|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Fordommer …
Å beklager. Jeg visste ikke at forumene og trådene her inne var strengt adskilte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordommer …Jeg har noen fordommer men som jeg prøver å jobbe aktivt med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fordommer …Jeg har jobbet i souvenirforretning, og en gang blamerte meg ved å henvende meg til en person på det språket jeg "antok" h*n snakket. Veldig flaut å måtte ro seg ut av situasjonen.
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fordommer …Jeg er skrekkelig fordomsfull, er jeg redd. Det har vært veldig nyttig for meg å innrømme det for meg selv. Det hjelper i hvert fall litt.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fordommer....
Takk!
![]() |
#28 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fordommer …Ja, jeg er mer fordomsfull en jeg ønsker å være.
![]() |
#30 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Dette handler vel ikke om å være mest mulig perfekt, men om å bevare skriftsspråket vårt og gjøre seg best mulig forstått (og bli tatt mer på alvor).
![]() |
#31 |
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Fordommer anser jeg som noe negativt og jeg synes det er viktig å skille mellom fordommer og noe som kanskje kan kalles forventninger. Fordommer er når man har en negativ og dømmende forventning til noe eller noen, noe annet er det når man ut ifra erfaring er usikker på noe i forhold til den samme. Jeg synes ikke vi trenger å være så raske til å fordømme oss selv eller andre bare fordi vi tenker eller lurer på noe i forhold til andre mennesker.
![]() |
#32 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordommer …Jeg har selv gått på den blemme å henvende meg til en ukjent på jobben på engelsk, da får jeg påfølgende svar på kav trøndersk "Æ kjiæmm fra Meeelhus æ". Litt flaut, men jeg vil ikke kalle meg fordomsfull av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Fordommer …Jeg legger ikke skjul på at jeg har fordommer mot mye. Noen av dem blir bekreftet så ofte at jeg snart tror at de er sannheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Etylbarbital
![]() Sv: Fordommer …Mannen synes at jeg er plagsomt fordomsfri, men jeg mine fordommer som alle andre. Min største fordom så langt var mot jordmødre, men etter et langt opphold på barsel forsvant den. *poff*
![]() |
#35 |
søt
![]() Sv: Fordommer …Jeg prøver å ikke være fordomsfull, men det er viktig å skille mellom det å ha fordommer og det å ha (negative) forventninger. Dessuten har jeg ingen problemer med å akseptere mennesker "sånn de er", men jeg vet at også jeg vil trenge litt "tilvenning" i visse tilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ser lyst på livet
|
Kan signere første del av dette innlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Fordommer …Er det å dømme folk etter førteinntrykket det samme som å ha fordommer?
![]() |
#39 |
Leser
|
![]() Sv: Fordommer …Jeg har selvfølgelig en masse fordommer. Signerer Tinetoff fullt og helt på det hun skriver. Som mennesker er vi nødt til å kunne klassifisere det vi opplever på en rask måte og da er fordommene gode å ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
frakoblet
|
Her kan jeg sette min signatur, føler jeg.
![]() |
|
|