|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundHundeeier har anmeldt bonden. Jeg skjønner hvorfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundDet er en innrømmelse av at hunden ikke angrep, men påstanden om at hunden jaget sau står så vidt jeg ser ved lag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Bonde skjøt hund
Bonden oppdaget visst et omkommet lam dagen etter hendelsen og klandrer hundeeieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Bonde skjøt hundDet finnes ingen unnskyldning for å skyte hunden. Når det er sagt, jeg kan forstå at det kan rakne litt for folk som er avhengig av at folk overholder båndtvang når jeg ser hvor utrolig mange hundeeiere som regelrett driter i alt som heter båndtvang. Jeg tror aldri jeg har snakket med en hundeeier som ikke mener at at akkurat h*n har en god grunn for å la sin hund gå løs på visse steder og tider på tross av båndtvang. Det gjør meg sint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundMen du har ikke lov å skyte en hund utenom nødverge. Og man skal prøve å kalle på hunden først for å få den under kontroll.
![]() |
#27 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg synes hendelsen er helt forferdelig trist for hunden og hundeeier. Skyte en 13 mnd gammel gjeterhund, nei han har ikke lov til å gjøre dette uten å bevise at hunden var en klar trussel og fare for sauene osv osv. Jeg er også hundeeier.
![]() |
#28 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det lurte jeg også på. Blod på bakken kanskje?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
maler
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundForsøke å kalle på og roe ned en hund under angrep vet jeg ikke helt om jeg hadde turt selv om det høres fint ut. Her var det vel ikke angrep, så hundeeier var langt over streken. Men jeg fatter ikke at båndtvang ser ut til å være fremmedord på b for mange. Det er veldig mange som slipper hundene, også utenfor det de har oversikt over, og som mener at det må være helt innenfor.
![]() |
#30 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg synes forøvrig det hadde vært på sin plass i avisartikkelen med et kritisk spørsmål ang. dette med båndtvang til hundeeier. Selv omjeg som sagt synes bonden har gått for langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
maler
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg synes jo det var sjarmerende med "dette er en gjeterhund og de tar ikke sau, det burde bonden ha sett". Det kan godt være det stemmer, men det er liksom ikke bare å slippe løs fremmede gjeterhunder heller.
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bonde skjøt hundHan er visst ikke bonde heller, hevder andre bønder på Sola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
I lenken til artikkelen i Rogalands avis står det litt mer om bondens versjon med tanke på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg har ingen personlig erfaring, men jeg har hørt fra folk som har klaget på hundehold at det kan være svært vanskelig å komme noen vei. Det dreier seg da om tilfeller der hundene er til sjenanse for folk eller andre dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Det aner jeg ikke. Men mannen leste noe om andre bønder som var sure fordi han kalte seg bonde, så noe må de ha vært irritert over, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
can-jur
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundHelt ærlig. Dersom man velger å ha hunden sin løs på annenmanns grunn, der det endatil går dyr på beite. Da er det ikke veldig syndt på hundeeier.
![]() |
![]() |
#40 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bonde skjøt hundJøss, Floksa. Var det siste der en trussel? |
![]() |
![]() |
![]() |
|