Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jordskjelv og vulkan, Island - ei side å kikke på

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 12:03   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordskjelv og vulkan, Island - ei side å kikke på

Nå er det observert lavafontener på opptil 60 meter etter det nye utbuddet i natt. Fascinerende bilder av en lang brennende sprekk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 14:12   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ah, det er her jeg skal være! Kopierer inn teksten fra den andre tråden jeg startet, som like gjerne kan slettes eller bare glemmes.

Jeg er helt betatt. At jorden åpner seg er noe av det mest utrolige jeg kan tenke meg, og det har den gjort rett nord for Bárðarbunga. Har funnet noen fantastiske bilder fra dette pågående vulkanutbrudd i Holuhraun-området nord for Vatnajökul. Jeg var i området for 6 år siden og kjenner draget nå - dette skulle jeg gitt mye for å få oppleve.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 15:19   #23
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bildene er heilt utrulige! Eg er litt skuffa over at det ikkje skjedde da eg var der i sommar. Vi var jo ikkje i nærheten (berre spesielt interesserte med digre bilar kjem seg inn i dette området), men vi kryssa jo over lenger nord, og kunne sjå inn i denne steinørkenen som er her. Eit fantastisk land! Eg får nesten gåsehud berre ved tanken på Island

Gammel 31-08-14, 15:33   #24
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er video

http://www.ruv.is/frett/nytt-eldgos-...s-60-m-strokar

Gammel 31-08-14, 15:46   #25
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Bildene er heilt utrulige! Eg er litt skuffa over at det ikkje skjedde da eg var der i sommar. Vi var jo ikkje i nærheten (berre spesielt interesserte med digre bilar kjem seg inn i dette området), men vi kryssa jo over lenger nord, og kunne sjå inn i denne steinørkenen som er her. Eit fantastisk land! Eg får nesten gåsehud berre ved tanken på Island

Jeg var i nærheten der, som sagt, for 6 år siden. Vi kjørte inn og overnattet på camping et stykke nord for Askjakrateret (ved Herðubreið), og dagen etter kjørte vi til Askja og gikk inn til sjøen i krateret. Også badet vi i Viti, det lille krateret med skummetmelk-hvitt vann rett ved siden av. Viti betyr visst ikke "hvit", men "helvete". Vi brant oss på føttene hvis vi tråkket feil nedi der, og kom borti de varme oppkommene.

Jeg får også gåsehud ved tanken på landet. Jeg kjenner at jeg virkelig lengter dit. Jeg har vært der en gang senere, da i Reykjavik med utflukt til Thorsmörk og Seljavellir. Men ingenting slo den første turen med Landcruiser og lavvo. Jeg bare dit igjen.

Gammel 01-09-14, 10:54   #26
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Videoen på denne siden er fin: http://grapevine.is/news/2014/09/01/...r-an-eruption/

Gammel 01-09-14, 11:10   #27
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

åååh, kult!! Tenk så varmt det er der!

Gammel 09-09-14, 18:40   #28
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Og videoen på denne siden, da. Så vakkert!

Gammel 19-09-14, 19:42   #29
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Selv om det har roet seg litt nå, har det kommet enorme mengder med lava og det dekker et stort område. I dag har det vært en bildeserie hvor de har lagt lavaen over Reykjavik området og over Manhattan for å vise omfanget!

http://www.mbl.is/frettir/innlent/20...d_mosfellsbae/

Bra dette er i nomansland og ikke utenfor Reykjavik...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.