Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reality Check: Innesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-14, 10:00   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reality Check: Innesko

For de som får panikk av at ungene må ut i sokkelesten om brannalarmen går så er nok innesko lurt, men alle takler å bli litt våt.

Gammel 15-04-14, 10:21   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist redigert av Skremmern : 16-04-14 kl 12:06.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 10:27   #23
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker kun sokker i barnehagen, for at foten skal få utvikle seg naturlig. Blir de våte så bytter de bare.

Gammel 15-04-14, 10:27   #24
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jenta mi hadde også motoriske utfordringer og ble oppfordret av fysioterapeuten som fulgte opp henne om å la henne gå så mye barfot som mulig, spesielt utendørs om sommeren, men også inne i bhg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 11:37   #25
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skjønner at eg definitivt skal halde på mitt her. Det er veldig fint, kjenner eg.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 11:41   #26
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Da høres det jo ut som han trenger å styrke muskulaturen mer, ikke bare gi kunstig støtte. Vi har også brukt skinntøfler, vi liker Nøstebarn sine, og Pjotten synes det er leit at han snart har vokst fra den største størrelsen de har. (Om noen veit om tilsvarende i str 28 og opp, så rop ut.)

ShoesZoo sine er ganske like de fra Nøstebarn (bare mye billigere). De oppgir størrelsene i år, men har opp til 7-8 år. Ungen, med skostørrelse 25, bruker de som er 3-4 år.

Gammel 15-04-14, 12:44   #27
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

ShoesZoo sine er ganske like de fra Nøstebarn (bare mye billigere). De oppgir størrelsene i år, men har opp til 7-8 år. Ungen, med skostørrelse 25, bruker de som er 3-4 år.

De var veldig fine! Det står jo mål også, så da finner vi vel ut av det. Mønsteret er nemlig halve moroa. Han går oftest uten, men har alt ei blå tann etter fall på strømpelesten, så både barnehagen og jeg ser helst at han bruker noe nå som det er en del løping. Tusen takk for tips!

Gammel 15-04-14, 12:51   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min erfaring er forøvrig at veldig mange ender opp med ¨å gå barføtt uansett.

Gammel 15-04-14, 18:05   #29
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har også samarbeidet med en fysioterapeut som sa det motsatte som det Lenam sier. Det var best med sko, siden gulvene er så harde. Jeg ble overrasket, siden dette ikke samsvarer med det jeg har hørt andre si før.
Hva som er rett aner jeg ikke.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 20:24   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Min erfaring er forøvrig at veldig mange ender opp med ¨å gå barføtt uansett.

Samme her, det er veldig poppis å bare løpe rundt i bleia!
Ellers er jeg enig med røkla, skinntøfler som sitter godt eller sokker, rett og slett.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:26   #31
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er pedleder og har en gruppe med barn (15 stk) i alderen 18 mndr -2 år. Og ja, de ramler hele tiden, det er absolutt helt normalt. Det skal rett og slett ingenting til før de ramler: de snubler i egne ben, i andres ben, de kommer borti hverandre og ramler, de mister balansen, de sklir osv. Barna på min avdeling liker ikke sko eller sandaler inne, de blir tatt av ganske fort. Men, jeg ser derimot at de tar av sokkene og løper barbeint, det elsker de! Hos oss får de gå barbeint eller i sokker, og et par har slike skinntøfler (som fort taes av). Brannalarmen har gått flere ganger og ingen er våte på beina, fordi vi evakuerer barna i vogner. Uansett er ikke det en grunn til å ha på sko/tøfler.

Stå på ditt.

Gammel 17-04-14, 21:56   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har brukt sandaler.

Sist redigert av millact : 17-04-14 kl 23:46.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 21:58   #33
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine har brukt skandaler.

Inne- eller uteskandaler? Var det kjendiser involvert, eller var det mer type nabolagsskandaler?

Pappalille er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 22:03   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Inne- eller uteskandaler? Var det kjendiser involvert, eller var det mer type nabolagsskandaler?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 23:38   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett. Sko inne på små barneføtter er en uting. Stå på ditt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 23:45   #36
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Oi,oi.oi.......

Gammel 18-04-14, 12:02   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De aller fleste barn skal gå mest mulig barbeint og med minst mulig på beina. Det er noen få barn som blir anbefalt skotøy av fysioterapeut deler av dagen, men da er det spesielle grunner til det. Så hvis dette ikke er en anbefaling fra fysioterapeut ville jeg ha gått for sklisokker eller myke innesko.

Min erfaring med endel av disse myke skinnskoene er at de ikke passer alle barn. Mine to minste har bare snublet i dem, de har slidd rundt foten og åpenbart hverken gitt feste eller støtte, de vrir seg rundt foten på et vis som ikke er bra. Sokker er bedre alternativ for dem.

Gammel 18-04-14, 13:18   #38
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for alle svar! Det er fint å vite at eg "har rett" før eg krangler med ped.leder.

Dei som sitt best på foten er PoP sine mokasiner med strikk over vrista, men han har smale føter. Så det er ein del av dei tøflene vi har prøvd som har ramla av. Heime går han som oftast med strømpebukser med antiskli eller barføtt. Og eg synest ikkje han er unormalt ustabil.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 20:21   #39
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Guttungen på 2 år har stort sett (krabbet og) gått barbeint siden han kom til verden. Utendørs får vi på ham fottøy, men innendørs er det bare å glemme. I barnehagen forsøkte de å ta på ham sokker den første tiden, men de har sluttet med det etter at vi for tiende gang sa i fra om at de ikke trengte å stresse med det fordi vi ikke brukte sokker hjemme heller. De har, som oss, oppdaget at han aldri er kald på føttene selv om han er barbeint på gulvet.

Jeg har forøvrig to venninner som er fysioterapeuter, og de har applaudert at vi har droppet både sokker og innendørssko. Så lenge han ikke fryser (og er "normal") er det visstnok ingen grunn til å trykke føttene ned i verken det ene eller det andre. Innedørs, altså. Han må ha sko på føttene når han leker i snøen

Oldemora oier seg noe fryktelig hver gang hun ser ham uten sokker. Det var vel mere gulvkaldt før

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 23:24   #40
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Eldste begynte ikke i bhg før han var to, og gikk jo støtt som bare det. De anbefalte sandaler til innesko pga kaldt gulv (???) uansett, han fikk sandaler, vi har stort sett fortsatt med det. De er jo ALDRI i bruk når vi henter ungene uansett, selv om argumentet for at de MÅ ha inneskotøy (ny bhg, som ikke legger seg opp i HVA da) pga brannalarm. Jaja

Sandalene bruker de ute på sommeren, og de er absolutt mer brukt der en inne i bhg. Sokkelesten er finfint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.