|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere bake boller i helga?Er det nå på søndag det er fastelavn, ja. Jeg trodde det var søndag som gikk, da jeg kom i butikken på lørdag solgte de fastelavnsboller, og jeg fortet meg å kjøpe krem. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Skal dere bake boller i helga?Jepp, får familien på middagsbesøk og boller. Hvordan vi skal orke boller etter middag er et mysterium, men jeg får lage en liten porsjon og vente et par timer etter maten før jeg serverer dem, hehe. Tenker å fylle noen med (havre)bringebærkrem og noen med kardemommefyll, eller sånne svenske semlor.
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Skal dere bake boller i helga?Jeg trodde fastelavn var for halvannen uke siden jeg.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Skal dere bake boller i helga?For oss er det vannbakkels med fyll som er fastelavnsboller, og ikke vanlige hveteboller, så det skal jeg nok lage til helgen.
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Skal dere bake boller i helga?Jeg baker nok sammen med barna, og fyller bollene med en blanding av pisket krem og vaniljekrem og hjemmelaget jordbærsyltetøy. Og rosa melisdryss på toppen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skal dere bake boller i helga?Ja. Ble plutselig invitert bort på boller og antar det da er tradisjonelle fastelavnsboller. Har derfor bakt skoleboller som jeg kan ta med, for å bidra og fordi jeg elsker å bake og spise gjærbakst.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Skal dere bake boller i helga?
Signerer.
|
|
|
#9 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Skal dere bake boller i helga?Ble nystekte boller til lunsj her også idag. Vi lagde ett brett med vaniljekrem inni og ett brett med smør, sukker, kanel og rosiner i. Hadde litt melis og kokos som pynt på de med vaniljekrem og litt melis på de med kanel. Veldig gode men akk så søtt - ungene storkoste seg iallfall veldig(og nei, ingen som blir hypre av sukker her, heller nesten tvert imot, full action så lenge de ikke spiser :P).
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skal dere bake boller i helga?Ja det skal vi.
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Skal dere bake boller i helga?Vi skal visst det. Eldste leste oppskrift i dagens Junior. Jeg orker ikke krem, er det lov med vaniljekrem? Eller blanding av de to?
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Skal dere bake boller i helga?Alltid boller på fastelavenssøndag! Jeg bruker møllerens boller (ferdig pakke på butikken) med søtgjær, litt kardemomme, H-melk og meierismør, de blir gode.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skal dere bake boller i helga?
Høres gode ut! Pleier å bruke Møllerens jeg også, men skal tilsette disse ingrediensene.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere bake boller i helga?Etter vesla fikk Aftenposten Junior i dag med oppskrift til fastelavensboller så skal vi det. Jeg vil ha kardemomme i mine boller så det slenger jeg oppi da det ikke var det i Junior sin oppskrift som skal brukes på søndag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Skal dere bake boller i helga?Ja, boller må vi ha. Speltboller her i huset, og havrekrem med bringebærsyltetøy til fyll tenker jeg.
|
|
|
|
#18 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Skal dere bake boller i helga?Jeg og sjuåringen har drømt om fastelavnsboller i månedsvis, så gjett om vi skal ha boller! Rosinboller med krem og rørte jordbær, og melisdryss på toppen.
|
|
|
#19 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere bake boller i helga?Ja, kanskje det? Da jeg vokste opp hadde vi ofte vannbakkels til fastelavn. Det er jo også godt. Hmmmm...
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Skal dere bake boller i helga?Jepp, med krem inni og melis oppå. Nam. Jeg må forresten huske å kjøpe fjær. Note to self. |
|
|
|
![]() |
|
|