Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du svømme?
Ja 185 97,37%
Såvidt/nesten 5 2,63%
Nei 0 0%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-07, 23:41   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du svømme?

Jepp! Jeg kan svømme og er veldig glad i å gjøre det!

Gammel 14-05-07, 23:51   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Jepp.

Mannen kan forøvrig ikkje stupe. Det syntes eg var så rart, for eg trudde alle kunne stupe. Men der tok eg feil, gitt.

Jeg kan heller ikke stupe. Pappa var aktiv stuper når han var yngre og vant endel pokaler. Han skulle lære meg det..........., men totalt ubrukelig som lærer for å si det pent.
(bare bøy deg litt fram og stup uti...................)

Men jeg kan svømme, kan de fleste svømmestilene også selv om butterfly og crawl ikke er helt det jeg er flinkest til.
Men til mitt bruk holder det lenge med brystsvømmeing og ryggsvømmig.

Når det gjelder svømelæring lærte jeg å svømme på skolen, når jeg gikk i første klasse. Vi hadde svømming nesten hvert eneste år mener jeg å huske.
Ungdomsskolen har stort basseng og barneskolen hadde et lite et førden ble revet. (bassenget hadde vel ikke vært i bruk på noe år da tror jeg, og den nye barneskolen har ikke fått basseng)
Men slik det er nå har ungene sjeldent svømming på skolen.
Er flere klassetrinn de ikke har svømming på og nr klassen først skal ha det har de det en gang i uka i et par mnd. bare.

Gammel 15-05-07, 01:02   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan svømme. Men det går ikke særlig fort, og jeg er ikke trent nok til å svømme lange lengder.

Brystsvømme altså. Og kravle rundt på rygg. Crawle kan jeg sikkert - om jeg får øve meg i et tomt basseng til jeg er flink nok til å dele det med omverdenen

Gammel 15-05-07, 08:50   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja jeg kan svømme. Elsker å svømme og er som fisken i vannet. Mannen min også. Christian er også som fisken i vannet.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:42   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan svømme.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:43   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan svømme

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:17   #7
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kan svømme ja og trives godt i vannet.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:09   #8
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Joa. Jeg kan såvidt svømme, men har skikkelig vannskrekk, dessverre. Mannen min tar jevnlig barna med seg til svømmehallen, men de har like mye vannskrekk som meg. Er det arvelig? Jeg har i alle fall ikke påvirket dem der.

Hvis det står om livet, kan jeg godt svømme noen meter.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:07   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jo, jeg kan svømme. Svømte aktivt i hele min barndom.
Vi hadde svømmehall på skolen og hadde svømming en gang i uken i alle år fra 3.klasse til ut u.skolen.
Jeg og kusinen min gikk opp til svømmehallen en kveld i uken når det var åpent for alle fra vi var 12 år.
Skjønte etterhvert at det slett ikke var normalt å ha svømming på skolen.
På skolen barna sogner til har de kun svømming i 4 klasse!!! Det er alt.
Jeg ble helt sjokkert og ville virkelig aldri turt å sende barnet mitt i en svømmehall i skoletiden uten at han kunne svømme i forkant!!

Vi bestillte sydentur rett etter nyttår og skal reise nå på mandag og da i januar begynte storebror på svømmekurs og nå dykker han etter gjenstander på bunnen i bassenget og svømmer når vi såvidt holder under magen. Han flyter og er veldig fortrolig med vannet. Han har lært dette superfort og digger vann nå. Spennede å se om han tør å svømme litt i varmen!

Gammel 15-05-07, 23:25   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan svømme og trives veldig godt i vannet.

Gammel 16-05-07, 09:19   #11
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg kan svømme, var aktiv svømmer fram til tidlig i tenårene. Driver og lærer guttene å svømme nå, de eldste, de er 6 og 7. Synes det er trist at det er så få som får svømming gjennom skolen, og ventelista på kurs er milelang... Her har 1. trinn 3 ggr m svømming pr år, 2. trinn har 4 ggr.

Broren min lærte seg å svømme på ungdom/voksenkurs i år, 14 år gammel, han har alltid vært livredd vann.

Gammel 19-05-07, 15:47   #12
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Jeg kan svømme, men når jeg svømmer i havet er jeg livredd for at noen skal komme å ta meg underifra. Det skrives kanskje ikke sånn, men. Det samme gjelder i grunn ferskvann også pga. gjeddefaren. Det blir ikke mye svømming på meg, med andre ord. Svømmehallen har jeg aldri tid til å dra i, og jeg tør ikke dra alene med to barn. De er for små til det enda. Men jeg kommer absolutt til å lære de å svømme.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 00:08   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan svømme, men er ingen god svømmer. Liker ikke å svømme langt, lenge på dypt vann eller i sjø med strøm/store bølger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 00:25   #14
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg er en relativt god svømmer og har alltid likt godt å være i vann.

Da jeg tok dykkersertifikat for noen år siden, måtte vi gjennom en svømmetest og jeg ble forundret over hvor dårlig enkelte svømte. Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at voksne svømte godt.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:58   #15
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan svømme, lærte det sommeren jeg fylte 7 år. Svømmer bedre enn gubben

Har en svoger på 17 år som ikke kan svømme. Skummelt, synes jeg - og dem har hatt hytte ved fjorden i over 10 år nå....Han ble fritatt av helt teite grunner i svømminga...

Gammel 15-05-07, 11:07   #16
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Han hadde i hvert fall ikke mensen som unnskyldning..

Jeg husker at det var påfallende hvor ofte de som ikke likte svømming "hadde mensen" sammenlignet med de som likte svømming.

Hihi, ikke mensen nei.

Det var mer at han ikke likte å få vann i ansiktet, ikke likte å få vått hår (og ingen andre hadde på badehette osv), kanskje ikke tålte klor.
Hadde det vært gubben for noen år siden, så hadde det ikke gått - men det er en litt bortskjemt liten attpåklatt Som forøvrig er verdens greieste 17-åring.

Gammel 14-05-07, 23:05   #17
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svømmer både brystsvømming og på rygg. Jeg har "svanehals" når jeg svømmer bryst. Dersom hodet kommer under vann får jeg panikk og da drukner jeg, helt sikkert.

Jeg fikk faktisk nylig vite at min barndomsvenninne ikke kan svømme. Jeg ble svært overrasket. Nesten godt gjort når vi hadde svømmebasseng på skolen vår og svømming en gang i uka fra 1. klasse. Men, men hun var veldig forsiktig av seg, og er det fortsatt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 23:12   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

gikk på svømming fra jeg var 4-5 år.
hadde ikke svømming på skolen.
og her er det eks bare 4klassene som har svømming og det er ikke mye svømme opplæring der.

Gammel 14-05-07, 23:18   #19
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svømmer som bare det.

Gammel 14-05-07, 23:28   #20
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

gikk på svømming fra jeg var 4-5 år.
hadde ikke svømming på skolen.
og her er det eks bare 4klassene som har svømming og det er ikke mye svømme opplæring der.

Iflg. L-97 (som ikke gjelder nå lenger) skulle alle elever lære å svømme i løpet av 4. klasse, om jeg ikke husker helt feil.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.