Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi maler videre, hva med stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 19:51   #21
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi maler videre, hva med stua?

Ascott.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (492,7 KB, 27 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 20:42   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for flere gode tips! Greit å ha et utgangspunkt til vi kommer i malebutikken.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fascinert av pynten på stuebordet ditt!

Sofabordet eller spisebordet?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 20:49   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har Morgendis i stuen, og samme Isundagrå Karlstadsofa.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 20:51   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Tusen takk for flere gode tips! Greit å ha et utgangspunkt til vi kommer i malebutikken.

Sofabordet eller spisebordet?

Sofabordet!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 20:53   #25
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også male stuen og jeg henger her for tips.

Egentlig tror jeg at jeg henger litt overalt.

Gammel 08-08-14, 20:57   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke de fargene det linkes til her, men malte med tomines hjem sanddyne på soverommet, den er fin. Du kan Google den.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 21:03   #27
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun....-pa-detaljene/
Her er tips om hvilke farger som funker til de forskjellige hvitfargene.

Hvit lin ser kjempefin og greige ut på fargekartet, men svigermor har nylig malt kjøkkenet med den, og den ser rett og slett blågrå ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 09:44   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Refleksjon er fin, men den er visst ikke noe fin til bomull, så det går nok ikke.

Vi har Refleksjon i stua, og den krever virkelig helhvite lister. Det så vi veldig tydelig det året fra vi malte veggen til vi fikk malt listene. Jeg vil fraråde denne fargen hvis man ikke skal ha helt hvite lister, men har man det, er det en virkelig nydelig gråfarge. (Før vi malte listene så listene gule ut og veggen gulhvit ....)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 16:39   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun....-pa-detaljene/
Her er tips om hvilke farger som funker til de forskjellige hvitfargene.

Hvit lin ser kjempefin og greige ut på fargekartet, men svigermor har nylig malt kjøkkenet med den, og den ser rett og slett blågrå ut.

Hos meg er han ikkje blågrå. Eg har han som fondvegg saman med refleksjon.

Gammel 09-08-14, 20:27   #30
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hos meg er han ikkje blågrå. Eg har han som fondvegg saman med refleksjon.

Den er ikke blågrå her heller. Vi har malt med hvit lin i stua, med Matrix på tv-veggen.
Vi er kjempefornøyde.

(Kokos: Var det deg jeg så i butikken i dag? Mener det var deg og snuppa, men så ser jeg så dårlig for tiden at jeg har slutta å si hei før jeg blir hilst på. Jeg har hilst hjertelig på flere fremmede den siste tiden. / )

Gammel 09-08-14, 23:12   #31
amanas

amanas sin avatar

amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi har fargen delikat i stuen og jeg liker den kjempe godt.

Gammel 09-08-14, 23:29   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Den er ikke blågrå her heller. Vi har malt med hvit lin i stua, med Matrix på tv-veggen.
Vi er kjempefornøyde.

(Kokos: Var det deg jeg så i butikken i dag? Mener det var deg og snuppa, men så ser jeg så dårlig for tiden at jeg har slutta å si hei før jeg blir hilst på. Jeg har hilst hjertelig på flere fremmede den siste tiden. / )

Ja, jeg lurte fælt og sa hei i kassa, men fikk ikke noe respons så da tenkte jeg at jeg hadde blingsa.

Synes hvit lin ser veldig fin ut, så må uansett teste den ut.

minibolle mai 2012
Gammel 09-08-14, 23:32   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått flere gode tips og testet noen i fargevelgeren til Jotun. Skal sjekke ut Kalk, Tidløs, Hvit lin, Siv, Tudor og Ascott.

Jeg henger også i tråden på jakt etter mye av det samme som deg. Lys, dus farge som varmer rommene og som fungerer med andre farger og fargebytter. Vi skal male stue, ganger,trappeganger og muligens også loftsstue. Her er imidlertid ikke listene helhvite, og ikke vil vi male dem heller. Jeg skjønner at det er en risiko for at de ser gule ut om vi maler i gråtoner? Er det noen gråtoner som ikke har den effekten?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 00:02   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg henger også i tråden på jakt etter mye av det samme som deg. Lys, dus farge som varmer rommene og som fungerer med andre farger og fargebytter. Vi skal male stue, ganger,trappeganger og muligens også loftsstue. Her er imidlertid ikke listene helhvite, og ikke vil vi male dem heller. Jeg skjønner at det er en risiko for at de ser gule ut om vi maler i gråtoner? Er det noen gråtoner som ikke har den effekten?

Det er fine råd i bloggen som det linkes til over, blant annet:

Sitat:

Til deg som liker tradisjonelle gråtoner:
Våre mest populære gråtoner er farger som 1024 Tidløs, 1391 Lys Antikkgrå, 1973 Antikkgrå, 553 Ascott, 1032 Grå Harmoni, 1877 Valmuefrø og 1462 Grå Skifer, alle gråtoner med en dråpe gult i. Dette gjør fargene varmere i tonen. Disse gråtonene vil altså ikke bli blålige eller lilla på veggen, slik som enkelte opplever med de såkalte nøytrale gråtonene. Disse gulaktige gråfargene er derfor ekstra flotte til gulaktige hvite toner som 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. 1624 Letthet er den hviteste og minst gule av de tre nevnt her.

Gammel 10-08-14, 00:45   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Takk Teofelia. Jeg må ha dette inn med teskje. Når det er en dråpe gult i gråfargen - får det da ting i nærheten til å se gule ut eller ikke?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 07:03   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Takk Teofelia. Jeg må ha dette inn med teskje. Når det er en dråpe gult i gråfargen - får det da ting i nærheten til å se gule ut eller ikke?

Nei, disse gråfargene vil få lister i Bomull til å se hvite ut.

Gammel 10-08-14, 09:30   #37
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi valgte lys antikkgrå og tidløs.
På bildet her er tidløs mot hvitt tak og dør/lister i bomull. Lys antikkgrå er bare en nyanse mørkere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (272,8 KB, 32 visninger)
Gammel 10-08-14, 09:35   #38
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Lys antikkgrå

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (379,4 KB, 35 visninger)
Gammel 10-08-14, 09:35   #39
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ascott.

Det var en flott farge!

Gammel 10-08-14, 10:58   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk for bilder og flere innspill. Jeg ser at lys antikkgrå nok er passe mørk, men jeg lurer på om jeg synes at den blir for grå. hmmm.. blir mange prøvebokser dette.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.