|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasistisk russekort
Selvsagt mener jeg ikke at de er dumme. Jeg trodde kanskje at det som ble trykket på et eller annet tidspunkt nødvendigvis måtte bli lest, og da mener jeg det ville vært rimelig idiotisk å ikke reagere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Sv: Rasistisk russekortJa, jeg mener de som leser den. Bestiller den, eller hvordan det foregår. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasistisk russekortJeg ville ringt eieren av russekortet jeg. Og sagt hva jeg mente. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Rasistisk russekortIngen sensur nei, men hadde min russ prøvd seg på et slikt stunt så hadde det blitt et helvete her hjemme.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rasistisk russekortJeg tror ingen andre enn bestiller leser igjennom, i dette tilfellet eleven selv. Men det er godt mulig leverandøren har ett eller annet i vedtektene om st det ikke skal være støtende eller noe sånt, for å frata seg skyld.
|
|
|
#6 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Rasistisk russekortTja, jeg velger å se på russekortene som et uttrykk for dette årskullets kultur og holdninger, det er vel ikke kortene i seg selv som er problemet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Sv: Rasistisk russekortMen de som fysisk lager russekortene ser det vel? Eller forgår akt så digitalt at eleven designer det selv og det bare trykkes automatisk? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg temmelig sikker på at det gjør. Det er ingen som setter opp sånne brett med en og en bokstav lenger.
|
|
|
#9 |
|
har tatt seg sammen
|
Det er slett ikke sikkert de trykkes i Norge.
|
|
|
#11 |
|
Dragedytteren
|
Det hadde vært interessant å se hvor grensen går for hva man kan trykke på russekort, juridisk sett.
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Rasistisk russekortDet er vel dessuten knappest noen hemmelighet at brorparten av russekortene havner hos små barn, det vil jo være fristende å tenke at det burde sette igang en diskusjon omkring innhold. En ting er blunte sex- eller alkoholytringer, men direkte rasistisk oppgulp burde ideelt sett rammes av selvsensuren. Jeg ville klaget til rektor ved den aktuelle skolen.
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Rasistisk russekortFinner ingen mailadresse til Borg vgs. Er jeg blind? Kun en facebookside. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
lettere utlada
|
borg.vgs@ostfoldfk.no
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasistisk russekortEr det denne? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
Sv: Rasistisk russekortTakk, tror jeg skal scanne og sende en mail.Skolen ligger ikke i mitt hjemfylke, så jeg kjenner ikke til den. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Rasistisk russekortJeg kan ikke se at skolen skal kunne reagere med noe i retning orden og adferd. Det er myndige mennesker dette, stort sett, og russefeiringen er ikke i skolens regi. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Sv: Rasistisk russekortDet er jo ganske dårlig pr for skolen, da. |
|