Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forferdelig video på Facebook

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-14, 10:50   #21
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Dessuten tenker jeg at den barnevernsfilmen er litt mot sin hensikt. Man ser virkelig hvor proffe barnevern og politi er. I det saken eksalerer tar barnevernet barnet rolig ut av hendene til bestemor, og politiet bistår med å forsøke å roe ned hele familien. Det må være tøft i stå i en slik situasjon for begge parter.

Gammel 24-05-14, 10:54   #22
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns mange er veldig lite kritiske til hva de deler. For litt siden hadde en bekjent av meg delt en video av en hund som var angrepet av ulv. Hunden var i live, magen var revet opp og innvollene var synlige. Hunden var i voldsomme smerter, og dette var rett og slett fryktelig å se på. . Alt for å fremme motstanden mot ulv, liksom...

Takk for tips til hvordan skru av automatisk avspilling av filmer.

Gammel 24-05-14, 10:59   #23
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Gå på Innstillingar -> Videos og velg off på automatisk avspilling.

Jeg lærte det i går, etter å ha ufrivillig sett en video der et barn blir hentet av barnevernet.

Jeg finner det ikke?

Gammel 24-05-14, 11:06   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min aller ytterste krets, fjerne slektninger, folk jeg vokste opp med osv er det noen enklere sjeler som ser verden i svart-hvitt, stemmer FrP fordi noen de kjenner mener det lukter rart på Grønland eller følte seg utrygg på Stovner da det gikk en somalisk mann forbi, eller mener barnevernet stjeler barn og at litt juling ikke har skadet noen, at bilbelte er for feiginger og at staten ikke skal bestemme hva de skal gjøre. De baserer verdensbildet sitt på hear-say og synsing, faktafragmenter og generell skepsis til sentralmakt, overmakt og noen som vil bestemme over dem.

Noen av disse kunne vært troende til å dele en sånn video (jeg kan komme på noen som kunne ha laget en sånn video også), for å "bevise" at barnevernet stjeler barn. At mammaen ble så sint er et "bevis" på hennes sterke følelser og enorme kjærlighet og at sterke følelser og kjærlighet er nok i forhold til barna sine, at omsorgevne ikke er så viktig, for mange tror det er en "goes without saying". De fleste kommer ikke på at det går an å vanskjøtte, mishandle eller understimulere ungene sine. Alle som er uenige er fiender, og det er personlig, for hun kjennre det jo som et angrep på sin ære og person, da angriper hun andres ære og person tilbake, ikke sant? Og da skyr man ingen midler. Filmen "beviser" barnevernets grusomhet, fosterforeldrene jobber jo for barnevernet, så de er "medskyldige", fortell alle hva slags svin de er! Og kanskje vet ikke alle hvem som faktisk har vært med på å stjele ungen din og sverte deg som mor, fortell alle hvem de er!

Gammel 24-05-14, 11:56   #25
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forferdelig video på Facebook

Jeg har folk som Harriet snakker om litt fjernt uti kretsen min, og jeg blir like sjokkert hver gang de åpner munnen. Sukk.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 11:59   #26
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fa.... nå dukket den barnemishandlingsfilmen på veggen min. Og den slo seg på. Får ikke til å slå av automatisk film.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 12:10   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

BV- filmen er delt ut i begge "leire".

Men ja, det er trist og tragisk. Det finnes en gruppe på FB som heter Barnevernsgruppa - foreldre og besteforeldre i en skjønn forening, alle har blitt frastjålet barna sine, ungene er rett og slett kidnappet av BV, den norske stat og politiet. Alle er veldig forståelsesfulle og viser mengder av sympati.
Det verste er alle de velmenende "rådene" som strømmer inn... "Dette kan du ikke finne deg i, reis til fosterforeldrene og krev barnet ditt tilbake - de vet jo ikke hva slags smukk barnet liker engang!"

Sist redigert av Fløyel : 24-05-14 kl 12:21.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 12:31   #28
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det et kun en hos meg som har delt videoen, og la meg si det sånn...,der er det diverse issues. Men fytti altså. Grusomt. Jeg skal inn på innstillinger og fikse det slik at videoer ikke starter automatisk.

Gammel 24-05-14, 12:50   #29
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ei på lista mi som har delt den videoen og sagt at hun kjenner ikke familien det angår, men hun ser jo at dette er et overgrep, for på videoen er det veldig tydelig at det er ryddig og rent i hjemmet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 12:58   #30
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg finner det ikke?

Trykk først på den øverste pila, så på den nederste pila. Da finner du videos nederst i menyen på venstre side.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 13:03   #31
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Takk for tips, Input.
Jeg ble også overrumplet av videoen hovedinnlegget sikter til, jeg var heller ikke forberedt på å se den.

Gammel 24-05-14, 13:37   #32
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ei på lista mi som har delt den videoen og sagt at hun kjenner ikke familien det angår, men hun ser jo at dette er et overgrep, for på videoen er det veldig tydelig at det er ryddig og rent i hjemmet.

HÆ?

Gammel 24-05-14, 13:40   #33
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Trykk først på den øverste pila, så på den nederste pila. Da finner du videos nederst i menyen på venstre side.

Jeg ser ikke videos i innstillinger..?

Gammel 24-05-14, 13:42   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg ser ikke videos i innstillinger..?

Videoer står helt nederst i menyen til venstre når du har trykket på innstillinger. Gjør det hos meg i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 13:48   #35
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Videoer står helt nederst i menyen til venstre når du har trykket på innstillinger. Gjør det hos meg i alle fall.

Der står det "Dashboard for brukerstøtte" hos meg. På iPad vel å merke, har det noe å si?

Gammel 24-05-14, 15:30   #36
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Video kommer ikke opp hos meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 15:42   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På iPad tror jeg dette vil fungere:
Instillinger->Facebook->Instillinger->Autoavspilling->Av

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 20:17   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Takk for tipset - håper det funker, for jeg er pisselei av å få all mulig skit opp i trynet.

Har heldigvis ikke sett videoen HI refererer til, men har fått starta den fæle barnevernsvideoen ja, og syns det er totalt hårreisende både å filme og legge ut dette, og være med på å spre denne filmen. Man får ikke akkurat tillit til dømmekraften til denne moren.

Gammel 24-05-14, 20:37   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og - hurra, det funket å skru av automatisk videoavapilling på ipad på det viset.

Ei bekjent av meg i Australia hadde forøvrig denne oppfordringen på veggen sin her en dag:

Folks we are aware of a video circulating on social media depicting a form of child abuse. This is an old video. The offender has been convicted of the abuse and was sentenced to a term of imprisonment.

If you see this video in your newsfeed, do not share it and do not comment on it, as this will only serve to prolong the video's social media life.

If you see the video in your newsfeed, just delete it.

#AusFedPolice

Gammel 25-05-14, 01:19   #40
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tusen takk, dette har jeg lett etter lenge!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.