Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer i snitt bruker du foran tven per dag?
0 7 5,65%
0-1 60 48,39%
1-3 40 32,26%
3-5 10 8,06%
5-7 1 0,81%
7-9 0 0%
9-11 0 0%
Waay to much.... 6 4,84%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-14, 19:29   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.701
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det Robyn sa. En vinterkveld kan eg sitte fleire timar om eg er inne i en serie. Frå mai til august ser eg omtrent ingenting og tven er omtrent ikkje på.

Og samme her. Men akkurat nå pendler jeg, og ser en del film (serier) da.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 19:34   #22
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Netflix en time hver dag mens jeg trener

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 19:35   #23
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

1-3 tipper jeg.
Den ene timen mens jeg sitter barnerømmesovevakt er jeg glad for å ha netflix på ipaden, og så pleier jeg og mannen å sette på en episode av div ting vi kikker halvhjertet på mens vi diller med wordfeud ol eller strikketøy eller andre småting.
Sånn passe, egentlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 19:44   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

0-1 time.

Savner alternaivet Waay too little.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 19:56   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

0-1 time.

Savner alternaivet Waay too little.

Jeg også. Burde sett mer på tv. Det finnes jo mye bra å se på. Er altfor dårlig til det. Og surfer altfor mye på nettet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 19:57   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Vi ser som regel 1-2 episoder av en serie hver kveld. Litt mer tv fredag og lørdag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 20:25   #27
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Svarte 1-3 timer. Alt fra ingenting til tre episoder på rappen på Netflix. I kveld blir der vel en episode House of Cards og Nytt på Nytt. Og smågodt og Ostepop.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:37   #28
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.038
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Vi fikk tv igjen for to dager siden etter fem måneder uten, og jeg har enda ikke sett på tv. Vanligvis ser jeg tre-fire timer på tv hver uke. Netflix går i perioder, følger jeg med på en serie kan jeg godt se tre-fire episoder på en kveld til jeg er ferdig med alle sesongene. Men det er sjelden jeg orker å følge med på noe.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:42   #29
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Lite, i allefall nå. Hadde en periode med serie på netflix på senga,men har sett ferdig den. Ser nyhetene om jeg rekker.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:46   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

0-1 time, i ukedagene kan det gå flere dager uten at TV'n er på. Vår/sommer står TV'n knapt på. Høst/vinter kan jeg godt legge meg kl 21 for å se en film eller en serie på netflix. Problemet nå er at Frøknas aktiviteter i uka slutter 21-22, så innen vi er hjemme er jeg stuptrøtt.

Jeg sitter mye på syrommet eller med søm i hendene, i helgene står TV'n på og vi ser Idol, SVD o.l., jeg følger med med ett halvt øye. Søndager ser vi gjerne en film sammen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 08:34   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.883
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

De aller fleste dager ser jeg ikke TV i det hele tatt, det kan gå hele uker uten TV-kikking. Så er det andre uker der jeg kanskje ser noen episoder av en serie.

Det jeg ser er serier som jeg ser en episode av mens jeg sykler og evt. serier eller film sammen med mann eller barn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 10:09   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.712
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Alt fra ingenting till flere timer pr. dag. Det varierer etter humør, vær, planer, form etc.
Sånn generelt ser vi lite om sommeren og mer om vinteren.

Sånn er jeg også. Jeg følger sjelden med på noe på TV, men har oppdaget serier som jeg plutselig har blitt hekta på - og da sett hele sesonger på en helg etc. Jeg er mye mer foran skjerm enn TV

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 10:26   #33
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

0-1 time. Ser ett par program eller serieepisoder per uke, og kanskje litt nyheter.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 21:00   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.229
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

I underkant av en time i snitt, tenker jeg. De fleste kvelder ser vi en TV-episode, altså 40-45 min, og noen ganger ser vi en film eller to episoder, mens vi noen ganger ser ingenting. Og i likhet med Esme kunne jeg gjerne krysset av på "for lite".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 23:07   #35
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Tv??!?? Netflix???!?

La oss si det sånn: Dersom noen stjal TVen vår, kunne det glatt gått 3 måneder før jeg oppdaget det

Bill.mrk. Befinner seg heller i marka med puls

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 23:19   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

[quote=Synnemor;4060248]Tv??!?? Netflix???!?

La oss si det sånn: Dersom noen stjal TVen vår, kunne det glatt gått 3 måneder før jeg oppdaget det
/quote]

Samme her. Jeg forsøker å få med meg nyhetene kl 19 på NRK, spiller inn. Bortsett fra det ser jeg omtrent ikke noe, annet enn litt på fredagene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 05:11   #37
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Stemte på 0-1 timer pr dag, men ofte går det flere dager mellom hver gang jeg ser TV. Prøver å få med meg gullrekka på fredagskveldene da vi har kosekveld her da, men har ikke rukket å få den med meg enda. Og så hender det at jeg og mannen ser en serie nå og da. (Og i det siste har jeg gjerne slått på Disneychannel til minstemor for å underholde henne litt mens jeg skal ut i et annet rom, men den går fort av igjen da hun ikke er så interessert i å titte med mindre noen av storesøskna ser.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 07:30   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

I snitt vil jeg tro ca 1 time pr dag?
Jeg ser ikke tv/serier/skjermgreier på hverdager. På fredag eller lørdag ser jeg ofte film med Poden, og noen ganger i løpet av året får jeg akutt behov for å sløve og se noe morsomt/koselig, og da har jeg en seriemaraton av noe slag.

(Før brukte jeg den tiden resten av familien brukte på tv, på å sitte med laptopen, men nå har jeg kvittet meg meg den også. Kan det ikke gjøres fra telefonen, er det ikke verd å gjøre det. )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 07:32   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Nå skriver omtrent alle her at de bruker rundt 0-1 time om dag på tv.
Jeg tror det er langt under gjennomsnittet for landet, så om noen bruker tiden fra middag til leggetid i sofaen foran tv'en, så tror jeg det egentlig er ganske normalt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 07:51   #40
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

TV' en her i huset står på frå ca 18 til 23 på kvardagar, men eg ser lite på den. Fram til ca kl 19.30 er det ungane som ser på den. Så står den og masar for seg sjølv til ca 20.30 når mannen setter seg ned. Eg sitt gjerne i samme rom og jobbar eller surfar på nettet på nettbrett og ser litt på innimellom, men ser sjelden eit heilt program. I helgene ser eg gjerne to-tre timar på film etter at ungane har lagt seg, men eg har nesten alltid nettbrettet på fanget då også. Må slutte med det! Det øydelegg heilt klart mykje av filmopplevelsen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no