|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg håper at mine kollegaer får vite når de har ferie i neste uke for å si det sånn. Jeg tror begge deler er vanlig. Mannen kan i praksis ta ferie når han vil.
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Her er sommerferieplanene spikret. Jeg skal ligge som et høygravid slakt i et plaskebasseng fyllt med isvann, og mann og barn skal gjøre whatever they want.
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi bestilte årets sommerferie mens vi var på fjorårets sommerferie.
|
|
|
|
#5 |
|
bits and pieces
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg har ikke fått godkjent ferien enda, men det har hittil gått greit. Har ikke så mye valg egentlig da SFO har stengt hele juli og barnevaktene mine er bortreist. X'en har turnus hele året og ikke ferie.
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg har alltid minst to ferier fremover bestilt. Det vil si at sommerferien ble bestilt rett etter hörstferien (oktober/november). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi pleier å bestille relativt tidlig, men i år har det vært vanskelig for både meg og mannen å få vite når det er greit at vi tar ut ferie. Jeg er skikkelig s-u-r fordi alle feriehusene jeg hadde sett meg ut allerede er utleid. Forhåpentligvis kan vi bestille i uka som kommer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?
I praksis bestemmer jeg selv når jeg skal ha ferie, så lenge jeg tar den ut i omtrent samme tidsrom som skoleferien. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har dere sommerferien i boks?Fly er bestilt for en god stund siden. Leiebil også tror jeg. Vi skal på 'hytta' i Spania som vanlig. Skal til Portugal en av ukene. Der har vi ikke bestilt noe overnatting enda, men får vel snart gå i gang. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
wizzzard
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Haha, nei. Har ikkje peiling på når eg får ferie, og om me får samtidig. Eller kva me evt skal finne på. Veit sikkert meir sånn ca ei veke før ei eventuell feriering.
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Har dere sommerferien i boks?Ferien var bestilt og betalt i begynnelsen av desember i fjor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Jepp. La inn bestilling i desember. Par-tre dager på barselhotellet på Ahus...
|
|
|
|
#14 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Omsider ferie i orden her også, sånn delvis. Vi har ikke råd til sydentur ect. men en uke på feriesenter i Danmark blir det i fellesferien.
|
|
|
#15 |
|
nju nja njo
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi bestilte flybilletter for et par uker siden. Skal innenlands så da er det visst ikke så tidlig fullbooket.
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi bestilte feriehusene for 2 måneder siden, men flybilletten først i går! Jeg var begynt å bli rimelige stresset for dette, men fikk til slutt billetter til ok pris, uten mellomlandinger. Nå gjenstår kun leiebilen, men den er ikke kritisk å ha fra dag 1.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi skal på bilferie i Norge, og har bestilt overnattinger her og der på veien, det gjorde vi forrige uke. Jeg kan ikke ta ferie når som helst, men akkurat i år er det bare i juli jeg kan ta den ut, så da var det ganske lett å få klarert tidspunktet. Ellers må vi som regel vente til april-mai før vi vet sikkert når vi kan ta ut ferie. Mannen er mer fleksibel.
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har dere sommerferien i boks?Nope, aner ikke. Jeg vil et varmt sted, men vet ikke hvor. Vi skal egentlig kutte litt på feriebudsjettet i år, men vi får se hva det blir til. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har dere sommerferien i boks?Nei. Vet ikke engang når jeg skal ha ferie.
05 og 08 Sist redigert av millact : 30-03-14 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sommerferien i boks?Hehe. Nei. Vi reiser ikke langt, og kan ikke planlegge, så det blir som det blir. I fjor reiste vi på voksenferie i en drøy uke med to netter på hotell i boks og lavvo i bilen. Jeg gjetter det blir noe sånt i år og.
|
![]() |
|
|