|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I mål
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Veldig greit at det er mulig å velge oppgaver og til en viss grad tidspunkt selv. Da bør de fleste få det til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi hadde nettopp dugnad i barnehagen og da kunne ingen av oss dra. Vi ga beskjed på forhånd, men jeg syns det var flaut likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Originala
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Det er vel kanskje mange som har et veldig stramt skjema? Kvelds- og turnusjobbing, syke foreldre, barn som skal følges opp i forhold til skole, barnas fritidsaktiviteter, FAU i skole og hva_vet_jeg. Kanskje har man begrenset tid sammen med barna gjennom uka og velger å prioritere det framfor å male leikeapparater? Kanske må man skaffe barnevakt for å i komme seg dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
superbruker
|
De to eldste kan trene 4 og 5 ganger per uke, vi går 2 ganger. Minsten kan trene 2 ganger i uke og gjør det. I tilleg kommer ridingen 1 gang i uken. Vi prøver å få til 2 treningsfrie dager i uken hvor vi tar det litt roligere.
![]() |
#25 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I mine ører høres det virkelig unormalt ut for så små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
I mål
|
Alle har vel egentlig et stramt skjema og begrenset tid med barna? En dugnad er vel strengt tatt ikke frivillig på den måten. Det er et bidrag til fellesskapet og man forventes å stille, iallfall som oftest. At man av og til ikke kan er greit, men dersom man aldri kan, baserer man seg jo på at andre gjør jobben for en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
superbruker
|
Ikke unormalt men litt uvanlig. Alle 3 går på tae kwon doe. Junior 2 som eldste går på har 5 treningstimer i uken. De anbefaller at man går på 2. En time er for generell trening, en for å trene serier osv. Da velger man hvem man vil gå på. Samme gjelder for junior 1 som mellomste går på. Barnegruppen har 2 treninger i uken.
![]() |
#28 |
Til tider hjulbeint
|
Om man ikke kan være med på dugnad 2 timer i året pga at uka er så fyllt opp med andre ting at man ikke har tid til ungene, ville jeg personlig valgt å gjøre opp status og fått til noen endringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Alle foreldrene i vår bhg skal ha 14 dugnadstimer, dette er uavhengig av antall barn du har i bhg. Vi har alltid hatt det antallet vi skal ha. Ikke det store problemet med dugnaden der for ungene kan fint være med uten at en trenger å se etter de hele tiden.
![]() |
#30 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Har jeg muliget så drar jeg på dugnad, men det har også hendt at det ikke har passet. Kan jeg ikke så kan jeg ikke, enkelt og greit og jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn.
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)I år var det faktisk veldig greit med dugnaden i bhg. De hadde to lørdager istede for lørdag og søndag samme helg. Det skal litt til at man ikke kan noen av de. Jeg valgte lørdagen hvor jeg hadde ungene hjemme, eksen tok det som en selvfølge at han også skulle være med så da ble det kun to timer på oss hver siden vi hadde fem timer hver på høstdugnaden.
![]() |
#33 |
superbruker
|
Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg synes ikke at det burde være dugnad i kommunalt drevne barnehager. De får penger til drift og vedlikehold via budsjett. Dugnad burde ikke være nødvending. Privat barnehage er organisert annerledes og der aksepterer man å stille så og så mye på dugnad når man takker ja til plassen.
![]() |
#34 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Joda. Synnes det er helt supert.
![]() |
#35 |
Hypokonder
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
![]() |
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Hørte på radio'n i dag at arangementet på en skole ble avlyst frdi foreldrene ikke stilte opp. Hva er det som skjer med oss foreldre, da?? Ikke dugnad i barnehagen, ikke dugnad på skolen. Og likevel forventer vi at barna skal føle at vi tar en aktiv del i livet deres? Hvorfor melder så mange foreldre seg ut av slike ting? Er det psykisk, fysisk eller hva? Klarer ikke de som ikke lever sammen & avtale seg i mellom?
![]() |
#36 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, det er sjelden samsvar mellom teori og praksis når det gjelder budsjetter fra kommune/stat, så ikke regn med at barnehagen får tildelt nok til å kunne holde vedlike barnehagen ute og inne.
![]() |
#37 |
navnet sjemmer ingen
Jeg har aldri snakket om at man skal ta seg fri fra jobb, men bevares om du ille gjort det hadde jeg blitt imponert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg stiller når jeg kan. I år fikk vi det ikke til, men ringte å sa ifra. Mannen måtte jobbe overtid, jeg var alene med tre unger og eldste var i tillegg syk.
![]() |
#39 |
superbruker
|
Nei, det vet jeg. Vil ikke det at det er dugnad bare dekke over at det ikke bevilges nok penger til vedlikehold? Burde man heller kreve mere penger på budsjettet enn å holde dugnad? Det er svært sjelden dugnad på andre steder som kan sammenlignes med barnehage feks sykehus, sykehjem,sfo osv. Hvorfor?
![]() |
#40 |
godt brukt
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Dugnad ja. Vi er med. Vi roper ikke hurra, men vi er så klart med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|