|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg leser kun bøker på ferie, først og fremst når jeg er på sommerferie. Da leser jeg til gjengjeld noen tusen sider i løpet av et par-tre uker. Tiden strekker rett og slett ikke til ellers. Eller, jeg har jo tid hvis jeg vil, men jeg vil heller trene
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg vil også vite mer om lesing i dusjen.
![]() |
![]() |
#26 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg er egentlig en lesehest. Men nå for tiden må jeg velge mellom å lese eller å trene, da vinner trening. Jeg leser mye når jeg har ferie. Ellers hender det at jeg leser litt i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når leser du bøker?På senga. Ellers vil jeg slå et slag for lydbok, da kan man både gå tur, drive hagearbeid med mer mens man "leser".
![]() |
#28 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Med en gang sola titter fram og det bikker 10 grader er jeg på terrassen med ei bok i hånda. Ved vår/sommer/tidlig høst så sluker jeg bøker så det ryker etter.
![]() |
#29 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg kan for tiden ikke jobbe pga helsa og sitter en god del på sofaen og leser. Jeg leser også alltid på senga og når jeg spiser (ikke fellesmåltider).
![]() |
#30 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg har det som deg, Anne C. Må ha ro i kropp og sjel for å kunne synke inn i en bok.
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når leser du bøker?Mest på ferie, men i hverdagen leser jeg etter ungenes leggetid og på senga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
One of These Days
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg leser mens jeg venter på at sausen eller potetene skal koke, på do, mens jeg venter på bussen eller t-banen de gangene jeg tar det, på bussen og t-banen, på kvelden før jeg sovner, på morgenen før jeg står opp, på ettermiddagen mens ungene gjør lekser, på stranda, på flyplassen, på flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
kamerat
|
![]() Sv: Når leser du bøker?Alltid på senga. (Selv når jeg kommer hjem fra fest klokka tre om natta.
![]() |
#34 |
One of These Days
|
![]() Sv: Når leser du bøker?
Jeg er virkelig syk om jeg ikke orker lese eller strikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg leser mye og har lest enda mer etter at jeg fikk kindle og kindleapp på iphone/ipad for noen år siden. Er veldig ofte jeg leser når jeg venter på ting, føler det er mer givende enn mobilspill eller FB. Kindlen min har akkurat klikka, så nå vurderer jeg om jeg ikke må ha en ny snart. Kanskje en paperwhite. Varierer litt hvor mye jeg leser, noen uker kan jeg lese 3-4 bøker og andre uker er det kanskje en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg liker ikke lydbøker jeg heller. Å høre en annens stemme og boken lest i et annet tempo er bare irriterende, og så føler jeg rett og slett at jeg bare mister noe av opplevelsen.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når leser du bøker?Jeg leser mer etter at jeg fikk meg Kindle. Lydbøker brukte jeg mye i bilen før, når jeg hadde 40 min + en vei til jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når leser du bøker?
Ja det er gull å slippe å ha lys i hele rommet for å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Når leser du bøker?Evnen til å konsentrere seg har blitt dårligere med årene, av ulike årsaker, så den gode, gamle "bli borte i ei bok" skjer helst på ferie eller på hytta. Jeg savner det.
![]() |
|
|