Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hotell i Trondheim

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-14, 21:31   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Trondheim

Trondheim er jo en liten by med gangavstand til det aller meste om man leier hotell i byen. Scandichotellene pleier jo å ha barnetilbud vet jeg, i Trondheim er scandichotellet på solsiden. Vet ikke om de har noe spesielt for barn der, men...

Gammel 21-04-14, 21:35   #22
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dette får man ikke lov til i helgene lengre, forresten. Vi fikk til nød et unntak for snart to år siden, da vi hadde bekjente som bodde på hotellet og inviterte oss ned på frokost. Men egentlig gjør de ikke dette lengre med mindre de vet at de har mange ledige rom. Hverdager i lavsesong er det lett å få plass.

Du skriver jo over at det var så fullt der sist du spiste der

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 21:37   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Du skriver jo over at det var så fullt der sist du spiste der

Turist i egen by .

Gammel 21-04-14, 21:42   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Turist i egen by .

Ja det har vi vært endel ja

Gammel 21-04-14, 21:59   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen spesielt barnevennlige hotell i Trondheim. Rica nidelven har gangavstand til det meste og fantastisk frokost.

Gammel 21-04-14, 22:21   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke mest plasser der det ikke skjer så mye annet som har barnevennlige hotell, tro? Det er jo ingen vits i barnevennlige hoteller i de store byene, der det er flust med aktiviteter for barn rett rundt hjørnet for hotellet. Hvem vil sitte på hotellet når man kan gå i Pirbadet eller på Rockheim i stedet, liksom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 22:22   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Britannia drar det kanskje litt vel langt, hvis de nekter 12-åringer adgang til bassenget til vanlig.

Gammel 21-04-14, 22:25   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pirbadet, rockheim, vitensenteret og kinoen er innefor få hundre meter. Finalebanen er en park utenfor sykehuset som kan være kjekk å besøke, det er en lekeplass som er super for store unger med turnapparater og bordtennisbord blant annet. Ellers båttur til Munkholmen og evt markatur til en av hyttene. Og bakklandet må man jo se.

Gammel 21-04-14, 22:26   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men Britannia drar det kanskje litt vel langt, hvis de nekter 12-åringer adgang til bassenget til vanlig.

Jeg har mine tvil til at en voksen vennegjeng etter et par glass vin er så veldig mye roligere, ja. De hopper vel ikke fra kanten og herjer rundt, men mindre sjenerende for de rundt er de ikke nødvendigvis.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 22:30   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har mine tvil til at en voksen vennegjeng etter et par glass vin er så veldig mye roligere, ja. De hopper vel ikke fra kanten og herjer rundt, men mindre sjenerende for de rundt er de ikke nødvendigvis.

Tvert imot.

Gammel 21-04-14, 22:31   #31
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis pris er avgjørende, bør du forresten undersøke om gjester ved Clarion Hotel & Congress har gratis inngang i Pirbadet. Jeg har hørt det, nemlig, og det koster noen hundrelapper å komme inn.
Selv liker jeg å lett kunne stikke innom hotellet når jeg er i byen, og sånn sett synes jeg det hotellet er litt upraktisk. Men langt fra sentrum er det jo ikke. I underkant av 10 min til Nordre?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 23:04   #32
Michelle
X First Lady

Standard

Regelen er barn under 14 år har adgang mellom kl 9 og 12 da i følge med voksne. http://www.thonhotels.no/hoteller/la...nia-hotel/spa/
Synes igrunn at dette er ok, men vi viste ikke om dette før vi ankom hotellet. Nå ser jeg det står i denne linken. Men det sto ikke i en annen link jeg hadde lest.
Var forøvrig så "avslappende" der at jeg godt kunne tenkt meg å dra dit med et par venninner noen timer.

Hotellet reklamerte også om sein frokost i helger. Det gjaldt ikke i påsken fikk vi vite da vi ankom hotellet.

Gammel 22-04-14, 00:55   #33
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Rica Bakklandet selv om det ikke akkurat er et barnas hotell. Fine rom, god frokost og solsiden like ved. Scandic på solsiden er også greit.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 07:07   #34
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det ikke mest plasser der det ikke skjer så mye annet som har barnevennlige hotell, tro? Det er jo ingen vits i barnevennlige hoteller i de store byene, der det er flust med aktiviteter for barn rett rundt hjørnet for hotellet. Hvem vil sitte på hotellet når man kan gå i Pirbadet eller på Rockheim i stedet, liksom.

