Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forbanna kattekrek! Hvordan bli kvitt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 21:14   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna kattekrek! Hvordan bli kvitt?

Min erfaring er at absolutt ingenting hjelper.
Jeg liker katter, men virkelig HATER at vi har 3 katter som bruker hagen vår som bæsjekasse. Jeg har kjøpt alt som er av katt deg vekk-greier, og prøvd alle kjerringråd, men har foreløpig ikke vunnet kampen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 10:36   #2
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innser at vi er heldige. Det er en del katter i området, men ikke er vi plaget av kattehyl, slåssing eller bæsjing rundt omkring. Kanskje alle går hjem på do? Sivilisert nabolag

Eller det med kattehyl er litt feil....vi har innekatt, usterilisert og i løpetid! Men hun plager kun oss da.

Har dessverre ingen gode råd.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 19:42   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke sett kattene de siste dagene. Mulig hunden vår skremte dem likevel, da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 19:59   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har ikke sett kattene de siste dagene. Mulig hunden vår skremte dem likevel, da?

Det er jo en mulighet å la hunden være ute, bundet.
Katter er litt tungnemme, men etter litt tid vil det nok gå inn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:02   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er jo en mulighet å la hunden være ute, bundet.
Katter er litt tungnemme, men etter litt tid vil det nok gå inn.

Den selskapssyke hunden vil nok bare være der vi er...

Gammel 28-03-14, 18:28   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hunden vår har aldri noensinne stukket av. I dag har hun stukket av fire ganger. Den ene gangen kom hun hjem selv, de tre andre gangene fant jeg henne to ulike steder i nabolaget. Begge gangene jagende etter diverse ulike katter jeg aldri har sett før, men jeg tror monsterkatten var en av dem. Hun er på ingen måte en perfekt hund, men vi har brukt mye tid på oppdragelse, og hun har gått flere lydighetskurs. Men i dag virket hun fullstendig døv. Det var flaks at jeg fikk tak i henne, og jeg var seriøst bekymret for påkjørsler.

Nå driver mannen og snekrer gjerdet på to steder, men jeg ser flere steder jeg vet hun kan komme ut dersom hun vil nok. Det er en liten hund. Monsterkatten er faktisk større...

Nå mens jeg skrev dette, stakk hun faktisk av igjen. Og denne gangen fant jeg ut at det ligger tre katter og skuler under naboens terrasse. Den ene tror jeg er nabokatten. Den andre er den svære grå og hvite jeg fortalte om, og den tredje er en hvit katt jeg forsåvidt har sett før i dag, og den var blant kattene hunden min jaget før i dag. For en halvtime siden fant jeg også to katter på terrassen min. Den grå og hvite, og en ukjent en. Jeg oppdaget dem før hunden (hun sov), så jeg listet meg innpå meg med vannflaske. Jeg tror jeg såvidt rakk å treffe halen på den ene. (For å presisere, så ligger faktisk to av kattene under naboens terrasse, den treffer ser ut som han står og holder vakt og stirrer ned på dem...)

Nå aner jeg egentlig ikke hvilken katt som hyler om natten, det kan jo være en av de andre, for alt jeg vet. Men jeg tror ikke det er nabokatten.

Sist redigert av Hyacinth : 28-03-14 kl 18:36.
Gammel 28-03-14, 18:33   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men, som mannen min sier, det er selvsagt vårt ansvar å gjerde hunden tilstrekkelig inne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.