Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Preget festing og moro din ungdomstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan var din ungdomstid?
Stille og rolig, drev med speider o.l. 8 8,25%
Stille og rolig, var flink student 18 18,56%
Sånn midt i mellom, var med på moro, men ikke utpreget festing 42 43,30%
Festet noe i russetiden 21 21,65%
Festet såpass mye i russetiden at det gikk utover karakterer og eksamen 3 3,09%
Var ganske opprørsk, alt som ikke var lov ble gjort 8 8,25%
Var passe opprørsk, oppførte meg hjemme, men var noe frekk og utidig ute 7 7,22%
Var noe opprørsk, frekk hjemme, men forholdsvis grei ute 15 15,46%
Preget av mye festing, tidlig seksuell debut 11 11,34%
Preget av mye festing, noe sen seksuell debut 15 15,46%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 13:31   #21
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Preget festing og moro din ungdomstid?

Jeg er helt klart en midt i mellom.

Gammel 19-05-07, 14:03   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festet lite, så godt som aldri. Mitt store opprør bestod i å droppe mine foreldres religion og at jeg på død og liv SKULLE være sammen med kjæresten min! alfaMannen

Livet ble fort preget av viktigere problemstillinger enn hvordan få råd til øl til neste fest.

Dette påvirker mitt liv i dag med at vi giftet oss tidlig, med alt det medfører på godt og vondt. Dessuten mener jeg at jeg har en ballast med fra ungdomstiden som jeg håper gir meg et litt mer reflektert syn på ting og tang.

Kultiverte rødvinskvelder velger jeg også å tro ikke hører med i denne sammenhengen. Ei heller småbarnsmammapils på onsdager!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:08   #23
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var passe grei i ungdomstida, men studietida var preget av mye "utagerende festing". Litt forsinket ungdomsopprør.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:39   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var rimelig vill og gal på ungdomsskolen, mye fest og alkohol, gutter, uatagerende festing osv. Oppførte meg ganske bra hjemme hele tiden og gjorde det sånn tållig greit på skolen.

Da jeg fylte 16 i 9.klasse traff jeg han som skulle bli mannen min og roet helt ned. Skjerpet meg på skolen og gikk ut av ungdomsskolen med glimrende karakterer. Gymnastida var jeg veldig rolig, og feiet ikke russetiden annet enn med en fest etter eksamen med gode venninner.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:51   #25
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ungdomstid var sterkt preget av politisk aktivitet. Men, det var jo mye gøy knyttet til det, da! Fester, sommerleire, seminarer osv. Det ble forholdsvis lite fyll på den måten, da mesteparten av arrangementene var alkoholfrie. Lite opprør på hjemmefronten, det er vanskelig å gjøre altfor sterkt opprør når faren din står opp klokka fire om morgenen for å kjøre deg til en ulovlig demonstrasjon!

Gammel 19-05-07, 14:57   #26
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:15.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 15:37   #27
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Min ungdomstid var sterkt preget av politisk aktivitet. Men, det var jo mye gøy knyttet til det, da! Fester, sommerleire, seminarer osv. Det ble forholdsvis lite fyll på den måten, da mesteparten av arrangementene var alkoholfrie. Lite opprør på hjemmefronten, det er vanskelig å gjøre altfor sterkt opprør når faren din står opp klokka fire om morgenen for å kjøre deg til en ulovlig demonstrasjon!

Du kunne jo gjort som kameraten min, og meldt deg inn i FrPU hehehe...

Joda, jeg var også politisk engasjert, med omtrent de samme erfaringer som deg.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:31   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var speider, spilte fiolin og festet mye.

Gammel 19-05-07, 16:33   #29
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg var speider, spilte fiolin og festet mye.

Jeg spilte håndball, danset jazzbalett, og festet mye...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:35   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen passer for meg. Jeg var en ordenlig gladkristen, skoleflink, avholds partygirl.

Da jeg ble student var jeg bare en noenlunde skoleflink partygirl.

