|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?En helg i Sverige med venner. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært ti dager i Spania. To dager i Denia, og resten av tiden i Alicante. Deilige dager i solen.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Har vært en snau uke i Danmark, 24 grader i sjøen, 32 på land. Resten av ferien ble tilbrakt hjemme på Sørlandet med like flott vær og varme. Vi har badet mange, mange ganger hver eneste dag, besøkt venner med hytter ved sjøen og båt og kost oss enormt.
|
|
|
#24 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Jeg har hatt tidenes ferie, og det selv om vi har vært masse hjemme. Dvs vi har bodd på stranden (27 grader i vannet på det meste) og ellers vært mye sammen med venner. Utover det har vi gått i Jotunheimen og vært en tur i dyreparken i Kristiansand.
|
|
|
#26 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Ferien er stort sett tilbragt på Helgelandskysten med svaberg, strand, bading, små og store fjellturer, god mat, god vin, horisontalen under solen, lese bøker og nyte livet.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?
Hvilket regn?
|
|
|
#29 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært på road trip i California, Arizona og Nevada. Start i San Francisco, deretter Napa Valley med vingårdsbesøk, så tur nedover Highway 1 (langs kysten) med stopp i Carmel og Santa Barbara, før vi var fire dager i Hollywood, Los Angeles. Deretter dro vi til San Diego, videre til Phoenix og så til Flagstaff via Sedona. Grand Canyon og til slutt Las Vegas. Vi var borte i tre og en halv uke. En fantastisk tur!
|
|
|
#30 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Ungane starta med 2 veker i huset til pappaen i Tyrkia mens eg jobba. Dei kom heim og vi dro til Ebeltoft med heile svigerfamilien min. Været var ikkje all verda og dermed blei det ei veke med allslags dyreparkar og fornøyelsesparkar. Deretter var vi seks i København i fire dagar i leid leilighet gjennom Airbnb. Leiligheta var fantastisk og det var så deilig å berre vere oss nokre dagar. Einaste eg angra på var at vi hadde lova opplegg med Tivoli og Zoo. Vi hadde hatt godt av å ha dei dagane uten opplegg. Konklusjonen var en aktiv (og dyr!!) ferie som ungane elska men som mor syns var litt over the top.
|
|
|
|
#31 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi hadde to uker hver, mannen og jeg ...dvs. mannen hadde ikke ferie, men tok det rolig og hadde barna litt med på jobb, de fikk være alene en times tid and so on. Så hadde jeg ferie i to uker. Første uken brukte vi på å pusse opp en god del, ordne barnerommene, var hjemme og hadde bare barn som kom og gikk ila. dagen, lekte med venner. Andre uken var jeg og barna først 2-3 dager på hytten til noen venner, før vi var hjemme et par dager og videre jeg og eldste dro en helg på hyttetur med noen andre venner og jevngammel klassekompis. Hentet kattungen gjorde vi også. Fin hjemmeferie som sådan, nydelig vær og masse kos selv om det har vært mye på farten og ikke så mye "beina på bordet". Hatt en dag i Kongeparken også, og ellers levd veldig på impuls. Fint det.
|
|
|
#32 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har ikke vært så mye på farten.
|
|
|
|
#33 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Kidsa var to uker hos svigers i England, så tre dager på hytta med foreldrene mine. Jeg jobbet, men det var jaggu nesten ferie likevel. :alene hjemme: Så var hele familien to og en halv uke i Florida, langst vestkysten fra Clearwater til Florida keys. Super ferie! Så var ungene en tur på hytta igjen, mens vi ommøblerte stua. Nå har jeg vært på jobb i en uke, og nesten glemt at det har vært ferie. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?En uke på leid hytte i Risør, en uke på familiestedet i Lofoten med et vennepar og en uke hjemme der vi dro noen dager på hytta i Østfold hos foreldrene mine. Mange turer til badevann etc. Mye flott vær. Drar en uke til Kypros med svigers og svogers i september.
|
|
|
#35 |
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Hatt min beste ferie i voksen alder. <3 Kristiansand og Dyrepark, Mikkelpark i Hardanger, Danmark, Legoland og sol. Konsert og festival, strandliv og sol hjemme.
|
|
|
|
#36 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi hadde en fin ferie, dog noe preget av sykdom
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?3 dager i Legoland
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært på road trip i California. Startet i San Francisco, deretter Lake Tahoe og besøk i nasjonalparken Yosemite. Kjørte så til Monterrey og nedover Highway 1 til Santa Barbara før turen gikk videre til Los Angeles. Vi bodde 4 dager i Anaheim før vi flyttet oss til kysten mellom LA og San Diego. Leide en leilighet på stranden siste uka. Vi var borte over 3 uker. Hadde en fin tur
|
|
|
#39 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Nenne og Bean, er det mulig å si noe om hvor mye penger dere kan ha brukt på en sånn 3ukers tur?
|
|
|
|
#40 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva har du gjort i sommerferien?
Jeg vil anslå at det har gått med ca. 35.000 på tre og en halv uke. Da var vi en hel dag i Universal Studios (ca. 500 kroner pr. person) og så var far og sønner i Legoland, noe som var dyrere enn i Danmark for eksempel. Ca. 550 kroner pr. person kostet det. I disse pengene (altså totalen) er også litt handling av typen t-skjorter fra diverse steder.
|
![]() |
|
|