|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidobles
Veldig enig i dette |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg er enig med polyanna.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJa til gratis p-piller til alle som vil ha.
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesEg tenker og at eingangsutbetalingar på ei årslønn til folk utan jobb, er galskap, ja. For å få ned aborttala, må ein jobbe med prevensjonsbruk, ikkje gi folk incentiv til å behalde barn dei elles ikkje ville behalde.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesKanina: Jeg er også veldig for å gjøre det mindre skrekkinngytende for unge mennesker å starte familie, og tror med fordel man kan se på ordningene for studenter og de som akkurat er ferdige med studier. Men ikke for de helt utenfor arbeidslivet.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesEn eller annen ordning der man ble regnet som student en viss tid etter studiene når det gjaldt det med graviditet burde være overkommelig.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg fikk barn som student og kjenner folk som er studenter som har barn, og ja, det var trangt, men det var absolutt ikke fælt. Jeg synes det er dumt at det fremstilles som om det å studere, jobbe, finne mann, bygge/kjøpe hus og SÅ få barn er det eneste gyldige rekkefølgen.
|
|
|
#8 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJa, mkj, det var det, og der syntes jeg han hadde et poeng. Jeg synes ikke flere sekstenåringer bør få barn, men tjuetoåringer kan gjerne få flere for min del. Sjøl var jeg 28, helt nyutdanna og hadde hatt lyst på barn lenge, men det var ikke gjennomførbart så lenge både mannen og jeg studerte.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 02-07-14 kl 12:03. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesMen det var det jo egentlig, Matilda. Du fulgte bare regelen om "det går jo ikke". Det går faktisk helt greit, men man må være litt mer forsiktig med pengene. Til gjengjeld har man tid og fleksibilitet og blir en bedre og mer strukturert student.
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Det er jeg jo enig i. Men det fokuseres så voldsomt på billige eller gratis p-piller og jeg synes at kondomer er vel så viktige, om ikke viktigere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg synes ikke man bør tidoble engangsstønaden, altså, men den burde kunne økes til 150000 uten at det burde føles som mer attraktivt enn å begynne å jobbe. De som tenker "150.000, det er jammen mye penger, og vi skal jo ha barn en gang uansett, så hvorfor ikke?" er jo uansett en helt annen kategori enn de som tenker "150.000 per unge, skavvise, 10 unger det blir jo en og en halv MILL!! Olaf!! Jeg kaster pillene!! Nåååååå! $$$$$$$!!!!"
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Vi bodde hos svigers i to år. Det gikk ikke greit.
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg hadde nok fremdeles vært barnløs om vi hadde bodd hos svigers, ja.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg synes tidobling er for mye. Jeg ser liksom for meg at unge og usikre jenter kan presses av evt barnefar til å beholde barnet også, om det betyr 400 000 kr i utbetaling.
|
|
|
#16 |
|
Dig for victory!
|
Ja, jeg har hatt 20 % omsorgspermisjon de siste åra, og lander da på en del under 400k brutto. Mannens årslønn er ikke så mye større enn hva jeg hadde fått i full stilling, og vi har jo god råd - det blir for sprøtt om man bare skal få ei årslønn sånn uten videre. Nok til å klare seg, ja, men ikke nok til å være hjemme med barnet et helt år med mye bedre økonomi enn man ellers ville ha hatt. Og jeg veit om opptil flere som nok hadde fått en unge mer enn de ellers hadde tenkt, bare for å få de pengene. :kynisk:
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesJeg foretrekker at de som ikke vil, kan eller evner å ta imot et barn på forsvarlig måte tar abort. Jeg tror ikke det er særlig lurt å tilby over snittlønn til de unge uten jobb.
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Enkelt og greit! - jeg er helt enig altså.
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Kynisk, men sant |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidoblesOg videre tenker jeg at det blir helt feil å legge til rette for å få barn dersom man er i en situasjon der man ikke kan forsørge seg selv. |
|
|
|
![]() |
|
|