|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereDet er jo ikke noe galt i at menn er sammen med tyve år yngre damer, hverken på film eller i virkeligheten. Men det er problematisk at voksne damer på 40-50-60 så sjelden kan fremstilles som å ha rollen som kjæreste/kjærlighetsobjekt (mens menn uten problemer kan det) - og i det hele tatt at voksne damer så sjelden fremstilles som å se ut som faktisk voksne, jfr. "mødre"-statistikken Tally refererer til.
![]() |
#23 |
intro
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillere
Joda, og det finnes jo også mange eksempler på det motsatte - Demi Moore og Ashton Kutcher (16 års aldersforskjell) og Sverre Bjertnes og Unni Askeland (13 år). Mitt hovedinntrykk er likevel at det er påfallende mange mannlige skuespillere som har langt yngre damer.
![]() |
![]() |
#24 |
Textrovert
|
Ah, ok. Har lest boka, men leste den etter jeg så filmen, så jeg så bare for meg Meryl Streep og Clint Eatwood uansett, så jeg overså nok uoverensstemmelsen mellom film og bok.
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereDet var en del diskusjon rundt dette da Entrapment kom ut. Sean Connery er 39 år eldre enn Catherine Zeta-Jones, men i hennes tilfelle faller det jo litt på steingrunn da siden mannen hennes IRL ikke er så veldig mye yngre enn Sean Connery.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
Nettopp.
![]() |
#27 |
intro
|
Hu hei, nå har hun byttet til en som er 23 år yngre.
![]() |
![]() |
#29 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereEnig med Talullah og Tussa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Introvert optimist
|
Det har jo det, hvis diskusjonen går på om det er realistisk at sånne unge damer gidder å et forhold til gamle menn.
![]() |
#31 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne setrningen synes jeg satte ting i et godt perspektiv. Noe slikt ville man jo aldri ha sett, fordi det virker helt latterlig. Så hvorfor er det så ofte slik med kvinneroller?
![]() |
#33 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
Nei, diskusjonen er om det er realistisk at det nesten alltid er sånn. Det er heller ikke realistisk at kvinner over 40 så godt som aldri blir fremstilt som attraktivt kjærestemateriale.
![]() |
#36 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereJeg måtte selvsagt google hva som er den vanligste aldersforskjellen i et forhold.
![]() |
#37 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereJeg husker spesielt den kleine filmen med Harrison Ford og Anne Heche, det var helt urealistisk at den sure gamle gubben skulle dra den dama.
![]() |
#39 |
intro
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereDet var morsomme tall (mange morsomme tall i denne tråden!). Faktisk er det eksakt 2/3 av de amerikanske parene som befinner seg i grupppen "jevnaldrende eller mannen inntil 5 år eldre".
![]() |
![]() |
#40 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Aldersforskjell på skuespillereVar det flere enn meg som irriterte seg over hvordan Dexter kunne rekke å bli "reddet" av dr. Vogel som tenåring, mens sønnen hennes var fortapt som 14-åring? Skuespilleren var helt klart langt yngre enn han som spiller Dexter.
![]() |
|
|