|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sjuskete? Med grovt mel, gulrot og havregryn er det jo ikke spesielt usunt? Er det fordi det har form som vafler? Vi har altså ikke syltetøy og sukker på. (det skal sies at vi ikke har middagsvafler ofte og vi har aldri pannekaker, men spesielt rart og usunt synes jeg ikke det er).
Og nå er jeg mett!
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 27-03-14 kl 13:18. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fasongen |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Akkurat dom jeg gjør. Merker ikke havregrynene i det hele tatt. Har noen ganger hatt i grovt mel også, men her må en være forsiktig, blir fort til "papp".
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Jeg lagde oppskriften fra sjømannsforeningen i dag og jeg synes de var for søte. Halv mengde sukker tenker jeg holder i massevis. Ellers er oppskriften skikkelig stor da. Det blir ca. 50 vaffelplater. Jeg frøs ned to porsjoner og stekte opp den tredje.
|
|
|
#7 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Jeg synes det er veldig godt å ha havregrøt i røren. Koker opp 1 dl gryn og 2,5 dl vann, og lar den avkjøle seg litt. Så slumper jeg i vei med mel og egg og melk, evt rømme. Både vaniljeis og vaniljesaus er godt, hvis man har det. Og så kardemomme. Masse.
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Se der ja! Den ser grei ut! Takk!
|
|
|
|
#10 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Til grove vafler bruker jeg gjerne først lage eggedosis av egg, vaniljesukker og ca en ss sukker. Så har jeg i væske og mel; gjerne litt surmelk og eller bare vanlig melk. Av mel bruker jeg da grovbakstmel og havregryn. Smelter en klatt smør og har også i litt rapsolje, sånn istedenfor mer smør. Ved grov røre bruker jeg også litt bakepulver i, eller ved bruk av surmelk natron. Dette er det beste jeg får til av oppskrift, slumper som regel.
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Uansett hva jeg har i røra, så smaker vaflene mine ingenting.
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Ikke sant? Og her kommer folk og sier at ikke noe kan gå galt når man lager vafler. De tråkker på noen som ligger nede. I verdens rikeste land. Midt på selveste vaffeldagen.
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Smør. Da smaker de noe.
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Jeg må jo nesten hente fram denne i anledning dagen - "Vaffel(h)jern(e)":
|
|
|
|
#19 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Vaffelhjerne!
|
|
|
|
#20 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Verdens vaffeldag: Din beste oppskrift på (grove) vafler?Jeg bruker halvt om halvt med hvetemel og havregryn (og null smør!
|
![]() |
|
|