|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereAt det er mulig å finne den informasjon som bør være tilgjengelig for alle. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servere
Men - på den måten med mapper etc er det jo ikke mulig å finne ut om den faktisk er lest?
|
|
|
#5 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereMå det være figurer/bilder? Hvis det er relativt lite datakyndige personer som skal forstå nødvendigheten av logisk lagring, så kanskje det kan hjelpe å forklare det med noe de bedre kan relatere seg til?
|
|
|
#6 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereHvis man klarer å få forklart det uten å høres belærende og nedlatende ut, da, det er kanskje ikke så lett.
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereArgh, jeg er arkivar og yrkesskadet. Jeg grøsser når jeg hører at ting bare skal ligge i en mappestruktur på serveren, og ramler om i krampegråt når noen snakker om å sende kopier internt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har ingen tittel
Jeg pleier egentlig å sende en link, ikke selve dokumentet. Egentlig. Jeg synes det er ryddigere og som du sier unngår jeg ekstrakopier i hytt og pine. Men folk her har en tendens til å lagre kopier i hytt og pine uansett, fordi det har vært et salig kaos på serveren. Jeg tror at jeg har fått ryddet i dette. Foreløpig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereOioioi, høres ut som om du har en jobb foran deg. Kan bare ønske deg lykke til! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ingen tittel
Men hvordan ville du som arkivar forholdt deg til dette? Finnes det noen lur måte å lagre informasjon på en felles server på? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lesende
Sv: Organisering av allmenn informasjon på servereSom arkivar ville jeg ikke ønsket å forholde meg til bare server med mappestruktur, jeg ville hatt et lag oppå det, som dokuwiki e.l., noe er nevnt i tråden allerede. Du er selv inne på dette med overmapper og undermapper, som |
|
|
|
![]() |
|
|