Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor finner jeg bukser med litt vidde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-14, 11:20   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg bukser med litt vidde?

Vi har denne i forskjellige varianter, det er linaktig, ikke jeans eller joggebukse. Det har fungert fint, men mulig 128 er største størrelse?

Varianter av denne har vært vinneren både for min smale gutt og min litt kraftigere jente. Jeg blir også forbannet både av lave, trange, sexy jeans og "generous fit" for 6-7-8-årige jenter.

Denne har vi også kjøpt, den er veldig tynn i stoffet, men superbehagelig. Den finnes i flere farger og i over 128.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 11:29   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster nekter å gå med bukser, for hun synes de blir ubehagelige uansett. Vi har en i veldig tynt jeansstoff, som er baggy med strikk i livet, kjøpt på Cubus. Den godtar hun. Ellers så går hun i tights og skjørt, vi fant en helt super tights på Cubus, den er litt tykkere i stoffet enn sommertightsene. Sort, med turkis øverst i livet. Jeg kommer ikke til å insistere på bukser før hun selv gjør det.

Gammel 06-09-14, 12:20   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Neida, hun trenger jo ikke vite det, for meg blir det prinsipp. Har mye mer lyst til å kjøpe bukser et sted hvor de vet at også barn kommer i forskjellige fasonger og lager forskjellige modeller, ikke bare slimfit og generous.

Det syns jeg er en veldig snodig konklusjon. Er ikke det at HM har bukser både i skinny, super skinny og generous et tydelig tegn på at de er obs på akkurat dette. Min yngste er undervektig, og jeg er veldig takknemlig for at HM lager bukser som passer henne, samtidig som de også lager bukser som passer søsteren, som ligger på eller litt over snittet i sine buksestørrelser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 12:30   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jenta vår var veldig tynn da hun var yngre, og det var overhodet ikke slik at vi vasset i utvalg. Super skinny kunne gå, men opp til ca str 134 syntes jeg de aller fleste buksene var tilpasset mer normale unger. (Med forbehold om at dette er 5-6-7 år siden)

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 13:07   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke så rart at de fleste bukser er i normalstørrelse. Det er jo det som passer flertallet, men det er jo synd hvis det er direkte vanskelig å finne bukser til de som er størte eller mindre enn flertallet.

Gammel 06-09-14, 13:24   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo ikke så rart at de fleste bukser er i normalstørrelse. Det er jo det som passer flertallet, men det er jo synd hvis det er direkte vanskelig å finne bukser til de som er størte eller mindre enn flertallet.

Ja, jeg synes ikke det er rart. Det er jo lettere som voksen også, å være gjennomsnittelig, selv om vi har mer valg mht bredde. Men i slike diskusjoner synes jeg ofte tonen blir litt a la "huff, er det meningen at alle barn skal være radmagre?!" Og jeg synes ikke det er tilfelle, jenta vår var aldri syk eller mager, men slank/tynn, og i alle fall for noen år siden var det ikke slik at de fleste klærne passet den fasongen.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 13:33   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg innbiller meg at det har blitt litt bedre, Bokormen. Minsta har ikke mange modeller å velge mellom, men nok til at hun selv er godt fornøyd.

Gammel 06-09-14, 13:50   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg reagerer på, er ikke at det finnes smale modeller. Det er at de "kule" jentebuksene er så utrolig mye smalere i hofter og lår, og så lave i livet at halve rumpesprekken vises. De er jo ikke spesielt smale i livet, tvert i mot.

Jeg har vist forskjellen på en jentebukse og guttebukse i 110 her en gang før; den var sikkert 5 cm lavere fra skritt til linning.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 14:33   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puddingen elsker en myk jeans fra Lindex som er ultrastretchy. Slim fit står det, men hun er langt fra slim - likevel går det bra. Og den er IKKE lav i livet eller rumpa.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 22:37   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Puddingen elsker en myk jeans fra Lindex som er ultrastretchy. Slim fit står det, men hun er langt fra slim - likevel går det bra. Og den er IKKE lav i livet eller rumpa.

Hva heter den, vet du det? Høres ut som noe vi kunne trenge.

Vi har endel fra Gap, men de er i ferd med å bli utslitt og i minste laget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.