|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøk
Det er vel fordi de ikke har opplevd selve festivalen ennå, men bare opprigg. Jeg regner med at Øya må forholde seg til vanlige regler for byggestøy, og i Oslo hender det jo svært ofte at det skjer byggearbeider i gatene midt på natten flere dager på rad, og da får man slett ikke vite om det halvannet år i forveien.
Festivalen varer fra onsdag til lørdag, og siste band går av kl 23. Første går på i 14-tiden, også er det sikkert litt soundcheck før det.
![]() |
#23 |
intro
|
Jeg også. Hadde jeg fått gratisbilletter, ville jeg solgt dem og brukt pengene til å rømme byen.
![]() |
![]() |
#24 |
Hertuginne
|
Da starter visstnok i sekstiden på morgenen og holder det gående ganske sent. Hadde jeg vært Tøyenbeboer og hatt ferie er det mulig jeg ville vært litt grinete av å bli forstyrret i så lange tidsstrekk.
![]() |
#25 |
maler
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg skjønner jo at en festival har en litt annen status mhp bråk enn veiarbeid som oppleves som langt mer nødvendig. Så rigging midt på natten i et boligområde skjønner jeg veldig godt at folk blir sure på.
![]() |
#26 |
|
Det er curfew kl. 23, men jeg har skjønt at det flere dager har blitt utført arbeid (forhåpentligvis ikke stål mot stål) etter det også. Og det synes jeg ikke er OK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hertuginne
|
En beboer som ble intervjuet av NRK sa at selve festivalen skulle nok gå greit, det var mest riggingen som foregikk fra tidlig til sent hun reagerte på. Noe sier meg at hun er et b-menneske som foretrekker å få sove litt lenger enn til klokka seks på morgenen.
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
Ja, det skjønner jeg at folk blir sure over, men igjen: anleggsarbeid er jo ikke akkurat noe nytt og uhørt i tettbygde strøk, så jeg synes jo det skal være lov likevel. (De bygger en tunnel gjennom sentrale deler av Trondheim for tiden, og det har de gjort i årevis, til sammenligning. Men folk blir jo sure, de gjør jo det, og med god grunn, så klart.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hertuginne
|
Jeg er enig med deg i at det at folk blir sure ikke nødvendigvis er en god grunn til å ikke gjøre slike ting. Men når situasjonen er som den er så tror jeg at arrangøren kunne gjort mer i forhold til å begrense "skaden" og irritasjonen ved å være litt mer ydmyke og kanskje forsøke å smøre med et festivalpass eller to.
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
Definitivt, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
maler
|
Det er på et vis forskjell på nødvendig veiarbeid som kommer alle til gode og et vanvittig bråk døgnet rundt en lang periode for 4 dagers moro man kanskje ikke er interessert i engang. Det kreves litt goodwillskaping her. Det er ikke sikkert informasjon hjelper engang, jeg blir ikke mindre sur av å få høre halvannet år i forveien at de kommer til å bråke døgnet rundt og umuliggjøre søvn og hygge på terrassen. Det eneste som hjelper er faktisk å begrense arbeidet til tider på døgnet man ikke forsøker å sove.
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
Ah, hadde ikke fått med meg NRK-intervjuet. Man blir sprø av anleggsarbeid, og jeg har både klaget og skjelt ut arbeidere som har startet for tidlig. Jeg syns Øya har et spesielt ansvar for å holde seg innen tidene siden det de holder på meg ikke er strengt tatt nødvendig.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Om man flytter langt ut på bygda er det ingen garantier for å slippe sånt da heller. Festivaler popper jo opp både her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg skjønner godt at det er irriterende, og det vil vel trolig være snakk om 14 dagers bråk hvert år. Jeg tror festivalen hadde gjort lurt i å kompensere de som bor aller nærmest med billetter. Ikke at det hjelper på støyen, men man føler da at man får noe tilbake.
![]() |
![]() |
#35 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg er litt delt tror jeg. I utgangspunktet syns jeg man må finne seg i det, men ser det er litt kjipt om man har små barn, som jo ikke er lette å legge på lyse sommerkvelder i utgangspunktet. Hvis gratisbilletter kan hjelpe på holdningen til festivalen er det jo fint, men det hjelper jo ikke med å legge ungene. Rigging blir noe annet, det skjønner jeg at man blir grinete av - det må jo gå an å holde de mest bråkete tingene til mellom 8 og 8, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkHadde jeg bodd på Tøyen, hadde jeg rigget meg til på terrassen (om jeg hadde) med tapas, rosévin og kikkert til festivalen var over. Jeg hadde ikke blitt sur, og synes man må regne med litt lyd om man bor midt i en ikke så liten by. Og så elsker jeg Tøyen bittelitt, og synes slike evenementer bare bidrar positivt til området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkI "gamledager" bodde jeg på Gamle Kirkeplass i Drammen, der konsertene under elvefestivalen ble holdt. Da fikk vi tilbud om billetter til danskebåten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkMen hvor mange bor det der, da? Det er, hva, 16000 festivalpass? Hvor mange skal man dele ut gratis?
![]() |
#39 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Vi var på "konsert" på danskebåten i sommer, med lugar like under Svenn Mysing och Bøklingarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|