|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med robotstøvsuger
Kjenner en del som har (iRobot), og erfaringene er relativt gode. Man må ta fram den vanlige støvsugeren en gang i blant, men det blir også mindre som samler seg opp på steder der robotstøvsugeren ikke kommer til pga. støvet som ellers kommer midt på gulvet og "flytter seg" blir tatt.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerTakk for alle tips! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sikker? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerDa er min nye bestevenn bestilt! Endte på en Neato XV Signature Pro. Regner med å dra over med vanlig støvsuger før jeg setter den i gang første gang, så det grovste er borte. Så får den kjøre såpass ofte at det ikke blir enorme kaniner å fange. Håper den lever opp til forventningene! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerJeg kjøpte fra Komplett, den kommer på 3500 kr. Jeg satser på at den takler hår, for den har kommet veldig godt ut i tester. Det er en som koster 6-7000 kr (iRobot roomba 880) som er laget med spesialbørster som er bra i hårete hjem, men da snakker vi en prisklasse jeg ikke er interessert i å bevege meg i. Forsøker meg derfor med denne. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Klar
|
Ja, nei, den der ligner visst på Nils |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Den har fått best i test da, så regner med at det er ok. Kan nok hende at din Nils lider av softwaresykdom, så jeg tror du burde ta han til doktoren. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerDet som har skjedd med våre 2 robotstøvsugere var; nr.1 gikk i filler rett før garantien utløp og vi fikk ny. Den nye - altså nr.2 gikk i filler rett etter at garantien utløp og det kostet det samme å reparere som å kjøpe ny... Så nå er det back to basic for en stund. Ellers bare godord å si om de. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5 års reklamasjonsrett på slike produkter. Hva produsenten har av garanti er egentlig ikke relevant så lenge garantien ikke gir bedre vilkår enn bestemmelsene i Lov om forbrukerkjøp.
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerVi har hatt Samsung Naviboot (?) i nokre år, og den er babyen i huset. Ikkje alltid eg svingar han i gang, for han bråkar litt, og ja, ein må rydde golvet først. Men det er herlig å høyre den fornøgde murringa frå underetasjen medan eg kan konsentrere meg om andre ting...
|
|
|
#18 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerVi har 2 iRobot Roomba (støvsugerrobot) og 1 iRobot Scooba (gulvvaskerobot). Vi skiftet nylig ut den eldste, 7 år gamle Roombaen med en nyere modell, siden den uansett trengte ny batteripakke. Samtlige roboter brukes minst et par ganger i uka. Ja, roboten tar ikke den siste kvadratcm i enkelte hjørner, men langs veggene ellers er den flink - og den er veldig mye bedre til å få opp dritt fra tepper. Det bør imidlertid nevnes at vi er over gjennomsnittet nerdete gadgetfreaks her i huset, så her kjøpes kun møbler som er Roomba-vennlige - dvs. ingen lave møbler der den ikke kommer under. Vi har mange tepper, men ingen av dem er veldig langhårede. Null problem å komme seg opp på dem. Børstesystemet har blitt bedre med årene. Samme med støvoppsamleren. Vi må fortsatt rense ut hår et par ganger i måneden, men det går fort når en er vant til det.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med robotstøvsugerHar hatt det en gang.
|
![]() |
| Emneord |
| dårlig husmor, hat, latskap, robotstøvsuger, sjuske |
|
|