Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

København med barn - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-14, 13:22   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: København med barn - tips?

Sist leide vi Christiania-sykkel, og jeg fikk oppfylt en gammel drøm da jeg syklet byen rundt med Ullungen på lasteplanet foran. Vi skal være en liten uke i København i slutten av mai, og skal gjenta suksessen. Vi syklet rundt i Christiania, Christianshavn og langs bastionene, ut til den lille havfruen, opp til Østerbro, Fælledparken og langs søerne, og tilbake til Vesterbro. Søndermarken er også flott, der er det ikke lov å sykle inne i parken, men man kan jo sette fra seg sykkelen på utsiden.

Slet litt med å finne sykkelutleie som har Christiania-sykler, men hadde til slutt hellet med meg på Baisikeli i Ingerslevsgade.

P.S. Man kan ha 80 kilo på lasteplanet, så det går fint med to barn i kassen. Doningen er nokså tung å manøvrere, men byen er jo paddeflat, så det går helt fint.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 00:35   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sykkeldrosje.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 01:00   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Tivoli er stas for store og små. Kommer du med båten så kjøp billetter der, de selger dem rimeligere. Ser andre nevnte mat på sjørøverskipet, vi har spist der flere ganger og synes de har ok mat. Armbånd med tilgang til alle attraksjoner lønner seg fort i forhold til å kjøpe enkeltbilletter til attraksjonene.

Akvariet er veldig fint. Kjøp billetter på forhånd, kan kjøpes på nett. Køene er sikkert noe kortere i år. Vi var der i fjor sommer og det var utrolig lang kø, sikkert en time eller noe sånn. Det var nyåpnet da, så køene har nok blitt kortere, jeg har ikke sjekket.

Mathallene er fint, husker ikke i farten hva de heter eller hvor det ligger... Men det ligger sentralt.

Rundetårn er gøy. Det er spennende å gå opp og fin utsikt på toppen. Det er også som regel en utstilling i et rom på vei opp, i rommet over kirken.

Eksperimenteriet er gøy. De har show i helgene og i ferier. Sjekk på nettsidene. Merk at de har flyttet fra Tuborg Havnevei til sentrum! https://www.experimentarium.dk/index.php Dette var nytt for meg, så jeg har ikke vært på det nye stedet.

Kanaltur er fint for å se byen fra en annen side.

Du finner også noe informasjon på siden Alt Om København, aok.dk.

Det er veldig gøy å kjøre metro. Den er førerløs, så man kan sitte helt foran og se ut av vinduene. Stor stas!

Gammel 25-04-14, 10:18   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle tips! Det ble veldig enkelt, Tivoli og masse rusling og shopping.

Gammel 25-04-14, 10:20   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler forresten hotellet "The Square" på det varmeste. Et par hundre meter fra Tivoli, veldig fine familierom (to rom med dør mellom, hvert vårt bad, barna på ett og vi på det andre), en stor og hyggelig resepsjon med digre, myke sofaer og sjakkbrett og andre spill, nytt og lekkert og strøkent, og en helt fin frokost. Hotellet ser temmelig shabby ut fra utsiden, så jeg var litt skeptisk da vi kom, men ble positivt overrasket.

Gammel 29-05-14, 13:39   #6
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mye nyttig her. Vi skal overnatte privat, og det eneste jeg vet jeg skal, er en tur til Nørrebro. Ellers er planene åpne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.