|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
| Før første barnet ønsket jeg jente |
|
99 | 61,88% |
| Før første barnet ønsket jeg gutt |
|
48 | 30,00% |
| Før andre barnet ønsket jeg jente |
|
69 | 43,13% |
| Før andre barnet ønsket jeg gutt |
|
40 | 25,00% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
|
33 | 20,63% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
|
13 | 8,13% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg (litt, det var ikke viktig) jente. Jeg har tenkt en del på det i ettertid og tenkte først at det handlet mest om å få noe man kjente seg igjen i, på en måte. Men jeg har i etterkant kommet frem til at det handlet mer om at jeg ikke hadde sett eller opplevd på nært hold noen virkelig gode mor/sønn-relasjoner og ikke helt klarte å se det for meg. Det var ubevisst, da.
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Hvis jeg hadde hatt en knapp man kunne trykke på for å velge tror jeg at jeg hadde valgt annenhver. Eller to gutter først og så ei jente. I svangerskapene har jeg vel vært såpass livredd for andre ting at kjønn har kommet i annen rekke.
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har bare søstre og så ikke for meg at jeg skulle kunne få en gutt! Men det ble det. Med nr to så jeg ikke for meg jente, men det ble det! Med nr tre tenkte jeg at det hadde vært så fint for jenten min å ha en søster som jeg selv har to av. Og det ble det! Skulle gjerne hatt en bror til storebror og da, men han får greie seg med alle fetterene sine.
|
|
|
#5 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?På grunn av arvelige uhumskheter håpet jeg på gutt begge gangene, fordi det ville vært litt lettere. Da vi fikk vite om jenta på ultralyd var jeg redd og skuffa i cirka tretti sekunder, så var det greit.
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Med første ønsket jeg meg bare et barn.
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har aldri hatt ønske om ett bestemt kjønn, men har trodd veldig at det var gutt alle fire gangene. Det hadde jeg rett i også. Kanskje det var et ubevisst ønske om gutt egentlig, men jeg hadde selvfølgelig blitt glad om det hadde vært jenter også. Jeg har bare aldri klart å se for meg å ha en datter, og hadde sikkert blitt en dårlig jentemamma. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg tenkte ikke noe særlig på kjønn da jeg ventet de to første. Før vi fikk barn hadde jeg sett for meg tre barn og at det var både jente og gutt i flokken, og jeg gikk ut fra at sannsynligheten for å få tre av samme kjønn var mindre enn sannsynligheten for å få begge kjønn i søskenflokken. Men da vi så hadde to gutter og jeg var gravid med nr 3, da hadde jeg faktisk et ønske om jente (og det burde være unødvendig å presisere at jeg hadde blitt akkurat like glad i en tredje gutt.), og det føltes litt ekstra spesielt da det faktisk var ei jente.
|
|
|
#9 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Første gang ønsket jeg meg jente, jeg er jentete og liker jenteting og synes det var tryggest. Og så viste det seg at jeg ventet en gutt. Og det ble selvsagt helt fantastisk, så fantastisk at jeg ønsket meg en gutt til da jeg ble gravid igjen. Og så ble det jente. Og det var selvsagt like fantastisk det også. Nummer tre og fire ble en av hver og da visste jeg jo at begge deler var like fint og at kjønn virkelig ikke betyr noe som helst for meg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Mannen ønsket seg en jente mens jeg ikke hadde ønske om et bestemt kjønn. Da vi fant ut at det var tvillinger begynte jeg etterhvert å få en følelse av at det var en gutt og en jente, og tenkte at det hadde jo vært kjekt med en av hver. Det viste seg jo å være to jenter, og det var jeg veldig glad for med en gang.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Vi har to jenter fra før av, og har aldri ønsket noe kjønn på de barna vi har fått. Nå når vi venter en uplanlagt nr 3, håpte jeg på en gutt. Bare fordi det er kjekt med barn av begg kjønn. Nå blir det en gutt, og det blir spennende å følge et annet kjønn i oppveksten.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg synes folk generelt er veldig flinke til å ta alt opp i verste mening, uansett hva som blir sagt.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Babyverden har også hatt en undersøkelse: http://www.babyverden.no/Gravid/Dive...t-ha-ei-jente/
Det er noe jeg også har lest på forum. Kvinner som ønsker seg jenter fordi de vil bli mormor. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Den der "en datter har du i hele ditt liv, en sønn har du til han får seg en viv" er jo et "ordtak" som fortsatt lever...
|
|
|
#16 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Hahaha ja! Svigermor pleier å komme med den
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg mener å ha lest at det er vanligere for familier med først to sønner å så få et barn nummer tre, enn for familier med en av hver, eller med to jenter. Det ser ut til at "å prøve på jenta" ikke er like utenkelig "der ute" som her inne. Jeg har også møtt folk som har sagt det rett ut. (Og hørt om de som da ble belønnet med trillinggutter).
|
|
|
#19 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Man kan alltid la seg provosere hvis man ønsker det. Selv har jeg aldri latt meg bry med alle de gangene jeg har blitt spurt om gutten. De som har kommentert på det har garantert aldri lagt noen dypere mening i det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Djises, for en ting å si. NÅ ble jeg provosert ihvertfall. Hva slags grunnlag har du for å si at jeg har ønsket å la meg provosere? Jeg ble antagelig ikke provosert de første fjorten gangene, men etterhvert så syntes jeg virkelig at det må gå an å tenke seg bittelitt om før en lar skravla gå. |
|
|
|
![]() |
|
|