Ingen - men jeg har kronisk krystallsyke og formen er variabel så det er veldig fint å ha muligheten til å være på hotellet... og at det da er hyggelig for minsten å være der.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 07:08   #35
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hvis pris er avgjørende, bør du forresten undersøke om gjester ved Clarion Hotel & Congress har gratis inngang i Pirbadet. Jeg har hørt det, nemlig, og det koster noen hundrelapper å komme inn.
Selv liker jeg å lett kunne stikke innom hotellet når jeg er i byen, og sånn sett synes jeg det hotellet er litt upraktisk. Men langt fra sentrum er det jo ikke. I underkant av 10 min til Nordre?

Det står at det koster 100 kr å gå inn i pirbadet, eller 120 kr for å trene i pirbadet om man er på hotellet, ikke gratis Vi har med bil så gjør ikke noe med avstander egentlig

Gammel 22-04-14, 08:57   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du bor på Rica Bakklandet så er det et parkeringshus vegg-i-vegg med inngang direkte til resepsjonen på hotellet. Dyrt ja, men...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 09:47   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det står at det koster 100 kr å gå inn i pirbadet, eller 120 kr for å trene i pirbadet om man er på hotellet, ikke gratis Vi har med bil så gjør ikke noe med avstander egentlig

Beklager, det var ikke meningen å være ufin.

Jeg ville sendt 10-åringen på egenaktivitet i byen stedet for å satse på hotellaktiviteter. Hvis du velger for eksempel Royal Garden, er det bare et steinkast fra en rekke aktiviteter som en tiåring kan gjøre alene, som kino, biblioteket, Vitensenteret og eventuelt Pirbadet, hvis han er svømmedyktig og moden nok til å gå dit alene. Det er kanskje ikke så fristende å la 10-åringen vandre rundt i en ukjent by alene, men hvis du er i form til å følge han til riktig sted og hente ham etterpå, tror jeg de fleste 10-åringer fint kan klare seg alene på disse aktivitetene (med mulig unntak for Pirbadet, som jeg hadde vært skeptisk til å la en ikke-lokalkjent 10-åring besøke alene, for min del).

Gammel 22-04-14, 10:01   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I 2008 bodde jeg ei helg på Hotell Grand Olav med yngstemann. Da hadde de vaffelsteking og eget bibliotek med bøker og dvd-er for barn. Og dvd-spiller på rommet. Det syntes sønnen min var kjempekult. De hadde også gratis kveldsmat. Det høres kanskje ikke mye ut, men er likevel det mest barnevennlige hotellet jeg har bodd på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 10:22   #39
Nip

Standard

Beklager, det var ikke meningen å være ufin.

Jeg ville sendt 10-åringen på egenaktivitet i byen stedet for å satse på hotellaktiviteter. Hvis du velger for eksempel Royal Garden, er det bare et steinkast fra en rekke aktiviteter som en tiåring kan gjøre alene, som kino, biblioteket, Vitensenteret og eventuelt Pirbadet, hvis han er svømmedyktig og moden nok til å gå dit alene. Det er kanskje ikke så fristende å la 10-åringen vandre rundt i en ukjent by alene, men hvis du er i form til å følge han til riktig sted og hente ham etterpå, tror jeg de fleste 10-åringer fint kan klare seg alene på disse aktivitetene (med mulig unntak for Pirbadet, som jeg hadde vært skeptisk til å la en ikke-lokalkjent 10-åring besøke alene, for min del).

Har med samboeren min som kan bli med på ting, vi er passe kjent i Trondheim og finner garantert på endel sammen der. Er enig i at vi klarer oss nok helt fint uten barnehotell forsåvidt. Jeg klarer som regel å være med på litt jeg også - men som regel har 10åringen mye mer energi til å gjøre ting enn meg, hehe... heldigvis er det mye jeg bare kan være tilstede på så han kan få opplevd endel da.

Ser ut som det blir ett enkelt hotell siden ingen har noen store barneaktiviteter/basseng så kan vi bo relativt billig da det ikke er så viktig med fancy hotell ellers.

Vitensenteret tror jeg også vi har vært på tidligere. Blir nok pirbadet ihvertfall, han elsker å bade
Har også mye familie som skal være i Trondheim samme tiden, så skal sikkert møte de en tur i byen/eller til middag.

Takk for fine tips

Gammel 22-04-14, 10:23   #40
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I 2008 bodde jeg ei helg på Hotell Grand Olav med yngstemann. Da hadde de vaffelsteking og eget bibliotek med bøker og dvd-er for barn. Og dvd-spiller på rommet. Det syntes sønnen min var kjempekult. De hadde også gratis kveldsmat. Det høres kanskje ikke mye ut, men er likevel det mest barnevennlige hotellet jeg har bodd på.

Skal ikke så mye til for at det er litt ekstra stas

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.