|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden uten slangerDet er ikke noen fare for tilsvarende tilstander her, selv om de hadde opphevet forbudet mot reptiler. Selv en gjennomsnittlig sommernatt i Norge er for kald til at slanger klarer å formere seg. Vinterstid vil de ikke engang være varme nok til å kunne fordøye mat, og eventuelle frisatte slanger i Norge vil derfor dø ut raskt!
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Syden uten slanger
Men de er i stand til å bevege seg rundt før de formerer seg og det ønsker jeg ikke. Jeg vil ikke ha naboers pytonslanger på døra. At nabohunder stikker av og kommer til oss er greit nok, men slanger må holde seg unna. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden uten slangerJeg tenker at neste år blir det Lanzarote igjen. Vi har vekslet mellom GC og Lanzarote, men liker ikke utviklingen på GC
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syden uten slangerVi har reist relativt mye på ferie, men aldri sett slanger i utlandet.
|
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syden uten slangerVi har også vært på Aruba, og det var enorme iguaner ved bassenget, men de var helt harmløse. Vi matet dem med frukt, og de var spesielt glad i bananer.
|
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Det hadde jeg ALDRI gjort! Uansett hvor harmløse de hadde vært.
|
|
|
#10 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh!
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden uten slangerDet er giftigere slanger i Norge enn i Hellas, for å ta et eksempel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Syden uten slangerJeg har aldri bekymret meg for slanger noe sted i "Syden". Ikke blant anacondaer i Venezuela engang. Har ikke sett en eneste slange i Syd-europa eller på noen av kanariøyene. Hvis man ikke tør å gå ut i sin egen hage, ville jeg vurdert å a) prøve å bli kvitt slangeskrekken med profesjonell hjelp eller b) kjøpt meg blokkleilighet i 12 etasje.
|
![]() |
|
|