Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 11:12   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge

Jeg synes at den jubileumsdrakten for Oslo er helt nydelig, og klart den peneste av de du vurdrerer

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:16   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg synes at den jubileumsdrakten for Oslo er helt nydelig, og klart den peneste av de du vurdrerer

Enig. (Også den mørke varianten av svenskedrakten.)

Gammel 21-05-07, 12:22   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jubileumsdrakten til Oslo var veldig fin! Den har jeg ikke sett før. Men jeg hadde nok valgt den svenske var jeg deg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 17:43   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå fått drakt/bunad i bursdagsgave fra mannen og nå har jeg søkt litt mer. Jeg har kommet frem til at jeg enten vil ha 1000-års jubileumsdrkten for Oslo, 100-års jubileumsdrkten for Norge (begge designe av Eva Lie) eller kanskje denne vakre 950-års jubileumsdrkten for Oslo som kom ut i 1950. Den var så vakker!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 20:35   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Oj, den var jammen fin den siste der.
Innimellom blir jeg litt "lei meg" for at jeg fikk bunad allerede til konfirmasjonen, ikke passer den lengre og ikke har jeg hjerte til å gjøre noe med den annet enn å beholde den i familien og se om noen vokser inn i den.

Men det går an å ønske seg ny en dag, og da skal jeg jammen huske på den siste her. Hvem syr den 950-års jubileumsdrakten da?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 20:50   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

kanskje denne vakre 950-års jubileumsdrkten for Oslo som kom ut i 1950. Den var så vakker!

Fin drakt, men se hvilke sko hun har valgt til!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 20:53   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå fått drakt/bunad i bursdagsgave fra mannen og nå har jeg søkt litt mer. Jeg har kommet frem til at jeg enten vil ha 1000-års jubileumsdrkten for Oslo, 100-års jubileumsdrkten for Norge (begge designe av Eva Lie) eller kanskje denne vakre 950-års jubileumsdrkten for Oslo som kom ut i 1950. Den var så vakker!

Denne ser jo ut som en beltestakk. Men flott var den.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 11:42   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det her må jo være en beltestakk? Ikke jubileumsdrakt?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 11:57   #9
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ser siden ligger på Pelen? Fulgte du med iHønnis bunadstråd for noen år siden?
Just sayin...

Dessuten er den til forveksling lik beltestakk ja ! Fine!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 12:01   #10
konsulenten
Passiv

Standard

"Problemet" med drakten fra Sverige som du viste i det første innlegget ditt er jo at den har ikke liv. Den skal sitte etter over brystet, men med vidde i livet. Sånn:

Å knyte et forkle stramt rundt livet eller bruke belte ødelegger hele fasongen, jeg synes det er dumt at drakten er designet sånn. Men det får man jo ikke gjort noe med. Er det "feil" å bruke den uten forkle?

Forkleet burde vært utformet som under, da hadde ikke fasongen blitt sabotert:

Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 12:41   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

"Problemet" med drakten fra Sverige som du viste i det første innlegget ditt er jo at den har ikke liv.

ja,der har du et godt poeng, jeg må ha noe som går inn under puppene eller i midjen, alt annet ser ut som en sekk på meg og jeg mistrives.

Hønnis tråd fulgte jeg ganske godt med på, men den drakten googlet jeg bare bilde av, jeg må sjekke! Samme sted?

Gammel 18-05-13, 12:01   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ser siden den "oslo drakta fra 1950" ligger på Pelen? Fulgte du med iHønnis bunadstråd for noen år siden?
Just sayin...

Her er en beltestakk :

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:12   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Den nederste, er det jubileumsdarkten, var utrolig flott
Nydelige farger, likte best den med mye blått i

De svenske draktene var det noe rart i livet med?
Livet var altfor høy i forhold til hvor man knyter beltet, og da virker den "bomsete"

Gammel 21-05-07, 11:18   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

De svenske draktene var det noe rart i livet med?
Livet var altfor høy i forhold til hvor man knyter beltet, og da virker den "bomsete"

Ja, det er akkurat det jeg syns også!

Gammel 21-05-07, 11:27   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jubileumsdrakten er flott!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:29   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jubileumsdrakten er min klare favoritt av de du viser fram her. Kjempefin!

Gammel 21-05-07, 11:13   #17
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns så absolutt den svenske er kjempefin. Jeg syns ikke Oslodrakten er noe spesiell fin.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:52   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Den svenske

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:29   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vaklet mellom disse to:

Hvis jeg hadde vært svensk, altså. Hvis ikke, hadde valget vært klart.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:48   #20
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Denne syntes jeg var veldig flott Pelen, og jeg kan lett forestille meg at du ville kledd den veldig godt. Du hadde vært veldig vakker i den!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.