Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når leser du bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-14, 15:49   #21
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg leser kun bøker på ferie, først og fremst når jeg er på sommerferie. Da leser jeg til gjengjeld noen tusen sider i løpet av et par-tre uker. Tiden strekker rett og slett ikke til ellers. Eller, jeg har jo tid hvis jeg vil, men jeg vil heller trene

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:39   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dusjen, på offkom, på sengen, på sofaen om kvelden. Bøker er alltid prioritert høyere enn TV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:51   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I dusjen

Interessant. Dette vil jeg vite mer om.

Jeg leser stort sett når jeg kan. Nå har jeg bok på mobilen og, så da har jeg alltid en med meg.

Gammel 18-02-14, 19:52   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også vite mer om lesing i dusjen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:52   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er bare å holde armene rett ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:57   #26
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er egentlig en lesehest. Men nå for tiden må jeg velge mellom å lese eller å trene, da vinner trening. Jeg leser mye når jeg har ferie. Ellers hender det at jeg leser litt i helgene.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 20:00   #27
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

På senga. Ellers vil jeg slå et slag for lydbok, da kan man både gå tur, drive hagearbeid med mer mens man "leser".

Gammel 18-02-14, 20:05   #28
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Med en gang sola titter fram og det bikker 10 grader er jeg på terrassen med ei bok i hånda. Ved vår/sommer/tidlig høst så sluker jeg bøker så det ryker etter.

Gammel 18-02-14, 20:13   #29
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan for tiden ikke jobbe pga helsa og sitter en god del på sofaen og leser. Jeg leser også alltid på senga og når jeg spiser (ikke fellesmåltider).

Når jeg er i jobb så blir det mest lesing ved frokost og kveldsmat, i pauser på jobben og på senga. I badekaret er det også obligatorisk å lese.

Jeg prioriterer gjerne å lese fremfor å se tv.

Gammel 18-02-14, 20:34   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har det som deg, Anne C. Må ha ro i kropp og sjel for å kunne synke inn i en bok.

Så jeg leser i sommerferie og påskeferie. Nå er jeg på "vinterferie" men må jobbe på kveldstid,så da blir det ikke tid til lesing.

Gammel 18-02-14, 20:47   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mest på ferie, men i hverdagen leser jeg etter ungenes leggetid og på senga.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:01   #32
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser mens jeg venter på at sausen eller potetene skal koke, på do, mens jeg venter på bussen eller t-banen de gangene jeg tar det, på bussen og t-banen, på kvelden før jeg sovner, på morgenen før jeg står opp, på ettermiddagen mens ungene gjør lekser, på stranda, på flyplassen, på flyet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:19   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid på senga. (Selv når jeg kommer hjem fra fest klokka tre om natta. ) Ellers i alskens ledige pauser i løpet av dagen – på t-banen, om jeg venter på noen eller noe. På reiser leser jeg veldig mye (og jeg reiser mye både i jobben og privat). Lesing er noe som prioriterer seg selv for meg, jeg føler meg ikke riktig frisk om jeg ikke holder på med en bok.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:35   #34
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Alltid på senga. (Selv når jeg kommer hjem fra fest klokka tre om natta. ) Ellers i alskens ledige pauser i løpet av dagen – på t-banen, om jeg venter på noen eller noe. På reiser leser jeg veldig mye (og jeg reiser mye både i jobben og privat). Lesing er noe som prioriterer seg selv for meg, jeg føler meg ikke riktig frisk om jeg ikke holder på med en bok.

Jeg er virkelig syk om jeg ikke orker lese eller strikking.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:40   #35
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg leser mye og har lest enda mer etter at jeg fikk kindle og kindleapp på iphone/ipad for noen år siden. Er veldig ofte jeg leser når jeg venter på ting, føler det er mer givende enn mobilspill eller FB. Kindlen min har akkurat klikka, så nå vurderer jeg om jeg ikke må ha en ny snart. Kanskje en paperwhite. Varierer litt hvor mye jeg leser, noen uker kan jeg lese 3-4 bøker og andre uker er det kanskje en.

Mannen er sånn som må ha helt ro for å kunne lese. Da funker det ikke med unger som fyker rundt ham. Så han leser helst når han har fri og ungene er lagt. I tillegg er han sånn som blir hekta på bøker slik at han bare må lese dem ferdig i løpet av noen få dager. Så han kan gjerne bli oppe alt for lenge fordi han bare må lese ferdig ett kapittel og så ett til.

Jeg klarer forresten ikke lydbøker, da klarer jeg ikke konsentrere meg om boken. Tror jeg må ha det visuelt i tillegg, ellers fester det seg ikke i hjernen min.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 23:32   #36
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke lydbøker jeg heller. Å høre en annens stemme og boken lest i et annet tempo er bare irriterende, og så føler jeg rett og slett at jeg bare mister noe av opplevelsen.

Gammel 18-02-14, 23:37   #37
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser mer etter at jeg fikk meg Kindle. Lydbøker brukte jeg mye i bilen før, når jeg hadde 40 min + en vei til jobb.

Jeg skal prøve å gjeninnføre lesing på senga, hvis jeg klarer å legge meg tidligere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 23:45   #38
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Etter at det kom kindel i hus så leser jeg mye mer enn tidligere. Mest leser jeg på senga nå som jeg slipper å ha på lys og forstyrre mannen

Gammel 18-02-14, 23:46   #39
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Etter at det kom kindel i hus så leser jeg mye mer enn tidligere. Mest leser jeg på senga nå som jeg slipper å ha på lys og forstyrre mannen

Ja det er gull å slippe å ha lys i hele rommet for å lese.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 00:02   #40
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evnen til å konsentrere seg har blitt dårligere med årene, av ulike årsaker, så den gode, gamle "bli borte i ei bok" skjer helst på ferie eller på hytta. Jeg savner det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.