Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Øya ut av boligstrøk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 11:51   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

For hvis man leser hva beboerne faktisk klager på så er det ikke så mye festivalen i seg selv, men at byggearbeidene foregår fra tidlig om morgenen til sent på kvelden i ganske lang tid i forkant.

Det er vel fordi de ikke har opplevd selve festivalen ennå, men bare opprigg. Jeg regner med at Øya må forholde seg til vanlige regler for byggestøy, og i Oslo hender det jo svært ofte at det skjer byggearbeider i gatene midt på natten flere dager på rad, og da får man slett ikke vite om det halvannet år i forveien.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Varer festivalen i 4 dager eller halvannen uke? Det er jo også en ikke helt ubetydelig forskjell synes jeg. Og hvor sent det holder på. Får man sove om natta mens det pågår eller ikke?

Festivalen varer fra onsdag til lørdag, og siste band går av kl 23. Første går på i 14-tiden, også er det sikkert litt soundcheck før det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:53   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Om det er bråk to uker i strekk kan jeg forstå at det blir plagsomt. (Hvor mye støy er riggingen? )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:54   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg hadde blitt sprø, og hata festivalen dypt og intenst.

Jeg også. Hadde jeg fått gratisbilletter, ville jeg solgt dem og brukt pengene til å rømme byen.

Gammel 06-08-14, 11:54   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men rigger de hele døgnet da, eller er det bare i arbeidstiden?

Da starter visstnok i sekstiden på morgenen og holder det gående ganske sent. Hadde jeg vært Tøyenbeboer og hatt ferie er det mulig jeg ville vært litt grinete av å bli forstyrret i så lange tidsstrekk.

Gammel 06-08-14, 11:56   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner jo at en festival har en litt annen status mhp bråk enn veiarbeid som oppleves som langt mer nødvendig. Så rigging midt på natten i et boligområde skjønner jeg veldig godt at folk blir sure på.

Gammel 06-08-14, 11:56   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men rigger de hele døgnet da, eller er det bare i arbeidstiden?

Det er curfew kl. 23, men jeg har skjønt at det flere dager har blitt utført arbeid (forhåpentligvis ikke stål mot stål) etter det også. Og det synes jeg ikke er OK.

Jeg er, som sagt, veldig enig i at bor man midt i byen så er det slikt man må regne med, men Øya har gjort en slett jobb ifht. kompensasjon og goodwillskaping. Det er en arroganse i det hele som ikke er spesielt sjarmerende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:57   #27
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel fordi de ikke har opplevd selve festivalen ennå, men bare opprigg. Jeg regner med at Øya må forholde seg til vanlige regler for byggestøy, og i Oslo hender det jo svært ofte at det skjer byggearbeider i gatene midt på natten flere dager på rad, og da får man slett ikke vite om det halvannet år i forveien.

En beboer som ble intervjuet av NRK sa at selve festivalen skulle nok gå greit, det var mest riggingen som foregikk fra tidlig til sent hun reagerte på. Noe sier meg at hun er et b-menneske som foretrekker å få sove litt lenger enn til klokka seks på morgenen.

Og så er det også et problem med at man aldri kan informere nok i slike saker, for det er alltid noen som ikke får det med seg eller ikke får med seg hele essensen. Og man kan lage informasjons- og kommunikasjonsplaner og -tiltak til man blir blå i ansiktet, men informasjonsbehovet er som et sort hull som aldri fylles. Så mens festivalarrangøren sikkert mener at de har informert godt og rikelig og tidlig nok så er det nok ikke slik at de på andre siden føler det sånn.

Gammel 06-08-14, 11:58   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da starter visstnok i sekstiden på morgenen og holder det gående ganske sent. Hadde jeg vært Tøyenbeboer og hatt ferie er det mulig jeg ville vært litt grinete av å bli forstyrret i så lange tidsstrekk.

Ja, det skjønner jeg at folk blir sure over, men igjen: anleggsarbeid er jo ikke akkurat noe nytt og uhørt i tettbygde strøk, så jeg synes jo det skal være lov likevel. (De bygger en tunnel gjennom sentrale deler av Trondheim for tiden, og det har de gjort i årevis, til sammenligning. Men folk blir jo sure, de gjør jo det, og med god grunn, så klart.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:59   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Ja, det skjønner jeg at folk blir sure over, men igjen: anleggsarbeid er jo ikke akkurat noe nytt og uhørt i tettbygde strøk, så jeg synes jo det skal være lov likevel. (De bygger en tunnell gjennom sentrale deler av Trondheim for tiden, og det har de gjort i årevis, til sammenligning. Men folk blir jo sure, de gjør jo det, og med god grunn, så klart.)

Jeg er enig med deg i at det at folk blir sure ikke nødvendigvis er en god grunn til å ikke gjøre slike ting. Men når situasjonen er som den er så tror jeg at arrangøren kunne gjort mer i forhold til å begrense "skaden" og irritasjonen ved å være litt mer ydmyke og kanskje forsøke å smøre med et festivalpass eller to.

Gammel 06-08-14, 12:00   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg i at det at folk blir sure ikke nødvendigvis er en god grunn til å ikke gjøre slike ting. Men når situasjonen er som den er så tror jeg at arrangøren kunne gjort mer i forhold til å begrense "skaden" og irritasjonen ved å være litt mer ydmyke og kanskje forsøke å smøre med et festivalpass eller to.

Definitivt, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:01   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det skjønner jeg at folk blir sure over, men igjen: anleggsarbeid er jo ikke akkurat noe nytt og uhørt i tettbygde strøk, så jeg synes jo det skal være lov likevel. (De bygger en tunnel gjennom sentrale deler av Trondheim for tiden, og det har de gjort i årevis, til sammenligning. Men folk blir jo sure, de gjør jo det, og med god grunn, så klart.)

