|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Takk for hjelpa!
|
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Jeg har mye god hjelp av Metode og oppgaveskriving for studenter av Dalland.
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Jeg har tidligere på innleveringer alltid satt som innstillinger på dokumentet at etter Enter kommer flere pt avstand (var det 6 pt, mon tro?), i motsetning til automatisk linjeskift.
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?
Dette er riktig svar. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Jeg syns to linjeskift ødelegger leseflyten, det blir jo ganske lang avstand mellom to avsnitt da? Jeg har automatiske innstillinger i brødteksten som gjør at når jeg trykker "enter", så blir det større linjeavstand (men ikke dobbel)=avsnitt. Hvis jeg vil ha linjeskift uten å få større linjeavstand (f.eks. når jeg skriver adresser) bruker jeg bare "shift+enter". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Jeg vil ha to linjeskift. I nyeste Word-versjon er det ganske lesbart med enkelt, men det blir veldig rotete når man åpner dokumentet i en eldre versjon. Luft i teksten gjør min leseropplevelse mye bedre, så det er omtrent det første jeg driller nye elever i. De får lov å bruke innrykk i stedet om de ønsker det, men jeg foretrekker dobbelt linjeskift. Jeg retter med kommentarer og sporing i Word, og skal det funke bra må alle følge samme standard, så jeg er enig med flertallet her!
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Men de som har samme innstillinger som jeg har i word - de får jo gigantiske mellomrom om de tar to linjeskift. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Viss du bruker tab kan det fort bli rot dersom den som retter åpner i eit anna format eller ein annan versjon av word. Viss du ser på linjalen på øverste linja på word, ser du at det er to piler. Dersom du drar den øverste to cm. inn på linjalen, vil du få linjestart etter enter to cm. inn i teksten.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Når man skriver med 1,5 linjeavstand, blir det ganske svære "hull" med dobbel linjeskift, ja.
|
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?
Det er det jeg vil ha, da. Ellers blir det trangt og uoversiktlig å rette elektronisk.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hva er egentlig et avsnitt i Word?Dette skal leveres på papir, så det med gammel og ny versjon av Word (noen bruker jo også Open Office og annet), gidder jeg ikke tenke på. Ei heller hvordan det er å rette elektronisk.
|
|
![]() |
|
|