|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagJeg ville aldri gamblet på 60 min, men det er greit å vite at vi har litt å gå på om det skjer noe uforutsett. Vi skal fly med Norwegian.
![]() |
#22 |
Trøtt
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagJeg kjørte den strekningen kl 15 i dag. Jeg brukte 40 minutter til Gardermoen uten trafikk. Var litt tiltetning av biler ved avkjøringen til Lørenskog, og tilsvarende ved Lillestrømn-ish.
![]() |
#24 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagDu rekker nok antagelig å komme deg forbi Skedsmokorset før det verste starter. Jeg kjører fra Lørenskog på ettermiddagen, og det står ofte tett frem til etter Skedsmokorset. Så tetter det seg litt igjen mellom Frogner og Kløfta. Det er definitivt verst rundt 16.00.
![]() |
#25 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagTil opplysning så kan du sjekke inn på automaten for reise til USA. Vi gjorde det i går da vi dro til Oakland med Norwegian.
![]() |
#26 |
En som trener
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagRikshospitalet? Da ville jeg tatt flybussen fra Gaustad. Og dratt fra jobb senest 15:00. Og jeg beregner sjelden altfor god tid. Det kan være MYYYYE kø ut av Oslo på fredager, selv på sommeren. På onsdag landet jeg på Gardermoen rundt kl 1530 og kjørte hjem til Oslo. Køen sto ut av byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagProblemet med bil er uforutsette ting. Og da STÅR man der. Jeg ville valgt tog. Taxi til Oslo S, og så svosj, ut på 20 minutter.
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag
Sa hun, som om toget aldri står.
![]() |
#29 |
Prettiest mess ever seen
|
Sa hun, som om toget aldri står.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagMen om flytoget står så er jo halve flyet forsinket, så da skal det litt mer til før de drar uten deg...
![]() |
#32 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagHvis flytoget står, så står kanskje også NSB, og da kan flyet gjerne finne på å gå uten deg. Det har skjedd meg, det var langvarig stans ved Kløfta, men ingen nåde. Likevel foretrekker jeg tog til Gardermoen fredager.
![]() |
#33 |
bits and pieces
|
Flyet drar nok uten deg ja. Flyet venter kanskje hvis det er en gruppe som kommer med en connecting flight som er forsinket.
![]() |
![]() |
#34 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagHvorfor startet jeg denne tråden? Nå er det like før jeg må ringe meg syk fredag og reise opp rett etter frokost!
![]() |
#35 |
Klar
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagHusk at USA-fly går fra aller lengst inne på utland, etter en ny passjekk. Eller, det vet jeg ikke, men alle fly til utenfor Schengen som jeg har tatt, har gått derifra. Jeg ville ikke hatt mindre enn 2 timer fra ankomst Gardemoen til flyet går. De starter gjerne boarding 45 min før avgang på store fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagJeg tror nok det holder lenge med kl. 15. Jeg ville ikke reist noe tidligere enn det selv. Hadde det vært utenom fellesferien, hadde jeg nok lagt inn ekstra tid, men jeg er ikke like pessimistisk som de andre her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagMin erfaring er at kollektivfeltene ikke er der hvor trafikken tetter seg mest, så jeg føler ikke jeg har noe å hente tidsmessig. Bussen går fra jobben 15.07 og skal da være på OSL 16.05, føler meg veldig sikker på at det lønner seg å kjøre. (Har sjåfør.)
![]() |
#39 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagJeg tror du rekker flyet selv om du drar 1530, men jeg hadde aldri gamblet på det. Forrige uke var det litt mindre trafikk enn vanlig, men det merker man best motsatt vei på morgenen. Hjemover har det faktisk vært en del kø. Regner med en del mindre trafikk neste uke, da enda flere har ferie. Men det er turister på veiene også. Og som sagt, noe kan skje.
![]() |
#40 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddagUSA flyene går fra gate 50 og oppover ja, du må igjennom ekstra passkontroll. Og der sitter det 2 personer....
![]() |
|
|