|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Potet og bacon!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Blåbærsyltetøy. På kalde pannekaker kan jeg ha sukker. Vi også har pannekaker så sjelden at det er fritt valg av syltetøy og sukker.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg har aldri forstått greia med bacon og blåbærsyltetøy på pannekaker. De gangene vi har pannekaker er der kun søtt på. Jeg har på lønnesirup, blåbærsyltetøy eller sukker. LøveMann og LilleVenn har smør og sukker/syltetøy på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg lager røre med egg,litt sukker,litt vaniljesukker, melk,en dæsj smør og mel(både grov og fin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg lager kun grove pannekaker, jeg spiser ikke fine. Jeg lager røra men mange egg, laktoseredusert melk og/eller havremelk, havregryn, sammalt hvete fin, sammalt rug og litt hvetemel. Jeg har noen sukkerkorn på og ungene bruker litt sukker eller syltetøy.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Her lages de enten av hvitt mel eller ispedd havregryn, og vi har som regel enten blåbærsyltetøy eller smør og sukker på. Det hender en sjelden gang vi lager fleskepannekaker (med bacon i selve pannekaken), men ikke så ofte. Har ikke pannekaker så ofte heller da jeg syns det tar for lang tid i forhold til hvor sunt det er så jeg/ungene/mannen må være skikkelig fysne på pannekaker før vi gidder å lage det |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Pannekaker er dessert hos oss. Vi har på lime sirup. Eller appelsinsmør og blåbær. Eller sitronsmør. Eller rømme og bær. Noe i den duren. |
![]() |
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg har smør og sukker på, eller blåbærsyltetøy.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Vi har pannekaker svært sjelden. Jeg og minsten liker blåbær på. Evt bringebærsyltetøy. Eldstemann spiser kun med sukker.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Vi bruker pannekaker som kake. De fylles med vaniljeis og rørt blåbær.
![]() |
#14 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Bacon og blåbærsyltetøy - på samme pannekake, ja.
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?På vanlige tynne pannekaker bruker jeg sirup eller sukker og sitron. På amerikanske pannekaker bruker jeg smør og lønnesirup.
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Bacon eller sukker eller blåbærsyltetøy. Og de må være supertynne ja. Pappaen min var ekspert på det når jeg var liten. Og her i huset er det jeg som lager de tynneste, i mens mannen lager (for
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Vi har suppe først og tynne pannekaker etterpå, sikkert et par ganger i måneden, det er barnas desiderte favoritt. Som oftest tomatsuppe. Alltid hjemmelaget. Sukker eller blåbærsyltetøy eller bare blåbær eller andre bær på pannekakene. Pannekakene er ikke særlig søte i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Ja, tomatsuppe har vi også til. Må visst være Toro med makaroni og egg. Jeg har forsøkt hjemmelaget, eller andre supper, men det godtas ikke av mann og sønn.
![]() |
|
|