|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?
Høres kjent ut, helt ut på midten av 90-tallet satt jeg i rapport på sykehjemmet hver morgen-på røykerommet!
![]() |
#22 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?I barnehagen jeg jobber kan røykerne røyke utenfor barnehagens område i sin ulønnede pause. Og det synes jeg er helt ok, siden det skjer på fritiden. Å røyke i tide og utide i arbeidstiden, burde vært forbudt.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?
Med mindre de samtidig skifter klærne sine og vasker håret, hjelper det jo lite. Det er utrolig hvor mye som setter seg i tøyet av bare en liten røyk.
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Barnehagens område er selvsagt røykfritt, men det røykes på parkeringsplassen bak bilene. Bryr meg ikke så mye om hva røykerne gjør, men jeg ser jo at noen av dem sikkert har en times pause sammenlangt utenom matpausen bare i røyking, og det er vel ikke så greit, egentlig. Det er jo ikke som om vi andre går ut i 10 minutter her og der.
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg har jobbet i, og hatt unger i, både private og kommunale barnehager. De siste årene har de vært tobakkfrie, altså at de ansatte ikke fikk røyke (eller bruke snus) i arbeidstiden, inkludert pausa. Den siste barnehagen jeg jobba i (privat) innførte dette for 3-4 år siden, før det fikk de som røyka lov å gå langt unna og godt utenfor barnas synsvidde og røyke.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 28-02-14 kl 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Er faktisk usikker der jeg er nå. Har ikke sett noen røyke, men var i samme barnehage som pendleder for noen år siden og da var det på røykehjørnet man fikk gjennomslag for noe hos styrer. Ny eier og styrer nå. Ikke i ungene sin barnehage heller. Men der jeg jobba før fisken røyke i pausen og en 5min pause i løpet av dagen. Ikke noe fan av det. I en barnehage jeg hadde praksis i var det eget røykere tegnet inn i plantegningene. Ble brukt som bibliotek nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Hos oss går røykerne ut, utenfor barnehagens område for å røyke. Barna kan ikke se dem. Jeg har ikke opplevd at de lukter noe særlig og ser ikke at det er et problem for barna i så måte. Det er imidlertid litt ergerlig at de forsvinner og gjerne tar korte pauser her og der. Jeg synes heller ikke det er ideelt for barnehagens omdømme at ansatte står langs veien og røyker, men det er heldigvis ikke jeg som tar beslutningen om røyking i barnehagen vår for det er unektelig et tema som skaper steile sider og sinte stemmer. Det er en smal balanse mellom trivsel på arbeidsplassen og strenge forbud vs raushet særlig på en arbeidsplass hvor de fleste har arbeidet i mange år og hatt friheten til å gjøre nettopp dette.
![]() |
#29 |
trøtt
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Heldigvis ingen hos oss som røyker nå. Snus er tillatt i pausen, og jeg vet at røykende studenter og lignende har gått et stykke utenfor barnehagens område. Ingen barn ser pga tett støyskjerm, men det er jo lett å lukte røyken, da. Det er fint å slippe å forholde seg til røyklukt til daglig, synes jeg, og blir derfor nesten overrasket når vi innimellom har folk innom som lukter røyk.
![]() |
#30 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg har observert ansatte på vei mot et hjørne med kaffekopp og sigarettpakke i hånda, så hos oss er det nok lov i pausene. Det er ikke noe problem med røyklukt inne på avdelingen der mitt barn går (og jeg kjenner det fort). Kommunal.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Det har jeg faktisk ikke tenkt over.
![]() |
#32 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Når jeg jobbet i barnehage for 15 år siden pleide vi å gå utenfor barnehagens synsvidde for å røyke i pausen. Men kunne ikke ta røykepauser utenom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?I min barnehage er det ingen forbud å røyke utenfor barnehagens område i pausen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Ja. Våre kommunale barnehager er røykfrie og nylig kom mail fra kommunen om at vi også skal være snusfrie. Også i pausen. Røyken overholdes, så vidt jeg kan se, men ikke snusen.
![]() |
#36 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Vi er privat bhg og røykfri. I 2015 blir vi snusfri også.
![]() |
#37 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Hvorfor kan ikke folk snuse i pausene sine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Vi har betalt pause. Og det er lovpålagt å kutte snus i arbeidstiden etterhvert. Et ikke sikker når dette trer i kraft, tror det var 2015.
![]() |
#39 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg tror ikke jeg skjønner forklaringen. Hvorfor er det lovpålagt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg husker ikke. Vi fikk et skriv i fjor hvor det stod at snus kom til å bli forbudt. Kan finne det frem neste uke når jeg kommer på jobb.
![]() |
|
|