Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange barn er "mange barn"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 20:16   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange barn er "mange barn"?

Nå gikk jo jeg direkte fra ett til tre barn, og mens jeg ennå var barnløs syns jeg tre var mange - det samme syns jeg vel egentlig da jeg hadde ett også. Nå har jeg altså tre barn, og syns fortsatt tidvis at det er ganske mange.

Men stort sett føler jeg vel idag at både tre og fire er greie, passelige ungeflokker, mens det fra fem + begynner å bli mange.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:28   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet sannelig ikke. Kan ikke huske at jeg har brukt begrepet "mange" barn noen gang. Hvis en person har fire barn, ville jeg nok sagt antallet - ikke "mange".

Gammel 19-05-07, 20:35   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tre og av og til synes jeg at jeg har mange barn, men generelt synes jeg at man begynner å snakke om mange når det er seks stykker eller flere. Fire og fem barn er over snittet, men får fortsatt plass i en nogenlunde normal personbil. Det er først ved seks stykker at man må ha minibuss og er mange.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:13   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har tre, og jeg synes ikke det er mange selv om vi har gått fra "mannsoppdekning til soneforsvar".

Jeg synes kanskje 5-6 barn + er mange. Hva som er for mange er individuelt.

Gammel 20-05-07, 15:05   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sa ikke for mange, bare mange.

Viktig forskjell.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg teller barn på denne måten: Ein, to, mange.....

Jeg også

Gammel 20-05-07, 15:18   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid ønsket meg mange barn og da har jeg tenkt fire eller flere.
Hadde jeg kunnet velge helt selv, tror jeg kanskje jeg hadde stoppet med fire egenfødte og kanskje to, tre adopterte.

For mange barn er et ukjent begrep for meg, det kommer helt an på foreldrene.
Jeg føler nå at jeg har for få barn, men det er det visst politisk ukorrekt å si.

Gammel 19-05-07, 20:42   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom jo sprudlende hjem fra barsel denne gangen og erklærte at "Hadde jeg visst at det kunne gå så greit, skulle vi ha fått mange!"

Hvorpå Temmer'n så seg fortvilet rundt og sa:"Vi HAR mange!"

Han syns altså tre er mange, jeg syns flere enn fire er mange.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:44   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fem og flere er mange, uten at jeg tenker noe negativt om det.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:47   #9
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Det er ingen antall barn som er "for mange" i mine øyne. Alikevel må jeg si at jeg synes jeg har mange søsken. I noen sammehenger er det veldig mange, andre er det sånn at vi selv syntes vi var for få, på juleaften for eksempel...

Jeg har fler enn 10 søsken.

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:55   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Fem og flere er mange, uten at jeg tenker noe negativt om det.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:00   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Et mer enn hva jeg til enhver tid har er mange.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:06   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 3 barn og det er mange! Av og til altfor mange, av og til mange. Aller mest akkurat passe.

For meg er mange barn 6+. Selv om jeg personlig klarer meg godt med de 3 jeg har.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:14   #13
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Gammel 20-05-07, 10:58   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg spurte mannen om hva han syntes var mange. Han hadde idenisk svar som meg. Vi er visst veldig samkjørte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:49   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min svigermor har mange barn.

Flere enn fire er mange for meg, men det er fordi jeg er medlem av en søskenflokk på fire selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:51   #16
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Men for oss håper jeg egentlig at vi sier vi har mange nok med 2. i alle fall foreløpig.

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:51   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er mer enn 3-4 barn mange. Fra oppveksten er jeg veldig vant til barneflokker på 2 og 3, men det var sjelden med flere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:52   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns tre barn er mange, uten at jeg syns det er uvanlig. Fire barn og oppover syns jeg er litt uvanlig mange.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:00   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns fire barn er "mange". "For mange" syns jeg ikke det er noe som heter med mindre foreldrene ikke har kapasitet til å ta seg av de barna man har, og det vil jo i noen tilfeller innebærer at ett barn er for mye.

Mannen ønsker seg to, men er åpen for tre. Jeg heller nok mot to, fordi jeg syns det er viktig å føle at vi har nok overskudd til de barna vi har. Uansett er de som eventuelt skulle dukket opp velkomne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:22   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns 4 eller flere er mange. Da har man en stor familie, etter mitt syn. Vi har 3, og jeg observerer at mange syns vi har mange barn. En kommentar jeg ofte får er: Er alle de dine??

Jeg ser forøvrig av tråden at nesten ingen synes det antall barn de har selv er mange....

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.