og sammenliknet med f.eks. Høyest elsket eller Jeg elsker deg.
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Hva med Sølvhammeren av Vera Henriksen. Det er den første boken i en triologi fra vikingetiden. Det er jo ikke fantacy, men kanskje det går med historiske romaner istedet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Kari Sverdrup er veldig populær her i huset. (Wonderboy syns ikke jeg er egnet for en trettenåring. Kall meg gjerne prippen, men jeg syns ikke at jeg som voksen skal introdusere en så ung jente for kvelningssex. En ting er når datteren min velger ut bøker selv, en annen ting er når jeg anbefaler noe til henne.) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
intro
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?
Er det kvelningssex der også, da? Jeg kan bare huske det fra oppfølgeren Fyrsten, men så er det vel nærmere 10 år siden jeg leste Wonderboy. (Jeg tror for øvrig heller ikke at Wonderboy er boka jeg ville valgt til en 13-åring, bare så det er sagt.)
|
|
|
|
#33 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Jeg skrev særoppgave på gymnaset :knirk: om Anne Karin Elstad, sammenlignet kvinneskikkelsene i "Folket på Innhaug" og "Senere Lena". Mulig det blir litt for voksent for en trettenåring, men hun høres jo ut til å være en moden utgave av arten.
|
|
|
#35 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Tenkte også på disse.
|
|
|
#36 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Tore Renberg kan kanskje også være verdt en titt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Leser
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Tror ikke nødvendigvis jeg hadde satset på å sammenligne voksen kontra barnebøker. Så vidt jeg skjønner av HI skal bøkene være av samme forfatter og i forskjellig sjanger - ikke nødvendigvis voksen/barn bøker?
|
|
|
#39 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?De dødes tjern? Den leste jeg i den alderen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Olaug Nilssen skriver både noveller og romaner, blant annet Få meg på for faen som gikk på kino for kort tid siden. |
|
|
|
![]() |
|
|