|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor vil man ikke ha tørt tøy? (tørketrommel)
Vår har egen knapp for "long anticrease". |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slenger klærne inni noen minutter på glatting? Gjør det med alt. Det blir kjempefint og glatt. Kan ikke sammenlignes med å riste hardt og henge opp. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor vil man ikke ha tørt tøy? (tørketrommel)Jeg lar det oftest gå til skaptørt, som er litt fuktig. Så ligger det vanligvis litt på gulvet eller i sofaen i påvente av viderebehandling, og er mer enn tørt nok til å legges i skapet etter det.
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, for all del, det mellomlander her og der. Det er vel derfor det ikke er vits å tørke det helt tørt. Det er tørt før det er på plass.
|
|
|
|
#25 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvorfor vil man ikke ha tørt tøy? (tørketrommel)Å ja, så det tørker selv om det er brettes sammen litt fuktig? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Personlig pessimist
|
Ja. Ikke i Florida, though, men det har gått fint her.
|
|
|
|
#28 |
|
Originala
|
Sv: Hvorfor vil man ikke ha tørt tøy? (tørketrommel)Toppen av selvpining må vel være å tømme vannoppsamler, rense lofilter, tromle klærne nesten-tørre, henge de opp på stativet og til slutt brette pent og legge dem i skapet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tromler ikke nesten-tørt, jeg glatter bare i to minutter. Så henges det til tørk på hengere og løftes (når det er tørt) direkte inn i skapet. Null bretting. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor vil man ikke ha tørt tøy? (tørketrommel)Jeg bruker trommelen kun til håndklær og sengetøy. Sistnevnte kjører jeg ca 20 minutter til det er skikkelig varmt, så tar jeg det ut, rister det, bretter det i to og henger det opp. Da tørker det på kort tid og blir nesten helt slett. Ser nystrøket ut, nesten. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun mente vel at klærne ikke var tørre nok til å brettes sammen etter tørkeprogrammet hvis hun ikke tørker de til knusktørt. Samme erfaring som jeg har hvis jeg ikke bruker skaptørt+.
|
![]() |
|
|