Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til U-skole

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-14, 10:19   #21
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekk til U-skole

Jeg har kjøpt 35L til mine to - men de er begge over 1.70 høye, og det må man selvsagt ta med i beregningen. I utgangspunktet tenker jeg så stort som mulig som ungdommen kan ha ift høyden.

Gammel 04-07-14, 10:55   #22
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han er tynn og veldig lav.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 10:59   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Han er tynn og veldig lav.

Hvor lav da?

Jeg har lang jente, bare 9 år, men over 150. Hun har 30 liter beckmann. De er nøytrale og kan nok godt brukes til en u-skoleelev også.

Gammel 04-07-14, 11:04   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ikke sikker på høyden, men bruker str 158 i klær og det kan han gjøre en god stund til.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 11:39   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min skal ha sort PC-sekk, sier han, merke uviktig. Tenkte å se på litt forskjellig i København når jeg skal dit.

Gammel 04-07-14, 16:56   #26
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Eldste har lagt sin elsk på Beckmann. Så da blir det 30-32 liter? Jeg synes det høres lite ut. Hun er ca 155 cm lang.

Gammel 04-07-14, 17:05   #27
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har hatt hhv 30 og 32 liter til nå, og det er store sekker som de sikkert kunne brukt videre. De var bare blitt så slitt og stygge, så da fant jeg ut at overgang til ungdomsskolen var en god unnskyldning til å kjøpe nye.

Gammel 04-07-14, 18:44   #28
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hun har en Bergans xo 28 liter nå, og den er det egentlig ikke noe galt med. Så den kunne hun brukt videre. Men så frister designet til Beckmann, og jeg skjønner jo at hun vil ha ny sekk når hun bytter skole.

Men hva er forskjell på Beckmann Free 30 l, mot Beckmann sport 32 l? Og ligger de stort sett likt i pris rundt omkring?

Gammel 04-07-14, 20:22   #29
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det er like priser på beckmann overalt, sånn stort sett.

Gammel 04-07-14, 20:24   #30
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Hun har en Bergans xo 28 liter nå, og den er det egentlig ikke noe galt med. Så den kunne hun brukt videre. Men så frister designet til Beckmann, og jeg skjønner jo at hun vil ha ny sekk når hun bytter skole.

Men hva er forskjell på Beckmann Free 30 l, mot Beckmann sport 32 l? Og ligger de stort sett likt i pris rundt omkring?

De så jo ganske like ut i grunnen?

Gammel 04-07-14, 20:33   #31
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har tenkt oss ned til byen i morgen og skal se om vi finner sekk fra Napapijri. Spent på størrelsen og om vi finner et sted med utvalg.

Gammel 04-07-14, 20:58   #32
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De så jo ganske like ut i grunnen?

Jeg får ta henne med, prøve og se hvilke farger og slikt som faller i smak. Det er vel egentlig dette med farger som er viktigst. Nå har hun som sagt bare 50 meter til skolen, maks, så hun vil nok ikke slite særlig med bæringen til og fra skolen.

Gammel 04-07-14, 21:17   #33
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har tenkt oss ned til byen i morgen og skal se om vi finner sekk fra Napapijri. Spent på størrelsen og om vi finner et sted med utvalg.

Min niese fikk det til bursdagen nå. Tror de kjøpte den på Vinderen et sted.

Gammel 05-07-14, 20:13   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte til Napapijributikken på Aker Brygge i dag tidlig og de hadde igjen noen farger så vi dro ned til byen for å glane litt.
Eldstemann likte en som var mørk grå så han er nå strålende fornøyd med ny skolesekk og nye klær fra Carlings.

Gammel 05-07-14, 21:04   #35
millact

Standard

Sikker på at den er fin! Får vi se bilde?

Gammel 05-07-14, 22:20   #36
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg kjøpte ny sekk til minstemann nå da hun mente de andre ertet henne for den lilla bergansekken med hester hun fikk i 1 klasse . Vi kjøpe 30 liter street junior til jenta på 142 cm . Vi prøvde sport 32 liter men den var alt for stor . Storesøster brukte sin beckmann sekk gjennom alle årene på ungdomsskolen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 00:07   #37
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Ja, nå ble jeg enda mer usikker på om den sekken er stor nok...
Sekken han har brukt de siste 3 årene på barneskolen er en Bergans XO sekk, 28L og den har da vært rimelig stappfull mange ganger i uka....

Denne nye sekken er jo ganske mye mindre ser jeg. Usjda, men vi får se hvordan det går når han kommer igang med skolen..

Gammel 06-07-14, 16:50   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Den hadde vært for liten til mine elever.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 16:52   #39
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Den så liten ut, ja. Mer som en svipptursekk eller fin å ha til håndbaggasje på flyet.

Gammel 06-07-14, 17:20   #40
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Eldstemann har hatt besøk av to jenter fra klassen i dag og hun ene har brukt sånn Napapijrisekk siden jul og sa at det gikk helt fint ift plass.
Dessuten viser det seg at gutten min har gått med de aller fleste bøkene i sekken hele tiden, han har ikke pleid å ta ut noen så da regner jeg med at det går helt fint med plassen.

Han får bli flink til å følge med på timeplan og kun ta med de bøkene som skal brukes den dagen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.