Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor vanskelig er det å klippe hund selv?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-14, 13:20   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å klippe hund selv?

Det er akkurat samme med portugiserne, men de har ikke så krøllete pels (noen er ganske krøllete), men de er mer "labbetuss"-aktige vanligvis, og ja, det vokser til det klippes. Hvis du ser de digre fluffye labbene på hundene her så er det jo helt logisk at de drar med seg mer gruff inn enn de gjør når de er kortklipte:

Vi passet en nå i sommer, som hadde vært hos frisør (og hun hadde klippet av haledusken da, det skal man ikke) men her er den mest praktiske lengden for minst mulig jobb med pelsen spør du meg:

Sist redigert av GydaG : 12-07-14 kl 13:27.
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 21:02   #22
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klipper storpuddelen min selv. Med børsting (for å unngå floker etter bad), bad, føn (bruker blåse), barbering av poter/snute og klipp på kropp bruker jeg ca. 2,5-3 timer. Men det skal sies at jeg er ganske nøye. Og hun hater å barbere snute og poter.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 21:10   #23
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jg bruker ca en time på å klippe vår bichon frisee

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 21:34   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte heller ikke noe i nærheten av fem timer på å klippe Amerikansk Cocker med kun saks, jeg hadde ikke maskin. Det er en ganske omstendelig klipp, ansikt, hals og øvre del av ørene skal klippes kort, nakke og rygg skal klippes ganske kort med tynnesaks, og så skal det være litt lang lugg, og langt, men fasongklipt "skjørt" og tilsvarende på ørene. Kort klipp med maskin over hele burde gå ganske radig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.