Det er på et vis forskjell på nødvendig veiarbeid som kommer alle til gode og et vanvittig bråk døgnet rundt en lang periode for 4 dagers moro man kanskje ikke er interessert i engang. Det kreves litt goodwillskaping her. Det er ikke sikkert informasjon hjelper engang, jeg blir ikke mindre sur av å få høre halvannet år i forveien at de kommer til å bråke døgnet rundt og umuliggjøre søvn og hygge på terrassen. Det eneste som hjelper er faktisk å begrense arbeidet til tider på døgnet man ikke forsøker å sove.

Gammel 06-08-14, 12:01   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En beboer som ble intervjuet av NRK sa at selve festivalen skulle nok gå greit, det var mest riggingen som foregikk fra tidlig til sent hun reagerte på. Noe sier meg at hun er et b-menneske som foretrekker å få sove litt lenger enn til klokka seks på morgenen.

Og så er det også et problem med at man aldri kan informere nok i slike saker, for det er alltid noen som ikke får det med seg eller ikke får med seg hele essensen. Og man kan lage informasjons- og kommunikasjonsplaner og -tiltak til man blir blå i ansiktet, men informasjonsbehovet er som et sort hull som aldri fylles. Så mens festivalarrangøren sikkert mener at de har informert godt og rikelig og tidlig nok så er det nok ikke slik at de på andre siden føler det sånn.

Ah, hadde ikke fått med meg NRK-intervjuet. Man blir sprø av anleggsarbeid, og jeg har både klaget og skjelt ut arbeidere som har startet for tidlig. Jeg syns Øya har et spesielt ansvar for å holde seg innen tidene siden det de holder på meg ikke er strengt tatt nødvendig.

Samtidig så syns jeg det er veldig bra at Tøyen tas i bruk, og blir åpnet for folk som ikke nødvendigvis drar dit så ofte ellers. Tøyen har et stor behov for å ikke bare være bortgjemt, men bli en levende bydel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:17   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg hadde blitt sprø, og hata festivalen dypt og intenst.
Men så har jeg ikke bosatt meg midt i byen heller.

Om man flytter langt ut på bygda er det ingen garantier for å slippe sånt da heller. Festivaler popper jo opp både her og der.

Jeg hadde nok ikke vært overvettes begeistret for fjorten dager bråk fra en slik festival dersom jeg ikke følte at festivalen var så viktig at det balanserte ubehaget.
Det er kanskje der de kunne gjort en bedre jobb? Altså pr på hvorfor denne festivalen er viktig for nettopp Tøyen. Har folk på Tøyen en sterk nok Tøyen-identitet til at man klarer å selge det? Må man bruke andre midler for å skape goodwill?

Kanskje slikt er lettere å selge på bygda enn i byen? Det kan jo bli ufattelig mye bråk og styr på festivaler ute på landet også, og da gjerne kombinert med camping og mye ekstra trafikk. Er det lettere å holde ut dette dersom man ser at bygda/hjemplassen får igjen mye for å arrangere?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:21   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at det er irriterende, og det vil vel trolig være snakk om 14 dagers bråk hvert år. Jeg tror festivalen hadde gjort lurt i å kompensere de som bor aller nærmest med billetter. Ikke at det hjelper på støyen, men man føler da at man får noe tilbake.

Gammel 06-08-14, 12:33   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt delt tror jeg. I utgangspunktet syns jeg man må finne seg i det, men ser det er litt kjipt om man har små barn, som jo ikke er lette å legge på lyse sommerkvelder i utgangspunktet. Hvis gratisbilletter kan hjelpe på holdningen til festivalen er det jo fint, men det hjelper jo ikke med å legge ungene. Rigging blir noe annet, det skjønner jeg at man blir grinete av - det må jo gå an å holde de mest bråkete tingene til mellom 8 og 8, f.eks.

Jeg derimot hadde blitt strålende fornøyd hvis noen ville lage festival på jordet utenfor huset mitt. Fint med litt fest. Men det er jo sånne ting man bare sier når man bor sånn at de som bråker mest er fuglene. Jeg syns det er stas når naboen har fjortisfest med høy musikk også. Jeg bor i et overkant stille strøk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:37   #36
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg bodd på Tøyen, hadde jeg rigget meg til på terrassen (om jeg hadde) med tapas, rosévin og kikkert til festivalen var over. Jeg hadde ikke blitt sur, og synes man må regne med litt lyd om man bor midt i en ikke så liten by. Og så elsker jeg Tøyen bittelitt, og synes slike evenementer bare bidrar positivt til området.

Men nå bor jeg "på landet", da, så hva vet vel jeg om hva som kan forventes og tolereres i så måte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:38   #37
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

I "gamledager" bodde jeg på Gamle Kirkeplass i Drammen, der konsertene under elvefestivalen ble holdt. Da fikk vi tilbud om billetter til danskebåten.
Det var bedre å være hjemme og høre på konsertene, for å si det sånn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:39   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor mange bor det der, da? Det er, hva, 16000 festivalpass? Hvor mange skal man dele ut gratis?

Jeg har full forståelse for at det er plagsomt. Jeg har jo selv konsert fra russebusser hver natt i en måned hvert år.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:41   #39
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Da fikk vi tilbud om billetter til danskebåten.
Det var bedre å være hjemme og høre på konsertene, for å si det sånn.

Vi var på "konsert" på danskebåten i sommer, med lugar like under Svenn Mysing och Bøklingarna.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:41   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De nærmeste blokkene som har balkonger mot området, det er ikke SÅ himla mange. Området er digert, endagspass hadde vært lett overkommerlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.