|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Nå begynner jo vår i første klasse, så da har det selvsgt blitt mye nytt. Ved de framtidige skolestartene ser jeg ikke for meg at vi kjøper mer enn det som er nødvendig. Våre får alltid en del nye klær i løpet av sommerferien, og de kommer selvsagt til å få ny skolesekk, pennal, tursekk, blyanter o.l. ettersom det trengs, men jeg tviler på at vi erstatter fine og brukbare ting bare fordi det skal være nytt til skolestart.
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper ikke så mye ellers i året lengre.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Nei, ikke noe handling til skolestart her med mindre det trengs. Det gjør det forsåvidt ofte, da. Nye gymsko, nye skrivesaker osv. Eldste har gjerne kjøpt en del nytt gjennom sommeren og framstår gjerne som litt ny. Mellomste som er skolestarter har fått penal også får de sekk fra kommunen her.
|
|
|
#5 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Handle til skolestart?Ja, pleier å handle litt til skolestart. Benytter meg av Ark sitt 50%-tilbud på fargeblyanter, viskelær osv slik at de får litt påfyll til pennalene sine. I år har jeg også handlet skolestartantrekk på salget hos PoP (klær som de begge trengte). I tillegg fikk den kommende andreklassingen ny sekk, da førsteklassesekken (som de får gratis før skolestart) er helt herpa. Ikke et klips igjen som fungerer. Håper han har tenkt å behandle den nye sekken sin litt bedre ...
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Handle til skolestart?Har kjøpt litt nytt bokbind og merkelapper, og et nytt viskelær og et par småting til pennalet, har han vel også fått velge, men det har ikke vært mye. Han har fremdeles fargeblyantene han fikk for 3 år siden. Nye klær får han ikke, kun hvis han trenger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper ikke noe som ikke er nødvendig, det vil stort sett si at vi greier oss med en rull gråpapir. Vi har lavt forbruk resten av året også da.
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg kjøper bokbind og merkelapper, og dessuten ser jeg over pennalet og fyller opp med ting som mangler der. De får ofte nye klær på tiden rundt skolestart, siden det gjerne er på tid å handle klær for høsten da, men ikke "nytt første skoledagsantrekk". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Handle til skolestart?
Gjør sånn cirka det samme som Teo. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg ser over før skolestart og kjøper det som trengs. Det innebærer som regel nye blyanter, viskelær, kanskje en ny linjal og nye farger. Klær kjøpes hvis det trengs. Bare 1. skoledag i 1. klasse har dedikerte skoleklær. Og det holdt vel bare for eldstemann når jeg tenker meg om, toern spadde jeg frem noe i skapet til.
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg gjør som deg, emm. Jeg synes det er hyggelig å markere at det er stas med oppstart av nytt skoleår ved at de får et plagg eller to som er nye (plagg jeg likevel ville kjøpt inn - som en ny collegejakke eller pen kort-/langermet t-skjorte). Bokbind, merkelapper og noe nytt til pennalet er forbrukssaker som det også er fornuftig å kjøpe inn. Sekk og pennal får de nytt av når det trengs, enten pga av størrelse eller slitasje.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper inn det som er nødvendig. I år er det skolesekker, bokbind og sko. Ser også om det er noe annet utstyr de trenger. Vi kjøper ofte klær i løpet av sommeren, så de har alltids noe forholdsvis nytt å velge. Jeg er opptatt av forventningene til skolestart og bruker en del tid på det. Jeg synes egentlig ikke vi trenger kjøpe så mye for å komme i skolestart-modus.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Handle til skolestart?Ja, det synes jeg er stas. Har ikke pleid å handle nye klær, men akkurat nå er klesskapet til eldste et sørgelig kapittel? Så hun skal sortere, prøve og rydde i alle klærne, så lage liste over hva hun trenger. Hos oss blir det hull i absolutt alle tights,så nå i geværet har hun rett og slett ingen brukanes klær.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Handle til skolestart?Når jeg tenker meg om har eldste kjøpt seg nytt pennal for egne penger, fordi hun fant et hun syntes var så fint.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Handle til skolestart?Jeg kjøper bokbind og sånt. Men ikke noe annet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Handle til skolestart?Jeg pleier å kjøpe nye klær til skolestart (ikke nødvendigvis et komplett antrekk, men noen nye plagg). I år, som i fjor, var vi heldige og fant kule klær til halv pris på Guess. Nytt pennal/skolesekk kjøpes ved behov og slett ikke hvert år. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Vi pleier alltid å ha en handletur hvor vi kjøper inn noen nye skrivesaker, bokbind og merkelapper. Det er en tradisjon som jeg synes det er viktig å holde på, for å glede seg til skolestart. Ellers kjøper vi det som trengs. I fjor trengte han ny sekk, i år trenger han ny matboks. Farmor pleier alltid å kjøpe nye klær til skolestarten. Ikke akkurat som første skoledagsklær, mest for å ha et nytt høst-antrekk. Men det blir brukt første skoledag.
|
|
|
#19 |
|
Audacious
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg er i en familie hvor ungene er fjerde generasjon med en velutviklet rekvisitafetisj, så det må bli litt nytt av sånt når anledningen byr seg.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper ikke inn nye skolesaker hvis det ikke trengs. I år har snart femteklassingen kjøpt seg Pingles skoledagbok da. Men jeg ser over om vi har alt av nødvendige klær til skole og barnehage: regntøy, støvler, innesko, gymsko osv.
|
![]() |
|
|