|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Reality Check: InneskoFor de som får panikk av at ungene må ut i sokkelesten om brannalarmen går så er nok innesko lurt, men alle takler å bli litt våt.
|
|
|
|
#23 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality Check: InneskoVi bruker kun sokker i barnehagen, for at foten skal få utvikle seg naturlig. Blir de våte så bytter de bare.
|
|
|
#24 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality Check: InneskoJenta mi hadde også motoriske utfordringer og ble oppfordret av fysioterapeuten som fulgte opp henne om å la henne gå så mye barfot som mulig, spesielt utendørs om sommeren, men også inne i bhg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Reality Check: InneskoEg skjønner at eg definitivt skal halde på mitt her. Det er veldig fint, kjenner eg.
|
|
|
|
#26 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Reality Check: Innesko
ShoesZoo sine er ganske like de fra Nøstebarn (bare mye billigere). De oppgir størrelsene i år, men har opp til 7-8 år. Ungen, med skostørrelse 25, bruker de som er 3-4 år.
|
|
|
#27 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Reality Check: InneskoDe var veldig fine! Det står jo mål også, så da finner vi vel ut av det. Mønsteret er nemlig halve moroa. Han går oftest uten, men har alt ei blå tann etter fall på strømpelesten, så både barnehagen og jeg ser helst at han bruker noe nå som det er en del løping. Tusen takk for tips!
|
|
|
|
#29 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality Check: InneskoJeg har også samarbeidet med en fysioterapeut som sa det motsatte som det Lenam sier. Det var best med sko, siden gulvene er så harde. Jeg ble overrasket, siden dette ikke samsvarer med det jeg har hørt andre si før. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality Check: Innesko
Samme her, det er veldig poppis å bare løpe rundt i bleia! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Reality Check: InneskoJeg er pedleder og har en gruppe med barn (15 stk) i alderen 18 mndr -2 år. Og ja, de ramler hele tiden, det er absolutt helt normalt. Det skal rett og slett ingenting til før de ramler: de snubler i egne ben, i andres ben, de kommer borti hverandre og ramler, de mister balansen, de sklir osv. Barna på min avdeling liker ikke sko eller sandaler inne, de blir tatt av ganske fort. Men, jeg ser derimot at de tar av sokkene og løper barbeint, det elsker de! Hos oss får de gå barbeint eller i sokker, og et par har slike skinntøfler (som fort taes av). Brannalarmen har gått flere ganger og ingen er våte på beina, fordi vi evakuerer barna i vogner. Uansett er ikke det en grunn til å ha på sko/tøfler.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Reality Check: InneskoMine har brukt sandaler.
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-04-14 kl 23:46. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Reality Check: InneskoDu har rett. Sko inne på små barneføtter er en uting.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Reality Check: InneskoDe aller fleste barn skal gå mest mulig barbeint og med minst mulig på beina. Det er noen få barn som blir anbefalt skotøy av fysioterapeut deler av dagen, men da er det spesielle grunner til det. Så hvis dette ikke er en anbefaling fra fysioterapeut ville jeg ha gått for sklisokker eller myke innesko.
|
|
|
#38 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Reality Check: InneskoTakk for alle svar! Det er fint å vite at eg "har rett" før eg krangler med ped.leder.
|
|
|
|
#39 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
Sv: Reality Check: InneskoGuttungen på 2 år har stort sett (krabbet og) gått barbeint siden han kom til verden. Utendørs får vi på ham fottøy, men innendørs er det bare å glemme. I barnehagen forsøkte de å ta på ham sokker den første tiden, men de har sluttet med det etter at vi for tiende gang sa i fra om at de ikke trengte å stresse med det fordi vi ikke brukte sokker hjemme heller. De har, som oss, oppdaget at han aldri er kald på føttene selv om han er barbeint på gulvet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Reality Check: InneskoEldste begynte ikke i bhg før han var to, og gikk jo støtt som bare det. De anbefalte sandaler til innesko pga kaldt gulv (???) uansett, han fikk sandaler, vi har stort sett fortsatt med det. De er jo ALDRI i bruk når vi henter ungene uansett, selv om argumentet for at de MÅ ha inneskotøy (ny bhg, som ikke legger seg opp i HVA da) pga brannalarm. Jaja
|
![]() |
|
|