Moralen er faktisk sann, gutter (jenter) som sent blir til mann (kvinne)
Tar sitt fulle monn igjen, som evig unge menn (kvinner)
Den har alt til gode som i ungdomen er
Jomfru

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:41   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var et prektig skolelys, men samtidig særdeles opposisjonell hjemme og ute. Men jeg tok det ikke ut i festing, som jeg ikke kunne fordra.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:41   #32
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg festet mye fra tidlig på ungdomsskolen og opp til jeg fikk barn i slutten av tyveårene. Men vi gjorde noe annet også da. Jeg gjorde det greit på skolen, litt opp og ned, men fikk rett og slett ikke lov til å drite helt i det. Tok artium til vanlig tid.
Jeg var veldig opprørsk og ville bestemme ALT selv. Mamma og pappa hadde det nok slitsomt, og de prøvde å holde igjen med faste regler og en viss løpeline. Jeg var nok værst på ungdomskolen, siden jeg begynte tidlig å drikke og røyke, vanket med diverse "gjenger" og fant på en del tull. Sluttet med idrett da jeg var ca 15 år, da hadde jeg trent mye fra jeg var bitteliten. Rett før videregående ble eldre gutter stas, men merkelig nok tror jeg foreldrene mine følte seg litt mer trygg i den tiden, vi var opptatt av å være voksne, selv om vi festet mye og begynte å fly på byen. Hadde falske leg, vip-kort og bekjenskaper etterhvert som fikk oss inn på 20-årsgrense.
Fikk fast kjæreste som 17-åring og var sammen han i 8 år, etterhvert samboere. Det gjorde at russetiden ble moderat festet, ikke av de værste og absolutt ikke av de som festet lite.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:46   #33
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Festet mye fra jeg var 15 og frem til studenttilværelsen var over. Etter det har det vel blitt mer midt på treet. Etter at vi fikk barn fester vi ikke så mye lenger.

Gammel 19-05-07, 16:56   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festet veldig lite før jeg ble student som 22-åring. Jeg hadde en utrolig "uskyldig" oppvekst hvis man kan kalle det det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:01   #35
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn midt i mellom, var med på moro, men ikke utpreget festing og Festet noe i russetiden krysset jeg av på.

Jeg er vel det som kan kalles snill og grei, men har ingen problemer med å si i fra om ting. Jeg er ikke en som lar meg plukke på nesen. På barneskolen var jeg en av "sjefene" blant jentene i klassen, jeg var ikke slem, men sjefete. Det var få som turte å si meg i mot. Jeg husker også jeg ble irritert fordi jeg skjønte ikke hvorfor i alle dager de andre ikke kunne si sin egen mening, de var stort sett enig i alt jeg sa. Jeg skjønner vel kanskje i dag at det ikke alltid var like lett

Som elev/student har jeg alltid vært den som har tatt skippertak, og det ser ut som det er vanskelig å snu på gitt.

Jeg begynte å feste(les: drikke alkohol) da jeg var ca. 17 år. Var ikke så tidlig ute med andre ord.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:19   #36
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Preget festing og moro din ungdomstid?

....

Sist redigert av lil'c : 22-05-07 kl 17:32.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:25   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festet en del, men kunne ikke fordra det. Jeg bare var med fordi alle de andre var på fest. :kjiping:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:28   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg var alltid hjemme klokken ni, klokka ti etter at jeg ble 18, faren min lot meg ikke ha nøkkel, og han låste døren etter klokken ni, så da fikk jeg værsågod være hjemme, ellers kunne jeg bare drite i å komme hjem.

Huff da. Hos oss var det få regler, men jeg var såpass tekkelig og kjip i tidlig ungdom at jeg iblant løy på meg innetider. "Nå må jeg gå, jeg skulle være hjemme klokka elleve."

Gammel 19-05-07, 21:52   #39
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ble sammen med en som var 20 år da jeg var 16 år. Var endel festing, flyttet hjemmefra o.l. Dette ble slutt da jeg var 18 år. Flyttet hjem. Russetida var mye fest og morro . Var da sammen med min nåværende mann. Gikk på skole i Asker året etter og mannen militæret etter det. Ble ikke foreldre før vi var 24 og 25 år så vi hadde mye fest/reise og morro før vi fikk små, veldig glad for den tiden

Gammel 19-05-07, 22:19   #40
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

Festet endel men ikke så veldig hardt før etter at jeg var russ. Russetiden gikk definitivt ut over katakterene. Hardest festing var fra jeg var 18 til 29.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.