Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

El-sykkel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-14, 13:09   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg vil også ha elsykkel! Men den eneste jeg har funnet så langt som funker for meg (jeg kan ikke ha vanlig sete pga. bekkenløsninga) koster 50 000 + moms. Og det er "litt" uaktuelt. Jeg synes det er urettfeigt at den skal være så mye dyrere!

du kan bytte sete!! Det skal jeg gjøre når jeg kjøper sykkel, har sjekket at det er mulig.
Den her er forresten fin (som i pen å se på og har fått ok anmeldelser) hvis du skal ha sånn bysykkel, synes jeg, og den koster 12000… Setet kan også vinkles hvis man vil ha det litt annerledes

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:26   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner flere nå som skal få det mer eller mindre dekket via NAV, kunne det vært ett alternativ for deg Acsa?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:26   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Evt så er det mulig å bytte seter på sykler altså. *bill mrk jobber med folk som kjøper sete til 5000 for å få det 70 g lettere og sånn. *

Gammel 06-06-14, 14:35   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha "stolsete", det hjelper ikke med litt bredere/mykere, og da må sykkelen være annerledes utformet. Jeg hadde et veldig godt sete etter første svangerskap, men selv det er helt utelukket nå.

Sist jeg hørte med NAV om hjelpemidler hadde jeg feil diagnose, men det er jo sju år siden eller noe sånt, de endrer jo stadig regler.

Gammel 09-06-14, 15:35   #5
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har leid en el-sykkel i en uke. Skal hente den på fredag. Gleder meg til å teste ut. Har en del heftige oppoverbakke både til og fra jobb. Veldig spent på hvordan det vil føles med el-sykkel. Kanskje jeg kan bli en sykler jeg også.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 16:02   #6
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Får man fortsatt "trening" (altså, at man faktisk bidrar selv) på en slik sykkel? Jeg burde jo vite det, Storebror har jo trehjulssykkel med hjelpemotor, men jeg har liksom aldri tenkt over det.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 08:17   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Man må bidra selv for at motoren skal dra - hvis ikke hadde kjøretøyet vært definert som en moped. Hvor mye du vil bidra kan du velge - jeg har tre motorstyrker på min. Jeg kan slite i oppoverbakkene eller sykle lett. Du får mer trening enn i bil, men mindre enn på vanlig sykkel.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 08:23   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Man må bidra selv for at motoren skal dra - hvis ikke hadde kjøretøyet vært definert som en moped. Hvor mye du vil bidra kan du velge - jeg har tre motorstyrker på min. Jeg kan slite i oppoverbakkene eller sykle lett. Du får mer trening enn i bil, men mindre enn på vanlig sykkel.

Jeg har 5 motorinnstillinger på min, og vanlige gir i tillegg.

Hvis jeg setter motoren på full guffe og har det letteste giret på bruker jeg knapt energi på de verste oppoverbakkene.

Men jeg sykler ofte med motoren av eller nesten av også, og selv om "alle" sier at elsykkel er så mye tyngre enn vanlig sykkel når motoren er av, så er det helt fint for meg. Jeg er uansett ikke vant til de superlette racersyklene, men vanige bysykler, og forskjellen oppleves ikke vesentlig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 10:59   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

15 km på en time? Jeg har 15 km og bruker 35 -40 min både til og fra. Hvor stor er motoren?

Gammel 16-06-14, 11:31   #10
Sonar

Sonar sin avatar

Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg aner ikke hvor stor motoren er, men brukte ikke den hele tiden og tok det helt med ro. Ble forbi syklet av flere på veien kan man si, både med og uten el-motor

Brukte nok litt ekstra tid også da jeg ikke liker å sykle i bilveien. Måtte da gå av sykkelen et par ganger for å krysse vei, samt ta hensyn til gående. Jeg må prøve ut litt forskjellige veier tror jeg. Skal ta en annen vei hjem igjen idag.

(Og jeg kan jo bare innrømme det at selv med el-motor er formen helt elendig.)

Gammel 16-06-14, 11:47   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

OK, da forstår jeg litt mer.
Slilk jeg sykler, så er det med "turboen" på hele tiden. Men det er ikke alltid at den er inne, når jeg er over 25 km/t. så kobler den automatisk ut. Men jeg skrur den ikke aktivt av for det om.

Jeg sykler helst i bilvei da, om ikke det er en ordentlig god og brei sykkel/gangsti.

Gammel 16-06-14, 13:27   #12
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

dersom det blir el-sykkel på meg, så er målet å sykle 3 ganger i uken. Alle dager er urealistisk. Det ser jeg. Og selvsagt da vil jo målet være å få ned tiden. Formen må jo bli bedre etterhvert

Skal innrømme at jeg gruer meg litt til hjemover veien....kjenner det i bena og ryggen samt det er en del mer oppover hjem igjen. Skal levere den inn igjen på torsdag, så jeg må sykle minst en dag til før det. Men ikke hver dag. Da tror jeg ryggen sier takk for seg.

Gammel 16-06-14, 13:30   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

dersom det blir el-sykkel på meg, så er målet å sykle 3 ganger i uken. Alle dager er urealistisk. Det ser jeg. Og selvsagt da vil jo målet være å få ned tiden. Formen må jo bli bedre etterhvert

Skal innrømme at jeg gruer meg litt til hjemover veien....kjenner det i bena og ryggen samt det er en del mer oppover hjem igjen. Skal levere den inn igjen på torsdag, så jeg må sykle minst en dag til før det. Men ikke hver dag. Da tror jeg ryggen sier takk for seg.

Men ikke sant at det er trening!

Gammel 16-06-14, 18:08   #14
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Ja, det er trening!!! Kjente det godt i den siste bakken (ca 2 km oppover) men veldig deilig å komme hjem og vite at jeg har vært i aktivitet idag. Er litt frelst kjenner jeg.

Noe usikker på batterikapasiteten. Det har den fått minus på batterikapasiteten.

http://www.e-green.no/modeller/p-ser...2-hybrid-lady/

Det er denne jeg tester ut - Egreen P2.

Uansett er det mye penger og mannen må overbevises at dette ikke bare er et nytt innfall fra meg

Gammel 18-06-14, 08:37   #15
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Dag 2 med sykling til jobb er gjennomført, og tiden ble 50 min på ca 15 km Forbedring allerede dag 2. Det er igrunnen veldig fint lagt til rette for sykling hele veien. Det visste jeg ikke. En god opplevelse.

Jeg tror jeg er overbevist om jeg må ha en el-sykkel. Har lest masse om ulike sykler nå og har kommet frem til at den jeg låner ikke er den jeg skal ha. Skal sjekke ut 2 andre, den du har annemede og den siste m^2 la ut bilde av.
Det handler jo også om pris. Grunnen til at jeg skriver tror at jeg er overbevist, er at jeg er bittelitte redd dette er et nytt prosjekt som blir kortvarig

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.