|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"
Litt usikker på hva du mener med "annen form"? Hvis du mener at overvekt hos barn har andre årsaker enn overvekt hos voksne, så var det akkurat det jeg prøvde å si? Mitt poeng er at overvekt er et generelt problem i befolkningen (den såkalte "fedme-epedimien". Kjenner virkelig at jeg ikke er helt fan av det ordet, men ...) og at denne forklaringen derfor neppe kan forklare totaliteten. (Kan sikkert være forklaringen for enkeltpersoner, for all del)
Det er jo relevant i den forstand at man ikke direkte kan sammenligne mennesker slik at "slankehistoriene" man leser om aldri vil være gyldige for alle lesere. (som jeg tror var poenget til niobe)
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
En av grunnen til jeg ikke er fan er vel at jeg tydeligvis ikke kan skrive det.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Ja, poenget var at vekt i tall uten annen kontekst er nokså lite relevant. For meg hadde det ikke vært spesielt bort i natten å slanke meg fra 65 til 58 kg, mens det antagelig ville vært det for noen som er 15 cm høyere.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Jeg tror fettskrekken fra tidlig 80-tall har skylda, så ja, slankinga har skylda på en måte. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Skam ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Hvis det er det jeg skrev du sikter til, så beklaget jeg det jeg skrev om knelange bukser litt senere, i tilfelle noen tok det ille opp. Jeg har full forståelse for at folk kan ha mange grunner til å ikke ville gå med bare lår. Jeg skrev heller ikke at "man" heller bør bruke langbukser, jeg skrev at JEG heller ville brukt langbukser, |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Jeg tror nok det er ganske vanlig (og også bra, og evolusjonært!) og bry seg om hva andre gjør/synes/mener/tenker. For alle sosiale dyr er det å lære av andre veldig viktig. Siste surikaten på haugen er ikke en fritenker, men spist av en gribb for å si det slik.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Da er nok trikset å skille mellom områder der andres handlinger/meninger/tanker er relevant for overlevelse, og områder man fremdeles kan gi blaffen.
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Ja, det er klart at det er det som er trikset, men det kommer med trening og ikke intuitivt. Det er ikke mange årene (rent utviklingsmessig) at vi har hatt informasjon om masse mennesker som ikke er relevante for oss direkte.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 27-06-14 kl 18:43. Årsak: byttet ut tallet 10 med mange - kom akkurat på hvor dårlig jeg er på avstandsbedømming ... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Akkurat slike ting må man virkelig bare blåse i, Floksa. Jeg har ingen gjennomsnittskropp, så det som har "rett" lengde, vidde og hva-har-du, passer mest sannsynlig veldig dårlig på meg. Jeg har lært å kle meg etter faktiske forhold, så får mote være mote og meninger være meninger.
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Ja, jeg er ikke den som vansligvis bryr meg så mye.
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Jeg kjenner meg veldig igjen. Bare her fra FP så har jeg lært at følgende er teit/stygt/harry:
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Til lags åt alle kan ingen gjera;
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Fordi ETT menneske syns knelange shorts er stygt, Floksa? Virkelig?
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes det er brukt som et eksempel, og jeg synes argumentasjonen er høyst relevant. Jeg blir også litt lei av å lese på FP hvor feil klærne mine er. For vi er fryktelig flinke til å snakke ned hverandres klesstil.
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Jeg er helt enig. Jeg husker fortsatt en tråd hvor en bruker spurte om buksene på bildet kunne brukes, og det var ikke måte på hvordan den stilen ble sablet ned. Og dette var en buksetype jeg trivdes i, så jeg fikk meg et lite støkk.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Der må jeg si at jeg bare tenker at "åja, noen like det og ikke det".
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"Men det er liksom ikke snakk om "det er ikke helt min stil". Det er "lite flatterende", "harry", "kjærring", osv.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, i tillegg til at det er en del som ikke liker det samme som meg, så er det også noe som er uhøflige. Kjipt, men sånt som man må regne med på et forum med ganske mange tusen brukere?
|
![]() |
|
|